Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Eerste drie weken stage, Bondi Beach & Blue Mountains!

Goedemorgen Nederland!

Ik eindigde m’n vorige verhaal met het feit dat ik een korte nacht voor de boeg had i.v.m. de EK wedstrijd Portugal-Nederland. Om 3:30 ’s ochtends stond m’n wekker en een half uurtje later zaten we (m’n Tio kamergenoot, Mathijs) en ik in de taxi richting het Holland House in Sydney. Daar aangekomen ons eerste biertje besteld die we nuttigde tijdens het kijken van de wedstrijd. De uitkomst van de wedstrijd is bekend en rond 7 uur zaten we helaas een beetje teleurgesteld in de taxi weer richting ons appartement. Toen moest ik me klaar maken voor m’n eerste stage dag!

Het bedrijf waar ik voor ga werken heet UltimateOz, wat onder Sydneysiders meer bekend staat als Travellers Contact Point. Travellers Contact Point is een groot moeder bedrijf, wat kleinere bedrijfjes heeft zoals Travellers at Work en Training Course Professionals. Travellers Contact Point/UltimateOz is een lokaal reisbureautje in Sydney wat backpackers en travellers helpt met het boeken van hun reisjes/zoeken naar banen/regelen van visums/behalen van certificaten & boeken van transport. Ik zelf help klanten op kantoor met #1,2,3&5.

Eenmaal op kantoor aangekomen na een halve wereldreis van Bondi Junction (naast Bondi Beach) naar Town Hall (downtown Sydney) kreeg ik de eerste paar do’s en don’t’s te horen en hoe het daar dagelijks een beetje aan toe gaat. Rond 10 uur werd mij gevraagd of ik mee wilde met een stadswandeling. Ikzelf had de stad nog nauwelijks gezien door m’n jetlag, en ging dolgraag mee. Die wandeling was na 5 uur afgelopen, en dat was ook meteen het einde van m’n eerste stage dag. Thuis aangekomen kreeg ik te horen dat ik mee mocht eten met de kookgroep van Mathijs (dwz, ik hoef nog steeds zelf niet te koken :-D).

Vlak voordat ik maandag naar huis ging kreeg ik ook nog te horen dat ik mee mocht met een drie daagse reis van dinsdag tot donderdag naar Port Stephens. Dit is een prachtig plaatsje 200 km boven Sydney, wat helaas wel 7 uur reizen was. Eenmaal bij onze accommodatie aangekomen meteen door gelopen richting het strand waar we ’s avonds ook een kampvuur met marshmallows hadden gemaakt! Woensdag ochtend m’n bevroren bed uitgegaan om te gaan sandboarden, wat ik al in Nieuw Zeeland had gedaan, maar wat ik dolgraag nog een keer wilde doen! Na 2 uur sandboarden & een snelle duik in de oceaan te hebben gedaan gingen we weer terug naar Melaleuca Backpackers waar we even een paar uur konden uitrusten voordat we een bergje gingen beklimmen om te kunnen genieten van de zonsondergang. Tijdens die paar uur de kangaroe opgezocht die bij de backpackers rond loopt om daar een paar fotootjes mee te maken! Leuk om die manier je eerste kangaroe te zien, te mogen aaien en eten te mogen geven. Toen rond 4 uur met een busje naar de berg toe gereden die mochten beklimmen. Eenmaal boven aangekomen prachtige foto’s genomen met de zonsondergang & genoten van het uitzicht. ’s Avonds heerlijke barbecue en vroeg naar bed gegaan aangezien de volgende ochtend een dolphin cruise op de planning stond. De dolphin cruise viel een beetje tegen aangezien er 45 Koreanen de boot op kwamen net voordat we weg gingen die non stop moesten gillen als de boot ook maar een beetje kantelde, of als ze ook maar iets in het water zagen wat op een dolfijn leek. Daarna nog even op het strand gechilled & gesurft voordat we weer in de trein stapte richting Sydney. ’s Avonds dood moe aangekomen op m’n kamer na deze fantastische eerste paar stage dagen!

