Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Laatste week stage & week rondreizen met twee vrienden!

Volgens mijn reis dagboek ben ik alweer 80 dagen van huis. Woensdag 17 augustus, 16:05 vertrekt m'n vliegtuig vanaf Vancouver Airport richting Amsterdam Airport waar ik om 10:25 de volgende dag aankom.

Vorige week vrijdag was m'n laatste werk dag bij West Trek, intotaal 10 weken stage gelopen, en aardig wat uren gemaakt binnen en vooral ook buiten het kantoor. Voor het eerst het echte 'werk' leven mee gemaakt als in, elke dag 8 uur werken, van 10:00 tot 18:00, en dat 5 dagen per week. Twee dagen voor m'n laatste werk dag, moest ik nog wel even verhuizen van m'n hotel kamer waar ik twee maanden heb 'gewoontdtdtdt', naar Hostelling International, wat weer een leuke verandering was. 's Ochtends al m'n spullen in m'n koffers gepropt, om alles mee naar kantoor te zeulen. Rond het middag uur naar HI gelopen en in gechecked. Dit hostel zit precies tegenover Samesun Backpackers waar ik m'n eerste weekje verbleef. Heerlijk in het midden van Vancouver, dus alles was/is op loop afstand! 's Avonds snel omgekleed omdat in Vancouver een vuurwerk festival bezig was. Die woensdag avond was Spanje aan de beurt om hun kunsten te laten zien, wat resulteerde in een zeer vermakelijke 25 minuten vol met prachtig vuurwerk.

Nogmaals terug gaande naar vorige week vrijdag, ik had een van m'n drie West Trek t-shirts mee genomen zodat iedereen er wat op kon schrijven. Ook kwam een van m'n twee Canadeze vrienden (Antoine & Madison), die ik beide in Nieuw Zeeland heb leren kennen, vrijdag aan. Aangezien drie stagiares (?) stopten die dag, werd er pizza besteld en betaald door West Trek, lekkerlekker! Aan het einde van de dag kregen we nog een prachtige 'afscheids'brief van onze baas. Antoine kwam rond 5 uur naar ons kantoor om even hoi te zeggen, en een half uurtje later zaten we in de bus richting BC Lions stadion. Voor de tweede keer een mooie football wedstrijd gezien, en deze keer wonnen ze wel!

Vorige week zaterdag met Antoine met West Trek naar Whistler gegaan (voor mij de 3e keer, voor hem de eerste keer), en aangezien ik zo'n lange tijd onbetaald voor West Trek had betaald, kreeg ik een gratis peak2peak gondola ticket! Dus ik mocht samen met hem en de rest van de groep gezellig voor de tweede keer de mooie bergen op in Whistler. Voor het eerst een andere stoeltjes lift genomen die ons nog hoger bracht, wat resulteerde in een onbeschrijvelijk mooi uitzicht. Ook gelukkig weer veel foto's genomen en 's avonds weer heerlijk pizza gegeten!

Dagje later kwamen Madison en haar vriend Jackson vanuit Toronto over vliegen, Rond 10 uur maar eens m'n bed uit gekropen en naar de receptie gelopen, en daar stonden ze! Echt zo vet om mensen te zien aan de andere kant van de wereld die je al een lange tijd niet gezien hebt. Met z'n 4en naar Playland gegaan wat een klein entertainment park is in Vancouver. Paar achtbanen gedaan en nog wat andere vette attracties zoalseen kleine schommel. Helaas was het een onverwachtse prachtige dag, dus ik was weer goed verbrand thuis gekomen. Lekker voor 5 eurie gedinnertd en daarna gezellig op de kamer gechilled en bij gepraat. 's Avonds vlak voordat we naar bed wilden werden we mee gevraagd door een Iraneese (?) Brit, die met de auto een stukje door Vancouver wilde rijden. Met hem mee gegaan en genoten van Vancouver by night.

Maandag de hop-on hop-off bus tour genomen door Vancouver waardoor ze nu alles zo'n beetje wel hebben zien. Ook nog naar Vancouver Aquarium geweest, en een uurtje rond gelopen op English Bay. 's Middags bij the Old Spaghetti Factory gegeten voor de zoveelste keer wat weer lekker & goedkoop was!

Dinsdag met de bus naar Stanley Park gegaan, en daar voor 5 uur fietsen gehuurd. De halve stad door gefietst op mooie fietsen met terugtraprem en geen versnellingen... ..! Het was een beetje bewolkt dus perfecte fiets temperatuur. Toen we de hele sea wall (9,2km) over hadden gefietst de fietsen maar terug gebracht en de bus terug naar de hostel genomen. Daar snel zwem kleding gepakt, en naar twee collega's van me gegaan om daar een avondje te relaxen. Het zijn twee rijke Fransen, en die 'wonen' nu ergens down town in een super hoog gebouw op de 42e verdieping waar ook een jacuzzi is en pool tafels etc. Heerlijk genoten van die mogelijkheid en ook genoten van Vancouver by night!

Woensdag lekker uitgeslapen wat er voor zorgde dat het gratis ontbijt niet meer bezig was (stopt altijd om 10 uur). Rond 11 uur hostel uitgelopen naar de juiste bus stop om de bus te pakken naar de haven. Onderweg nog 4 collega's van West Trek tegen gekomen. Toen we na een uurtje bij Horseshoe Bay (haven) aan waren gekomen de ferry genomen naar Nanaimo (op Vancouver Island). Na een mooie bootreis van 90 minuten kwamen we aan bij Departure Bay waar de oom van Antoine op ons stond te wachten. Hij nam ons mee naar z'n huis waar we twee nachten verbleven. Bij hun huis aangekomen in de Pacific Ocean gesprongen en daarna de sauna in gegaan. Daarna met de boot van Antoine's oom naar een eiland gegaan waar 500 mensen wonen, en daar heerlijk in een restaurantje gegeten. Toen weer met de boot terug en genoten van de luxe en de prachtige locatie van hun huis.

