Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Stanley Cup finale, the aftermath & Tofino!

Goedemorgen Nederland! Weer een week voorbij.. en weer veel mee gemaakt. Positief en negatief, zoals jullie waarschijnlijk ook gemerkt hebben ;-)! Helaas heeft mijn blog 1 dag vertraging op gelopen aangezien ik gister avond om half 11 pas weer op m'n kamer aan kwam na een weekendje Tofino. Maar om dit verhaal niet nog moeilijker te maken dan het al is dankzij al m'n spelfouten, ga ik verder met

Maandag, het begin van m'n derde week stage. Het was een typische Nederlandse maandag. Het regende, een week werk voor de boeg, en totaal geen zin. Weer een school bezoekje gedaan waar we helaas 40 minuten te vroeg aan kwamen, dus we hadden even tijd voor een kop koffie. Na een rustig uurtje op school weer naar kantoor gelopen om nog wat aan m'n stage verslag te werken. Om half 5 gingen we met een klein groepje weer naar een groot scherm voor de zesde hockey wedstrijd, die deze keer weer in Boston was. Helaas die wedstrijd verloren, dus na de tweede periode (van de drie) maar naar huis gelopen. Toen ik op m'n kamertje aan kwam m'n TV aan gezet om nog een beetje van de wedstrijd te kijken (derde periode). M'n TV stond nog geen twee seconden aan en de Canucks scoorde hun eerste goal (4-1). Helaas eindigde de wedstrijd in een 5-2 nederlaag, wat niet veel goeds beloofde voor de zevende en beslissende wedstrijd van afgelopen woensdag.

Op dinsdag toch maar een Canucks shirt gekocht om er een beetje bij te horen. Eentje kunnen vinden voor 20 eurie dus best betaalbaar. 's Avonds lekker met een groep uit eten geweest in een 'typisch Quebec restaurant'. We aten daar Poutine, wat er redelijk vies uit zag.. Patat, met kaas en een dikke soort jus. Maar het was echt super lekker! Eenmaal terug op m'n kamer bleek 'The Voice' op TV te zijn, met Adam Levine (van Maroon 5), Christina Aguillera, Cee Lo Green en een onbekende gozer in de jury, toch wel allemaal iets bekender dan bij 'The Voice of Holland'!! Toch maar een beetje op tijd gaan slapen omdat ik wel wist dat de volgende dag een vermoeiende dag zou worden.

De eerste paar zinnen in m'n reisboek die ik heb opgeschreven toen ik terug was op m'n kamer na een lange dag afgelopen woensdag waren: 'Kut, GVD, wat een dag. Halve stad in vuur en vlam, brandweer en ambulance mogen downtown niet in, er vliegen 5 helikopters boven de stad waar meer dan 100.000 mensen op dit moment zijn. Rook stijgt op boven wolkenkrabbers. Wat een dag.' Wat hier afgelopen woensdag avond is gebeurd is blijkbaar ook wereld nieuws geworden. Ik heb net te horen gekregen dat het Vancouver Police Department al meer dan 1 miljoen foto's binnen heeft gekregen van de rel van woensdag avond. Ze denken dat het nog wel maanden kan duren voordat er mensen worden op gepakt. De wedstrijd had ik gelukkig hier op kantoor gekeken met iets van 20 man. Toen de wedstrijd eenmaal voorbij was maar snel naar huis gelopen, zodat ik 'veilig' thuis zou zijn voordat de rel uit zou breken. (wat een zin). Naja jullie hebben denk ik allemaal wel beelden gezien van hoe het er hier aan toe ging.. stelletje debielen.

Donderdag ochtend een uurtje eerder de stad in gegaan om de schade te bekijken. Het was echt een tering grote puinzooi in de stad. Winkels waren over hoop gehaald, ramen kapot gemaakt met alles wat ook maar bruikbaar was, en veel autos in de fik gestoken. Gelukkig was de meeste troep al opgeruimdtd, waardoor in de loop van de dag steeds meer vrijwilligers de stad in kwamen om uit eigen initiatief maar de stad schoon te maken. Een van de meest centraal liggende gebouwen in Vancouver, Granville station, was al van te voren 'beschermd' door allemaal houten platen die voor alle ramen waren geplakt. Op dit moment is er geen enkele centimeter op dat hout waar geen positieve berichtjes op geschreven is. Aan het eind van de middag zag het er prachtig uit met allemaal berichtjes van over de hele wereld. Als lunch, lekker Chinees gegeten met 2 Jappen en een Braziliaan, 's middags nog wat rond gelopen door de stad om even een 'ramp toerist' te zijn.