Vrijdag 22-6 was het dan eindelijk zo ver, m’n eerste echte stage dag zonder reisjes, wandelingen of andere vette dingen! Gewoon braaf 8 uur op kantoor zitten, en werken. Leuk! Veel dingen geleerd van Debby, de stagiare die er op dat moment 16 weken werkte! Die vrijdag was haar laatste werkdag, dus ook m’n enige mogelijkheid om tips aan te vragen. De dag verliep soepel, super gezellige sfeer op kantoor, non stop klanten die binnen komen, dus verveling zit er deze stage (gelukkig?) niet tussen! Toen m’n shift om 5 uur afgelopen was kwam de big boss Brendan binnen lopen met champagne om te vieren dat Debby weg gaat (?), en dat ik begin!

Een dag later ging m’n wekker nog vroeger dan normaal, want om 8 uur zaten Mathijs en ik in de bus met 8 andere Duitsers, Belgen & Britten richting de Blue Mountains. Rond half 11 daar aangekomen en veel mooie wandelingen gemaakt. Prachtig uitzicht gehad tijdens onze lunch boven op een berg in de zon, en als laatste nog de grootste attractie van het gebied bezocht, “the Three Sisters”, wat een grote dumper was in vergelijking met alles wat we al gezien hebben. Mede dankzij de 2348 toeristen die daar foto’s aan het maken waren, en de commerciële troep die er omheen gebouwd was. Veel foto’s gemaakt, en een top dag gehad in de Blue Mountains met fantastisch weer. ’s Avonds Sherlock Holmes 2 gekeken en nagedacht over wat ik zondag zou doen.

Rustig wakker geworden, en besloten om via Darling Harbour naar The Rocks te lopen en dan over de Harbour Bridge naar Luna Park, waarvandaan de bekende foto’s worden gemaakt met de brug die over het Opera House heen “hangt”. Darling Harbour is een prachtige haven op loop afstand van mijn/UltimateOz’s kantoor. The Rocks is de oudste wijk in Sydney die ten noorden ligt van het kantoor, en net naast het Sydney Opera House ligt. Luna Park is een pretpark in het centrum van Sydney, maar aan de overkant van de haven. Lekker goed & begrijpbaar verhaal :-)! All-in-all een fantastische stadswandeling gemaakt door Sydney door wijken en plekjes die ik nog niet gezien had, en over de brug wat prachtig uitzicht gaf over de skyline van Sydney met het Opera House! Eenmaal weer terug in downtown Sydney na de brug wandeling weer de trein terug genomen naar Bondi Junction en naar Bondi Beach gelopen om te dineren op het strand (Burger King <3).

Week twee was aangebroken, en dat betekende dat ik er alleen voor stond als stagiare bij UltimateOz. Meer verantwoordelijkheid dus, en meer dingen te doen dagelijks, wat mij wel prima leek, aangezien ik vorig jaar @ West Trek nog wel eens 2-3 uur per dag op Facebook zat. De hele tweede week steeds meer systemen, handelingen & andere dingetjes onder de knie gekregen, en al aan m’n onderzoek & stageverslag begonnen! Zoals ik al eerder zei, kan je bij Travellers Contact Point ook certificaten halen, zoals een Responsible Serving of Alcohol licentie. Hierbij moeten mensen ook leren cocktails & koffie maken. Afgelopen vrijdag was een cocktail cursus bezig, en sommige mensen vonden het zo leuk, dat ze bij ons binnen kwamen lopen of wij om 11 uur ’s ochtends behoefte hadden aan cocktails. Dus we zaten op vrijdag ochtend rond half 12 al aan de mojito. Ook vrijdag besloten dat ik afgelopen weekend de Bondi to Cogee wandeling ging doen, wat een van de mooiste wandelingen van Australië blijkt te zijn! Zaterdag met Mathijs die wandeling gedaan, met echt fantastisch weer! Mooie foto’s gemaakt van Bondi Beach, en alle tussenliggende stranden tot en met Cogee Beach. Toen ik thuis kwam van diner op Bondi Beach bleek dat het internet er al de hele dag uitlag, en wat tot op dit moment (vrijdag) nog steeds niet gerepareerd is. Redelijk irritant :-(. Zondag met Debby & een groepje klanten de Bondi to Cogee wandeling nog een keer gedaan, maar helaas was het weer iets minder, maar voor de tweede keer genoten van alle mooie baaien en stranden aan de oostkust van Sydney.

