Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Canucks, Deep Cove & Whistler!

En daar ben ik weer. Weer een week voorbij! Hopelijk hebben jullie onderhand wel lekker zomers weer want hier in Vancouver blijft het rond de 15-18 graden hangen met 6 dagen per week bewolking [huilerdehuil].

Afgelopen week weer genoeg mee gemaakt..! Afgelopen maandag had ik met de big boss van West Trek afgesproken om samen met hem naar een school te gaan om te helpen met een presentatie over West Trek. De presentatie verliep vlekkeloos, en toen we weer op kantoor aankwamen, bleken er nog eens twee nieuwe stagiares te zijn. Twee Zwitsers, waardoor er op dat moment 12 stagiares aan het werk waren. Blijkbaar gaat het druk worden aangezien ik de eerste twee weken nog niet echt veel boekingen heb gemaakt. Gelukkig zorgt dat er wel voor dat ik tijdens m'n stage gewoon aan m'n stage verslag kan werken! 's Middags was het weer tijd voor de wekelijkse stock route. Tijdens de stock route gaan we langs alle scholen in Vancouver om flyers, brochures en posters aan te vullen & up te daten. Eenmaal weer terug op kantoor was het bijna 5 uur, wat betekende dat de 3e Canucks [Vancouver] vs. Bruins [Boston] wedstrijd op de planning stond. De eerste twee wedstrijden waren in Vancouver die de Canucks beide hadden gewonnen. Helaas speelde de Canucks deze wedstrijd bar slecht, en verloren met 8-1. Het enige plus puntje aan die wedstrijd was het aantal goals die er vielen.. aangezien ik aan het begin van de wedstrijd vroeg om een wedstrijd met veel goals! Dit zorgde er voor dat de totale finale stand van de Stanley Cup tot dus ver op 2-1 kwam te staan voor de Vancouver Canucks.

Afgelopen dinsdag was een dag waar er hopelijk weinig van gaan volgen. Totaal niets boeiends gedaan..

Toen ik op woensdag op kantoor kwam was er nog een nieuwe stagiare aan gekomen, waardoor we ruimte te kort hadden. Na een beetje improviseren, schuiven van tafels en stoelen had iedereen toch een eigen werkplekje. Om 11 uur hadden we weer ons dagelijkse school bezoek bij deze keer toch wel een beetje rare school. De studenten zaten totaal niet op ons te wachten en hadden ook totaal geen zin in een gesprek met ons of in de reizen die we wilden verkopen. Een student vroeg me zelfs 'Mag je hier eigenlijk wel zomaar een klaslokaal binnen komen en ons lastig vallen met die flyers van jullie?'. Daarna maar met m'n mede stagiares besloten om de school te verlaten en gewoon terug te keren naar kantoor aangezien daar toch niemand geinteresserd was. Rond kwart over 5 met een grote groep de bus gepakt naar het appartement van de big boss (Lee) waar we 's avonds gezellig met z'n alle de 4e hockey wedstrijd gingen kijken. Eenmaal aan gekomen stonden de hot dogs & bier al klaar, maar na al snel kwamen we er achter dat ook deze wedstrijd geen succes zou worden. Met 4-0 verloren waarna de stand van de finale op 2-2 stond. Het was wel gezellig en tsja, that's what it's all about!

Donderdag ochtend had ik weer vroeg afgesproken met m'n stage coordinator hier en Lee om pannekoeken te gaan bakken op een school. Om 9 uur aangekomen op kantoor waarna we met allemaal pannekoek bak spullen door de stad liepen naar de desbetreffende school. Na een uurtje of anderhalf gekloot te hebben met pannekoeken mix (en de helft er van over m'n kleding gegooid te hebben) weer terug gegaan naar kantoor. Na het gebruikelijke school bezoek mochten ik en collega heel leuk gaan flyeren op de straat om de laatste paar plekken te proberen te verkopen voor een reis die dit weekend plaats zou nemen. Nadat dat niet echt een succes bleek te zijn maar terug gegaan naar kantoor om te besluiten waar ik dit weekend heen zou willen. Victoria of Whistler. Naja de keuze was vrij makkelijk aangezien er geen plek meer was voor de Victoria reis. Dus ik was weer blij dat ik een reisje had geboekt voor dit weekend.