Donderdag rond 8 uur wakker geworden door de geur van een geweldig ontbijt wat bereid werd door Antoine's tante die zich verveeld en een luxe, uitgebreid en heerlijk ontbijt voor ons had klaar gemaakt. Toen we allemaal vol zaten kregen we de sleutels van de Jaguar waarmee we naar Tofino (250km) reden en onderweg nog bij een paar bekende plekken (voor mij) stopten om te genieten van het mooie weer, en de mooie omgeving. In Tofino aangekomen lekker geluncht en toen een stukje terug gereden naar een strand waar ze wilden zwemmen. Het was mij allemaal een beetje te koud, dus ik ging maar vrolijk een stukje lopen op het strand. Op de terug weg een pit stop gemaakt bij de markt met geiten op het dak. Eenmaal thuis een kampvuur gemaakt en marshmallows gegeten&verbrand.

Eergister weer lekker uitgeslapen en rond 10 uur de Jaguar in gekropen richting Victoria, de hoofdstad van British Columbia. Gelukkig was Victoria een stuk dichterbij dan Tofino, dus we waren er binnen een uurtje door rijden. Eenmaal in Victoria aangekomen naar de haven gelopen en het mooie parlements gebouw. Toen terug gegaan naar het winkel centrum waar Antoine en Madison hun geld wilden uit geven aan spullen. Daarna door gereden naar Schwarz Bay, vanaf waar de ferry terug gaat naar Vancouver. De Jaguar helaas achter moeten laten. De boot reis naar Vancouver door de Golf Eilanden was prachtig, en de zon scheen ook goed. Eenmaal aangekomen in Tsawwassen de bus & skytrain gepakt naar downtown Vancouver. Toen nog even met z'n alle gepraat in het hostel waarna we redelijk vroeg gingen slapen.

Gister ging om 7:30 de wekker om Antoine uit te zwaaien die om 9:30 z'n vliegtuig moest halen. Daarna met Maddy en haar vriend ontbeten en nog ff de stad in gegaan omdat ze nog even wilde winkelen. Toen met hun naar het vliegveld gegaan om gedag te zeggen. Net op tijd aan gekomen voor hun om hun vlucht nog te halen. Toen 2 uur op het vliegveld gewacht op Andre (vriend van het Baarnsch) die naar Vancouver kwam om z'n stage te beginnen op een cruiseship van de Holland America Line. Ik had hem al 2 jaar niet gezien/gesproken dus het was raar om hem zo de arrival hal binnen te zien lopen. Gezellig met hem en z'n collega's een ander cruiseship de haven uit zien varen en daarna gegeten bij the Old Spaghetti Factory. Toen terug naar m'n hostel gelopen.

En tsja, nu is het weer een bewolkte dag, nog steeds geen regen gezien gelukkig (al iets van 10 dagen niet!). Ik hoop dat jullie ook een leuke twee weken achter de rug hebben!!! En ik hoop dat ik deze keer niet 17 mailtjes hoef te sturen..!! Dit is waarschijnlijk ook m'n laatste verhaal vanuit Vancouver, tenzij ik op Vancouver Airport me ga vervelen en nog even een kort verhaaltje er op zet. Ik dank jullie allen voor het trouw volgen van mijn blog. Ik hoop dat jullie hebben kunnen mee genieten van mijn uitermate ubercoole vette activiteiten van de afgelopen 12 weken!!!

Wees gegroet & tot snel!!

Thomas,

from Canada.

Reacties

Reacties

Roos

Ik heb zoals altijd genoten van al je verhalen! Lekker dat je daar ook nog even vakantie hebt kunnen vieren!

Die Jaguar is echt supermooi! heb je natuurlijk al gesproken op skaip dus weinig te reageren! (: echt leuk dat je weer naar Victoria bent geweest, die plaats herinner ik me nog heel goed. Met dat hotel met die lelijke lichtshow.. (: mijn afgelopen week was echt supertop! Heb op een muziekkamp in de keuken gewerkt en het was zo leuk! :D

heb wel echt zin in Donderdag, weer naar een van de leukste plekken in NL, daar wachten (SHOPPEN) en dan jou weer eindelijk zien! I've missed ya.

Tot donderdag xxxx

je vader

Natuurlijk weer een leuk verhaal, dank! het is toch geweldig voor je dat je zo van de mogelijkheid geniet, je zal als je zo meteen weer in de schoolbanken zit er wel met weemoed aan terug denken. Op naar de volgende stage zou ik zeggen! tot snel en kom veilig terug.

je moeder

Deze afgelopen drie maanden zijn weer snel voorbij gegaan, en je hebt weer heel wat meegemaakt, o.a. het 'echte' werkleven, superleuke uitstapjes, het zelf zorgen voor je eten, de was doen (ahum),te veel om op te noemen. Ik ben blij dat je weer thuis komt, om weer door te gaan met je studie hier, en ook ik heb jou natuurlijk gemist hier thuis. De stoel en de computer aan de andere kant van de tafel hier hebben ook 3 maanden rust gehad, over een paar dagen gaan ze vast weer overuren maken, of heb je een nieuwe hobby, fotograferen. Ik heb genoten van al je mooi omschreven verhalen over wat je daar hebt meegemaakt, maar ook je foto's waren, meestal, prachtig.Geniet nog deze laatste paar dagen daar van de Canadese zomer, ik zie je donderdag

Erik!

Thomas, from Canada! YOU WISH! :p Leuk verhaal en volgens mij was die week vrij echt een knaller om je verblijf mee af te sluiten. Tot overmorgen ;-)!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!