Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

BC Lions Football, Lynn Valley & White Rock!

Een hele goede maandag morgen!

Ik euh, begin maar even met m'n excuses aan bieden voor de 17 mailtjes die jullie binnen hebben gekregen over m'n foto album. Niet met opzet natuurlijk, heb er zelf ook 17 binnen gekregen, en heb maar 1 keer m'n album online gezet. SORRY

De tijd vlieg weer voorbij helaas, alweer 2 weken sinds m'n laatste verhaal dus het is weer tijd om een LANG verhaal te typen met al m'n gebeurtenissen van de afgelopen 14 dagen. Het begint hier gelukkig steeds beter weer te worden, hopelijk is het in Nederland hetzelfde? En voor de mensen op vakantie, geniet er van..!!

Na m'n laatste verhaal op 18-7 heb ik weer een hoop mee gemaakt, van een rugby wedstrijd tot een bezoek brengen aan een dorpje genaamd naar een geverde witte steen die ergens op het strand lag.

De week op kantoor begon weer irritant rustig. Maar vlak voordat ik weer m'n dagelijkse school bezoek moest uitvoeren, werd er gebeld door een klant die 5 keer de Rocky Mountains wilde boeken, wat uitkwam op $1850,-. Toen ik de telefoon had neer gelegd en iedereen in ons reserveringssysteem had geboekt dacht ik bij mezelf dat ik best nog een keer 'Employee of the Week' wilde worden. Helaas door dat telefoontje wel 20 minuten te laat op de school aangekomen, maar ik zie er uberhaupt niet echt het nut van in, dus zo erg vond ik het niet. Op het einde kwamen er gelukkig wel wat geïnteressseerden. Ik mocht een uurtje eerder naar huis omdat ik op dinsdag moest helpen met pannekoeken bakken op een school!

Dinsdag na pannekoeken bakken voor hongerige internationale studenten, 1,5 uur lang, weer naar kantoor gelopen via een pizza take-out en Tim Hortons. Eenmaal terug op kantoor was m'n brunch dus pannekoeken, een paar stukken pizza en een paar donuts. Lekkerlekker! Op kantoor weer een paar klanten geholpen en weer wat geld in het laatje. Ook weer een beetje aan m'n stage verslag gewerkt, en 's avonds naar Transformers 3D geweest met een paar collega's.

Woensdag was een chill dagje. Op school een beetje flyers uit lopen delen, en heerlijk sushi gegeten tussen de middag. 's Middags aan het eind van m'n werk dag mezelf opgegeven voor de BC Lions Football game van vorige week vrijdag.

Donderdag weer veel klanten gehad, er kwamen 3 vrouwen binnen die Whistler wilde boeken voor 15 mensen, dus weer een leuk bedrag op gehaald, en ook nog eens een paar keer de Rocky Mountains verkocht. Voor de rest was het wel redelijk saai, aangezien 90% van m'n collega's bij een BBQ waren die West Trek georganiseerd had voor studenten.

Vrijdag ging ik bij de 'back desk' zitten om een dagje hard aan m'n stage verslag te kunnen werken, Wat gelukkig ook werkte, want ik had totaal niemand geboekt. 's Middags een keer Koreaans gegeten wat lekker was, daarna werd ik voor de tweede keer 'Employee of the Week'!! Dat gebeurde vlak voordat ik het kantoor verliet aangezien de BC Lions game snel zou beginnen. Dus 's avonds lekker 3 uur lang een football/rugby wedstrijd gekeken wat een stuk interessanter was dan honkbal. Het spel opzich is makkelijk te begrijpen, maar helaas verloren de BC Lions voor de vierde keer op rij al dit seizoen.

Zaterdag echt helemaal niets gedaan.

Zondag was een prachtige dag in Vancouver, waardoor we ook weer met een paar collega's hadden afgesproken om naar een mooie natuurlijke (?) toeristische attractie gingen, Lynn Valley. De naam zegt het al, het is een vallei in de buurt van Vancouver. Het was helaas ook ontiegelijk druk. Lekker een uurtje pootje gebaad (?) en een mooie wandeling gemaakt.

Afgelopen week echt maar 5 klanten gehad, omdat ik m'n stage verslag af wilde maken, wat helaas nog steeds niet gelukt is. Dinsdag avond met een Nederlandse vriend afgesproken in Vancouver om naar de film te gaan. Was gezellig, en de film, Captain America, was ook zeer geslaagd. Hij was hier op vakantie voor 3 weken met een camper, precies hetzelfde wat ik 3 jaar geleden heb gedaan hier.

Woensdag ochtend voor het eerst genoten van een leuke functie op m'n iPhone. Een half uurtje geFacetimed met Erik, wat een een soort skype is via draadloos internet, dus gratis. Het gesprek & beeld ging heel soepel. 's Middags weer geflyerd op een nieuwe school (voor mij) voor de Rocky Mountains.

Donderdag met een Zwitserse collega moest ik naar 5 scholen om te flyeren tijdens alle mogelijke pauzes. Het is eigenlijk 1 school, maar het 5 verschillende campussen hier in Vancouver, dus we bleven lekker heen en weer lopen tussen de campussen om te genieten van het mooie weer. 's Avonds wezen golfen in Stanley Park, naja het was eerder een vergrote variant op midget golf, omdat de langste baan 100 yard (92 meter) was. Het weer was nog steeds geweldig en de baan was ook mooi, Het was ook weer voor het eerst golfen sinds Nieuw Zeeland (1,5 jaar geleden). Dus het ging niet allemaal meer zo goed.