Vrijdag weer rustig op kantoor aangekomen met een Starbucks koffie en eerste paar uur aan stageverslag gewerkt. Daarna met een Nederlandse collega naar een school gegaan voor een marketing onderzoek wat we moeten uitvoeren voor West Trek. Op die school gepraat met de Activity Coordinator. Na een goed gesprek met die man gehad te hebben gingen we weer terug naar West Trek om de resultaten te laten zien aan onze stage coordinator. Hij was er blij mee dus aankomende week moeten we naar meer scholen voor dezelfde soort informatie (hoeveel studenten/waar komen ze vandaan etc.). Ook had ik eindelijk weer eens een paar klanten aan wie ik 'premium seats' heb verkocht. Premium seats houden in dat mensen voorin de bus mogen zitten tijdens een reis zodat ze beter zicht hebben/dichterbij de gids zitten etc. etc. allemaal leuk en aardig, maar er zit ook een voordeel aan voor ons, de interns. Zo gauw we premium seats verkopen, krijgen wij 20% van de 'winst' die West Trek maakt op deze premium seats. Helaas was dit maar voor een 1 daagse reis, dus ik kreeg $1 per persoon. Aangezien ik de eerste stagiare was die deze premium seats verkocht sinds een lange tijd, wordt ook m'n lunch betaald aankomende maandag :-D! Dus als ik goed m'n best doe, kan ik ook nog een beetje verdienen hier! Daarna was het weer tijd voor een Canucks vs. Bruins wedstrijd. Deze was weer in Vancouver. En gelukkig hebben we ook gewonnen! Helaas maar met 1-0. Maar nu staat het weer 3-2.. wat inhoud dat de komende wedstrijd (morgen avond) hopelijk de laatste wedstrijd is van deze finale (als jullie het nog snappen haha). Zo gauw 1 van de 2 teams 4 overwinningen heeft gehaald is de finale over.. Morgen avond is weer in Boston, dus we gaan het wel merken of de Canucks gaat winnen. Betwijfel 't.. maar de laatste wedstrijd is weer in Vancouver (woensdag avond).. dus als we die winnen wordt t echt een gekke boel hier in Vancouver. (logisch verhaal dit)

Gisteren had ik eindelijk de mogelijkheid om uit te slapen, maar om down town te slapen heeft toch z'n nadelen, altijd al die sirenes van politie, ambulance en brandweer.. om gek van te worden. Dus helaas was ik al om 8 uur wakker, waarna ik nog (geprobeerd heb) contact met het thuisfront gehad heb wat niet allemaal soepel verliep ('technische problemen'

Wink
). Om 12 uur met een groepje afgesproken in down town Vancouver zodat we even een dagje er tussen uit konden. Na een boot reisje van 15 minuten, bus rit van 30 minuten, heerlijke donut & coffee en een wandeling van 1 uur waren we aangekomen op een uitkijk punt waar we prachtig uitzicht hadden op een klein vissers plaatsje 'Deep Cove', veel bergen en de skyline van Vancouver in de verte. Daar natuurlijk weer genoeg foto's gemaakt, waarna we besloten om weer die wereldreis weer te maken om terug in down town Vancouver te komen. Eenmaal aangekomen maar naar m'n hotel gelopen ivm m'n early wake-up van vanochtend.

