Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Livin' the life Down Under, Road Tripping & the Lord of the Rings!

Howdy people!!


Sydney is in een woord, geweldig. M’n vorige verhaal is alweer 5 weken geleden, door de weeks gewoon lekker gewerkt, af en toe een dagje op een boot gechilled of een stadswandeling gemaakt met klanten van UltimateOz, en vooral wel veel uren doorgebracht op kantoor.


Op kantoor had ik aan het begin twee managers, Karin Post en Dirk Radke, die zijn allebei op vakantie naar huis gegaan de afgelopen twee weken, dus per week veranderen mijn verantwoordelijkheden en dagelijkse bezigheden. Maar het wordt per week leuker op kantoor :>!

Als ik nu weer op de normale manier m’n verhaal zou vertellen gaat het een bizar lang verhaal worden, dus ik ga een opsomming geven van mijn leuke uitjes de afgelopen 5 weken!


  • Sydney Eye Tower

In elke grote stad zit wel een grote uitkijk toren waar je een overpriced bedrag voor neer moet leggen om naar het observation deck te mogen. Ook in Sydney dacht ik, hey, ik ga eens kijken hoe de stad er van boven uit ziet, dus ik ging met Mathijs op een mooie zaterdag middag naar downtown Sydney om te stad van boven te bezichtigen. Het resultaat ervan was wel een indrukwekkend uitzicht op de wereldbekende brug en huis van Sydney.


  • Circular Quay Sydney @ night

Na het gezamelijke eten te Edgecliff Road 50 besloten een huisgenootje en ik om rond 9 uur ’s avonds naar de Harbour Bridge te gaan om de stad eens ’s nachts te kunnen bewonderen. Het resultaat (zie foto’s) zijn dan ook prachtige foto’s. Een paar avonden later wilden we de brug en de stad vanaf het Opera House zien, en zodoende waren we met z’n 10en richting Circular Quay gegaan om een maar mooie foto’s te maken van de Harbour Bridge.


  • The Lord of the Rings show in Sydney Opera House

Een paar weken geleden was ik met een huisgenootje enthousiast aan het praten over mijn liefde voor de Lord of the Rings films. Ergens halverwege het gesprek zei ze dat eind juli, The Two Towers (film 2), gedraait zal gaan worden in het Opera House, met een live orkest (Sydney Symphony Orchestra) en twee koren. Het eerste wat ik de volgende dag op kantoor deed, was een kaartje boeken, voor deze wonderbaarlijk-nog-niet-uitverkochte show. Voor mijn verjaardag (die nog moet komen!!) heb ik dus een kaartje gekregen van mama! De dag zelf, was een mooie zaterdag, en ik kon niet wachten tot de show zou beginnen, dus ik was al 2 uur van te voren aanwezig bij het Opera House, waar ik me natuurlijk stierlijk ging vervelen.. Een uurtje voordat de show begon, gingen de deuren al wel open en kwam er een man praten over hoe de muziek tot stand was gekomen, wat voor invloeden er te horen zijn in de mooie (& bekende) klanken van Howard Shore. Toen de film eenmaal begon, en het orkest en de koren hun eerste liedjes hadden gedaan tijdens de film, drong het pas tot me door hoe FOCKING vet het eigenlijk was. In het Opera House, waar een van de beste films ooit wordt gespeeldt, met een live orkest & twee fantastische koren. Het zat chock-a-block (ja goed he, Aussie slang!) vol. De film zelf duurde 3 uur, maar ik moet toegeven, dat ik me dit nooit voor had kunnen stellen 10 jaar geleden toen de films uitkwamen in de bios, dat ik nu in Sydney naar zo’n vette combinatie van film, muziek & locatie zou gaan.


  • Blue Mountains

Twee weekenden geleden, na de geslaagde eerste Blue Mountains tour, met een paar huisgenootjes de trein genomen naar de prachtige blauwe bergen te westen van Sydney. Uiteindelijk vrij weinig van de Blue Mountains gezien die dag, aangezien zonder auto je niet bij de mooiste plekjes kon komen. Dus we hebben de helft van de dag gechilled in een parkje, en ’s avonds weer huiswaarts gekeerd.


  • Road trip naar Port Stephens & Royal National Park

Vorig weekend, na heel veel weken plannen, uitstellen en verschillende opties afwegen, eindelijk twee auto’s gehuurd. Met z’n 10en in totaal twee fantastische dagen gehad in Port Stephens op zaterdag, en in Royal National Park op zondag. Beide dagen was het prachtig weer en super gezellig. Zaterdag vroeg opgestaan, en rond half 9 reden we met onze (mooie??) Toyota en Ford over de Harbour Bridge, richting het warme noorden. Eenmaal aangekomen was het leuk om weer terug te zijn in een dorpje waar ik 6 weken eerder ook al geweest was! Eerst een paar uur lekker helemaal niets gedaan op One Mile Beach, waarna we besloten om met z’n alle te gaan sandboarden. Ook dit was weer een geslaagde activiteit wat mooie foto’s op heeft geleverd. Op zondag ietsjes later vertrokken en reden we rond 11 uur Royal National Park binnen, wat een adembenemd mooi park is. Heerlijk dagje rond gelopen, geklommen, gechilled en vooral veel genoten van de mooie plekjes in de omgeving van Sydney. Het park ligt aan de Tasman Sea, en heeft prachtige mooie 30 meter hoge kliffen, maar ook mooie stranden, kleine watervalletjes en bossen. All-in-all was het een fantastisch weekend. Super veel foto’s gemaakt en eindelijk een weekend heerlijk rustig aan gedaan en genoten van dit mooie land.