Afgelopen was een beetje het zelfde verhaal, op kantoor blijft het super gezellig en begin ik ook mensen te leren kennen, ik ben ook een beetje “Nieuw Zeeland specialist” geworden op kantoor, dus als mensen binnen komen en vragen hebben over hoe en wat en waar in Nieuw Zeeland worden ze naar mij gestuurd en mag ik ze leuk helpen met het regelen van hun reisjes. Ook hier op Edgecliff Road 50 wordt het steeds gezelliger, de eerste paar dagen dacht ik echt dat ik gek ging worden met zoveel Nederlanders hier in Sydney zo dicht op elkaar, maar dat valt allemaal best mee! Mathijs is vorige week dinsdag uit m’n kamer vertrokken, dus nu zit ik in een van de grootste kamers van het appartementencomplex alleen! Volgende week komen er ongeveer 15 nieuwe studenten, dus ik ga het merken voor hoelang nog.

Dit weekend staat nog een dagtripje op de planning naar Manly, wat volgens een paar Nederlanders in dit huis een fantastisch wijkje is in Sydney! Helaas zit het weer niet echt mee de afgelopen paar dagen, maar daar merk ik door de weeks toch vrij weinig van als ik als kluizenaar 8 uur per dag binnen zit.

Nu net op kantoor aangekomen, nog 8 uur werken en dan is het weekend!

Hopelijk hebben jullie ook een leuke paar weken achter de rug, tell me about your summer plans & laat een reactie achter als ik weer een spelfout in m’n verhaal heb zitten. Foto’s volgen zo snel mogelijk.

Ciao!

Thomas

Ivo

Klinkt weer allemaal leuk!
Ik dacht dat je een romantische strandwandeling ging doen maar het was dus met die Mathijs..

Gr.

Roos

Harde werker jij! (voel de sarcasme even.. :)) Het moeilijkste is zeker dat je er niet voor wordt betaald?
Klinkt weer allemaal alsof je (Jep, ALWEER) de tijd van je leven hebt! :)
Ik merk wel al dat ik nu al achterloop met de muziek, waar ben jij om de nieuwste liedjes te draaien voordat iedereen ze kent? (Sas klaagde ook al want die kent ze via mij..) Stuur maar een lijstje! Gelukkkig is t niet helemaal stil hier, we hebben altijd nog gezelschap van de bouwvakkers.. :D (voel de sarcasme nog een xtje.. )

Broo, ik hoop dat je nog meer super leuke dingen gaat doen, zit volgens mij wel goed!
xxx

je moeder

Leuk om te lezen dat je het ook hier weer naar je zin hebt. Mooie foto's trouwens, de winter valt daar waarschijnlijk wel mee, veel blauwe luchten etc.
De bovengenoemde bouwvakkers in Roos haar verhaal zijn vandaag voor het laatst aan het werk hiernaast bij de buren, mag ook wel na 6 maanden elke werkdag om 7 uur s'morgens radiomuziek in de tuin.
Geniet van je vrije weekend, misschien kunnen de dames in je hostel jou ' wel ' leren koken, iets wat mij niet is gelukt.

Stephanie Rokebrand

Ik laat ook wel een reactie achter als ik geen spelfouten ontdek hoor neefje ;)
Wo, je verveelt je niet zo te horen! Wat een geluk dat je zulke leuke dingen mag/kan doen daar! Ik snapte het niet helemaal van die brug over het Opera gebouw, maar een plaatje op Google-afbeeldingen, maakte veel duidelijk!
Je verveelt je zo te horen niet op je werk. Ik vroeg me nog af of dat zandglijden geen pijn doet (of is dat een hele stomme vraag?).
Ik heb eindelijk vakantie, maar het weer is niet al te best hier. Hopelijk wordt dat komende week beter!
Have fun nog en werkze!

Wilco

He Thomas, mooi verhaal, erg onderhoudend. Het jeukt wel om ook eens die kant op te gaan. Geniet er lekker van..om toch een beetje het gevoel te krijgen kijken we elke avond naar Bondi Beach op tv:-)