Vandaag stond Whistler op het programma waar ik helaas om 7 uur m'n wekker al m'n wekker voor had gezet. Na een snel ontbijt om 8 uur m'n hotel verlaten en richting 'Waterfront Station' gelopen. Daar stond een bus te wachten om de hele groep, 40 man, naar Whistler te brengen. Samen met twee andere interns was het een gezellige reis. Op de heenweg hebben we gestopt bij een oude goudmijn waar we een rondleiding kregen en ook zelf naar goud mochten zoeken (super vet kei leuk). Eenmaal weer settled in de bus mochten we er weer uit om naar een waterval te gaan die 70 meter hoog was. Watervallen zijn atijd wel spektaculair om te zien.. zo ook deze! We hadden een prachtig zicht op de hele waterval en hebben ook weer genoeg foto's gemaakt. Toen we in Whistler waren aangekomen had ik besloten om de Peak 2 Peak Gondola te doen. Deze gondola heeft het langste niet ondersteunde stuk gondola (?) ter wereld. In totaal is de gondola 4,7 KM lang, waarvan er in het midden 3 KM niet ondersteund zijn, aangezien dat over een dal gaat, en je op het hoogste punt iets van 500 meter boven het dal hangt. Eenmaal aangekomen aan de andere kant van de gondola leek het net winter. Overal lag nog sneeuw, en zelfs de meeste liften deden het nog! Daarna weer diezelfde gondola terug genomen over het dal, en met een gondola terug naar het dal. Toen we weer terug waren in Whistler zelf maakte we met een klein groepje een wandeling naar 'Lost Lake'. Een prachtig meer wat redelijk in de buurt lag.. dachten we! Na een wandeling van een uur waren we eindelijk aangekomen, maar het was echt prachtig. Mooi meer met prachtige omgeving. Helaas was het weer niet perfect.. Toen we weer terug waren in het dorp nog even wat foto's gemaakt bij het Olympic Plaza (de plek waar 50% van alle medailles werden uit gereikt tijdens de Olympic Games in 2010) was het zo onderhand wel tijd om weer met de bus terug naar Vancouver te gaan. Tijdens de terug weg nog een pitstop gemaakt bij de Shennon Falls. Deze waterval was 325 meter hoog, dus een beetje spektaculairder (?) dan de eerste! Uurtje of twee geleden aangekomen weer in Vancouver.. het is nu bijna 11 uur, en morgen weer 8 uur werken! Dus ik ga pitten.

Lekker weer een lang verhaal, ik heb nog geen idee waar ik aankomend weekend naar toe ga.. zit er over na te denken om naar Tofino te gaan (geweldige surf plek).. maar ik moet maar even kijken of m'n budget t toe laat! Hopelijk hebben jullie een geslaagd pinksteren gehad! Hier heb ik er niets van gemerkt, ik weet niet eens of het bestaat hier.

Laat AUB weer een reactie achter, en big thanks to all of you who do it every week! [Fotos komen morgen (mijn tijd)]

Wees gegroet.

Thomas

Reacties

Reacties

Wilco

ja, dat is het mooie van Nederland, 2e pinksterdag, dus niemand werkt vandaag. Mooi verhaal weer, je vertelt het lekker levendig, so keep them coming ....
dat boven het dal hangen is volgens mij wel heftig maar ook angstaanjagend :)
p.s. Pinksteren wordt vertaald als Whitsun

Erik!

Jawel Thomas, Pinksteren vieren ze daar ook, want God is overal... Ofzo...

je vader

ik sla het godsdienst gedeelte even over, daar hoor ik op kantoor al genoeg over. Je komt nu wel op plaatsen die wij toen hebben overgeslagen. volgende keer in Whistler maar weer op de mountainbike?? en altijd enthousiast naar potentiele klanten reageren: je ziet dat het werkt. Veel plezier weer komende week!!

Stephanie

Goedenmorgen!
Wat een leuk verhaal weer ;) Je maakt in zo'n week wel veel mee hoor :O Al zou ik persoonlijk niet in zo'n gondola durven stappen...
Hier is het weer ook niet te best, denk ongeveer hetzelfde als bij jou, met af en toe een megaregen/hagelbui erdoorheen.
Hopelijk mag je de komende tijd op wat leukere en enthousiastere schools flyeren, want dit lijkt me ook niet zo heel leuk. Hoe zijn je pannenkoekskills trouwens? ;)
Ik ben benieuwd naar de foto's!

Nicolette

ha Thomas!
Klinkt allemaal weer goed! Valt het je nou zelf ook niet op dat je in het buitenland veel beter uit de verf komt dan hier??!
Die verkoopskills die je opdoet zijn altijd handig. Als je eenmaal die handigheid te pakken hebt kan je alles verkopen, ook jezelf!

Hier business as usual. Drukdrukdruk oo het werk en je vader ook nog druk met studie. Maar tot nog toe alles gehaald en ook de afgelopen twee tentamens zien er goed uit. Nu nog 1 deze week en dan maar hopen dat de hertentamens niet nodig zijn!