  • Dinsdag op boot chillen voor werk

Afgelopen week was de eerste week van het hoog seizoen voor UltimateOz, en aangezien m’n beide managers op vakantie zijn, werd ik gevraagd om de dinsdag te vullen met een boot reis door Sydney Harbour. Het belangrijkste product van UltimateOz is een arrival package voor toeristen in Australië. De dinsdag is altijd een bootreis (als het weer het toelaat). De maandag en woensdag t/m vrijdag van deze week had ik al meegemaakt tijdens m’n eerste stage week (stadswandeling & Port Stephens tripje). Aangezien het fantastisch weer was, en de big boss van UltimateOz ook op de boot aanwezig was en eigenlijk mijn taak overnam was het enigste wat ik moest doen: zitten, bier drinken, beetje zwemmen en foto’s maken. Aankomende dinsdag staat nog zo’n dagje op de planning!!


  • Stagehuis as Australia’s Masterchef

Het appartementen complex waar ik in slaap, met alle Nederlanders, wordt op dit moment bewoont door 15 Nederlanders. Aangezien dit nogal een kleine groep is, en we ’s avonds altijd moeten eten (goh) gaan we de laatste tijd steeds vaker met z’n alle koken (ja, ik ook!). Tot nu toe heeft dit resulteerd in super lekkere pizzas (incl. flourfight), goddelijke nacho’s, top patat op aluminium folie op tafel, en vanavond gaan we frituren!


  • Wijnreis naar Hunter Valley

Aangezien ik zo’n fantastische werknemer ben voor UltimateOz, hebben ze mij gister een leuk reisje cadeau gedaan. Ik mocht mee naar Hunter Valley, om naar 3 van de 10384 wijngaarden te gaan om heerlijke wijn te proeven. ’s Ochtends om 7:20 werd ik opgehaald. De volgende groep die werd opgehaald, was een stel die al 40 jaar getrouwd was, en nu in Australië waren om dat te vieren. De gids vond dat een goede reden om de hele heenreis (2,5 uur..) Elvis Presley’s antieke cassettebandjes aan te zetten. Het weer zat helaas niet mee, maar de reis zelf was echt interessant en fascinerend om verschillende verhalen te horen van wijngaard eigenaren. Na 3 wijngaarden, en 20 verschillende wijnen te hebben geproefd zat de dag erop, en rond 7 uur was ik weer thuis, waar het weer nog steeds niet helemaal subliem was.


Nu is het al weer zondag, heb ik nog twee weken stage voor de boeg en daarna nog 1 weekje vakantie. Dan ga ik waarschijnlijk met het vliegtuig 31 augustus naar huis en zit mijn Australische avontuur er al weer op. Als alles een beetje mee zit gaan we vanavond met het hele huis naar een cocktail bar waar er Happy Three Hours zijn, waarna we met z’n alle richting een salsa school gaan om een avondje “leuk” de salsa te gaan leren! ZIN AN. Nou hopelijk zijn jullie nu weer een beetje up-to-date van mijn belevingen in dit mooie land Down Under, en hebben jullie ook een leuke vakantie/stage achter de rug. Laat een reactie achter if you please, en mijn foto’s staan snel online, hopelijk voor zonsopkomst in Nederland! Geniet nog maar van de laatste dag van de Olympische Spelen, en tot snel :>!

Cheers,

Thomas

Reacties

Reacties

je moeder

Dus ook als je 5 dagen per week op kantoor werkt, doe je daarnaast nog superleuke activiteiten, om de stad en zijn omgeving te leren kennen.
Ook dit keer weer enthousiast geschreven verhalen, ik ben blij dat je The Lord Of The Rings Show daar hebt gezien. Stel je voor als je huisgenoot jou dit niet had gezegd, en je was er te laat achter gekomen, dan had je dus heel wat gemist!!
Geniet nog maar van de stad en jullie cullinaire kunsten en natuurlijk van de salsa-les. Ik ben benieuwd naar foto's van de salsa-les.

Petra

Hé Thomas,
Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar ver weg. En de foto's zijn echt grandioos, Top!
Veel plezier nog de laatste drie weken en tot gauw!

Erik!

Leuk man, kan je je geleerde danspasjes in Zeist weer een beetje bijschaven bij die Salsa les -.-'

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!