Eergister, vrijdag, was ook echt een rustige dag. 's Ochtends echt nada gedaan, naast dan even m'n m'n 'baas' naar Waterfront Station gelopen om Rocky Mountain t-shirts af tegeven aan een gids die met z'n bus rond 12 uur zou vertrekken. Daar aangekomen bleken er nog meer reizen te vertrekken van West Trek, en kwam ik er achter hoe leuk het was om daar zo rond te lopen, beetje dingen te regelen/organiseren. Want iedereen was vrolijk aangezien ze een leuke reis voor de boeg hadden. Heerlijke burger gegeten als lunch, en eenmaal terug op kantoor aangekomen was het gedag zeggen tegen drie collega's die naar huis gingen/gaan dit weekend.

Gister naar White Rock gegaan, wat een klein dorpje is aan de zee, vlak voor de grens met Amerika. Die weekend is er een festival daar wat er voor zorgde dat er super veel mensen waren. Het was ook een prachtige dag aangezien het de hele dag strak blauw was. Lekker gegeten en leuk over de boulevard & strand gelopen, en van het weer genoten. Wel een beetje verbrand ben ik bang, maar goed!

Vandaag lekker uitgeslapen en rond 1 uur de stad in gegaan omdat er een 'Vancouver Pride Parade' bezig was, waar blijkbaar meer dan 500.000 toeristen op af kwamen, wat er voor zorgde dat het druk was in de stad. Leuk genoten van wat mensen deden tijdens de parade, ook nog een verdwaalde Nederlandse vlag zien langs komen, en voor de rest dr net lekker Koreaans gegeten :-D!

Naja dit waren m'n twee weken in een nutshell, beetje kort verhaal, maar dat moet kunnen vind ik :-D. Morgen is het hier BC Day, wat betekend dat iedereen vrij is, dus waarschijnlijk een dagje naar het strand, of ergens anders genieten van het mooie weer.

Geniet nog maar van jullie vakantie/mooie zomer weer, eeeeeeeen tot over 18 dagen!!

Groet,

Thomas

Wilco

Weer een mooi verhaal, je kunt altijd nog schrijver worden. Als je terug bent, mag je je kookkunsten een keer tonen en pancakes maken, of komen ze al je neus uit ? Veel plezier met de laatste loodjes, ahoewel het niet heel zwaar lijkt.

je vader

twee keer werknemer van de week, het moet iet gekker worden. Zorg er in ieder geval voor dat je verslag af is voordat je twee weken vakantie beginnen!! hier is het zeer wisselend qua zon en regen, nu toevallig twee dagen zeer warm, gisteren genoten van de zon met een dagje wedstrijd golfen samen met Andre. Daarom ook EERSTE geworden. (daarom meld ik het ook ;-)). Hier verder nog steeds zeer rustig hoewel de eerste vakantiegangers terug komen. Nicolette heeft haar nieuwe auto, zeer mooi!. Je broer komt even een paar dagen helpen op kantoor, hij heeft zondag met ons mee gegolft en na anderhalf jaar ging dat best redelijk. Geniet van je laatste weekjes, het tenslotte al augustus.

Roos

denk ik populair te zijn (had stuk of 30 mailtjes na 2 dagen geen mail gecheckt te hebben), zijn het 17 mailtjes van jou... maar goed, maakt niet uit!

hihi gefeliciteeeeeeeerd met je tweede '' overwinning''. :D je doet daar wel je best blijkt! :D ik heb geen idee of het al wat warmer begint te worden in nederland, maar in hier denemarken wel! het is hier elke dag rond de 23 graden, echt toppppie. wel heb je mooie dingen weer gezien afgelopen twee weken! :D nu mama en ik ook al een tijdje op een hotelkamer leven, weten we hoe moeilijk het is om gezond te gaan eten, want je kan namelijk amper koken. en van elke avond salade word je ook een beetje flauw. dus sorry voor die reacties van; '' THOMAS EET GEZONDER '' ( al vind ik 5 slices pizza nog steeds veel.. o.o )

nog veel plezier met je laatste werkdag, en die vakantieweken in die supermooie stad, ik ben blij dat je bijna naar huis komttttt. (: heb er wel zin in om weer naar schiphol te gaan, hopen dat hello goodbye daar staat om ons te interviewen, en dan 4907 uur wachten op jou.. (:

tot hopelijk gauw op skype/facebook.

Ivo

Mooi verhaaltje weer hoor Thomas!
Geniet van je laatste 2~ weken!

opa en oma

Wat gaat de tijd snel als je er op terug kijkt,je komt bijna al weer thuis. Als we het goed begrijpen kun je aardig al reizen verkopen en vooral veel pannenkoeken bakken. Als je jarig bent kun je ons dus tracteren op lekkere pannenkoeken.Geniet nog even van je reis en tot volgende week..
opa en oma

je moeder

Deze keer een wat late reactie van mij op het allerlaatste verhaal (waarschijnlijk) vanuit Vancouver. Je werkzaamheden daar zijn nu wel klaar, nu lekker genieten van de stad en omgeving met vrienden.
Supergoed, alweer werknemer van de week.
Ik wens je heel veel sterkte met het inpakken van al je bagage, voornamelijk al je nieuw gekochte kleding.
We zien je snel weer, maar eerst nog een week vakantie daar, geniet ervan.

Petra

Wat een leuk verhaal om te lezen Thomas, en leuk dat je ook bent gaan golfen. Top ook dat de verkoop van reizen je zo goed af gaat! Nog een weekje en dan zien we elkaar weer, geniet nog even van de laatste week, hier is het weer nog steeds prut!