De tuin is prachtig aan het worden. we zijn nog steeds aan het dubben over dat overdekte terras maar dat zal er wel komen. Straatnieuws: baby op nr 24, Porsche op nr 14, binnenkort nieuwe buren op nr tig (Bert), zweefvliegen op 30/6 met hele straat dankzij nr 14, buurman Rob bijna klaar met zijn klus als commandant in Uruzgan en op/ rond 1/7 terug, Hans Go weg als CFO bij Saab, mijn nieuwe auto rond 28/7 geleverd! En de eindexamenuitslagen komen as donderdag dus Meike Go en Annabelle Truyen zijn zenuwachtig. Meike gaat daarna een jaar of zo naar Argentinië om te hockeyen en de wereld te verkennen, Annabelle gaat naar Oxford en daarna geloof ik ook naar argentinië. Ze apen je dus allemaal na! Meike is helaas niet door de pilotenselectie heen gekomen of wist je dat al?

We hebben hier het golfen weer wat opgepakt. Gister op de Haar gespeeld, je vader sloeg een birdie op hole 18, sloeg van 100 m zo in de hole! Hij past dus nu niet meer in zijn golfschoenen dat begrijp je...Ondergetekende heeft sinds deze week handicap 28.9 (zo zo!) dus wellicht wordt het nog wel eens wat!

Nou het is allemaal geen Whistler maar zo af en toe gebeurt er hier dus ook wel wat.

have fun daar en live life to the max!

Groet, Nico

Ivo

Klinkt weer goed allemaal!
Gefeliciteerd met je eerste 'bonus' ;) One down, many to go?!
Lijkt me wel vet in zo'n gondel te zitten die zo hoog hangt, vooral met m'n zus die hoogtevrees heeft van hier tot Tokio!

Veel plezier mocht je deze week naar Tofino gaan om een golfje te pakken :D

Sandra

Jij maakt dus ook van alles mee :) Dan ga ik maar hopen dat "jouw" ploeg wint, krijg je nog een leuk feest binnenkort haha. Wel relaxt dat je daar je stageverslag onderhand af hebt!( Oke, dat is misschien iets overdreven ^^) Heb je eigenlijk een beetje fijne accommodatie daar? Succes met vroeg opstaan morgen! (Of geld dat inmiddels voor vandaag? :P)

je moeder

Ook nu weer een mooi en lang verhaal na een 'drukke' week. Ik ben blij dat je zo gedetailleerd alles opschrijft voor ons, schrijf je elke dag iets in een notitieboekje om alles te onthouden? Fijn dat je voldoende tijd hebt om aan je stageverslag te werken,maar het is eigenlijk toch veel leuker om reisjes te verkopen!
Je bent al een echte ijshockey-fan geworden, dat kan ook niet anders daar in Canada. Je hebt het goed uitgelegd, de puntentelling van de wedstrijden.
Het pannenkoeken bakken was dus niet zo'n succes, dan moet je het nog maar vaak doen daar, dan gaat het elke keer beter lukken.
Misschien is het handig om toch maar oordopjes te kopen om eens lekker rustig te slapen in de stad!
Het was een drukke dag, die busreis naar Whistler, wat heb je veel gedaan en gezien, mooie foto's trouwens!

opa en oma

weet je Thomas,het is gewoon heerlijk om je enthousiaste verhalen te lezen,ik snap niet zo goed wat ,n gondola is,het lijkt me wel eng .wat ben je toch ,n geluksvogel dat je zoveel van de wereld te zien krijgt.zo te horen vermaak je je nog al.ik had je wel willen zien met al die pannekoeken.gr opa en oma

petra

Hoi neef, wat heerlijk om je verhalen te lezen. Beetje werken maar vooral ook genieten. Begin je elke ochtend met een starbucks? hmmm mooi begin van de dag. je verhalen over de natuur klinken zo goed dat je de reis bijna aan mij kan verkopen! En wat betreft dat ijshockey, ik begreep van Gerdien dat er nogal heftig was gereageerd op het verlies van de laatste wedstrijd?
Hier gaat alles zijn gangetje, nog twee weken en dan begint de zomervakantie, al zou je dat niet zeggen met dit hollandse prutweer.... tot gauw, groet Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!