Vrijdag ochtend wakker geworden denkend dat ik weer lekker naar Seattle zou gaan. Om 11 uur naar Waterfront Station gelopen om even van het uitzicht te genieten en ontbijt te eten! Daar kwam ik een vriend tegen van m'n Whistler reis van een week eerder. Na een uurtje gezellig gesocialized te hebben maar richting de meeting point gelopen. Daar aangekomen kreeg ik te horen dat er geen plek voor me was. Dat was een redelijke bummer aangezien ik wel zin had om een baseball wedstrijd te kijken die voor vrijdag avond geplandtd stond. Maar goed, even later naar kantoor gelopen om daar maar even te chillen en te kijken of ik kon helpen. Dat hoefde niet, dus dacht ik dat het een mooie mogelijkheid was om Erik zijn advies op te volgen en naar English Bay te lopen. Ik had de afstand een beetje overschat, dus na een half uurtje lopen kwam ik eindelijk aan op het prachtige English Bay. Daar beetje rond gelopen en foto's gemaakt waarna ik het wel mooi vond, aangezien ik niet echt 'strand' kleding aan had. Eenmaal weer terug op kantoor aangekomen stond er een politie auto aan de andere kant van de straat, waar allemaal 'post-its' waren geplakt van mensen die de Vancouver Police Department bedankte voor hun inzet van woensdag avond. Zelfs mensen die de avond vrij waren, waren in hun auto gesprongen om hun collega's te helpen met het beschermen van het mooie Vancouver. Het was een mooi gezicht, maar zelfs al het positieve kan iets te veel van het goede zijn. Rond 10 uur 's avonds kreeg ik een berichtje dat ik mee mocht met de Tofino trip van zaterdag & zondag, dus daar heb ik met een super blij gezicht JA op gezegdtd!

Tofino is een super klein dorpje op Vancouver Island wat bekend is om whale en bear watching, surfing en ocean kayaking. Het heeft iets van 1000 inwoners, en ligt echt in de middle of nowhere. Om 5 uur ging m'n wekker op zaterdag ochtend, waarna ik een uurtje later bij een starbucks een ontbijt naar binnen aan het proppen was. Even later zat ik in de bus richting Horseshoe Bay, van waar de ferry naar Nanaimo (op Vancouver island) vertrok. Na een bootreis van 90 minuten waren we aangekomen in Nanaimo. Na een pauze in Port Alberni, Sproat Lake en een korte pauze bij een strand, kwamen we na een bus rit van 6 uur aan in Tofino. Heerlijk gegeten in een restaurant met de hele groep waarna we nog even lekker konden genieten van de mooie zonsondergang. Maar vroeg naar bed gegaan omdat we de volgende ochtend al om 7 uur bij de receptie moesten zijn om te gaan surfen!!

Gister ochtend (zondag) om kwart voor 8 ons hotel verlaten waarna we een uurtje moesten wachten op de surf bus. Om half 10 stonden we eindelijk met z'n allen op het strand met een surf board onder onze armen. Na een korte instructie over hoe en wat mochten we het water in. Eenmaal na een paar pogingen ging het steeds makkelijker om te surfen, niet dat het er echt soepel uitzag, maar ik stond er in ieder geval wel een paar keer op! Het water was echt super koud, dus we hadden allemaal wetsuits gekregen wat echt hielp! M'n handen waren na een uurtje wel rood, en ik was dood op (conditieloos!). Na ongeveer 2 uur surfen was de les voorbij en gingen we weer naar Tofino. Daar een lekkere lunch gekocht, waarna we op de terugweg weer langs een strand waren gegaan voor een groep foto, en ook nog een wandeling door een bos hebben gemaakt (oudste bos in Canada). Onze laatste stop was Coombs Market. Een super gezellig dorpje waar een markt was waar we ons avond eten konden kopen. Letterlijk boven op de markt liepen geiten gras te eten. All-in-all was het een super geslaagde weekend in Tofino!

Helaas zit ik nu op werk, dus het is allemaal kort en snel geschreven. Dus nog meer spel fouten

Laughing
! Ik ga nu weer lekker werken, dank jullie wel voor jullie reacties op m'n vorige verhaal! Keep on posting them!! Een fijne week gewenst en tot volgende week!

Gegroet,

Thomas!

[Foto's komen morgen of woensdag]

Reacties

Reacties

Ivo

Balen dat je tripje naar Seattle niet door ging, Tofino klinkt wel nice, is mijn zus ook geweest volgens mij bij dat whale watching gebeuren!
Surfen lijkt me ook wel een keertje vet, nog nooit gedaan ook :o

Veel plezier nog in de aankomende 2 maanden :D

Rosemarijn

Oké ik had al lang moeten slapen zo id toetsweek maar goed' top verhaal weer, jammer dat die Seattle niet doorging maar daar was je al es geweest. (; die beelden van vancouver waren idd heel schokkend - moeilijk voor te stellen dat dat die schone/mooie stad is waar ik 3 jaar geleden liep.. Hoe was je ontbijt wat je gratis kreeg? Ik heb nog drie toetsen en dan eindelijk vakantie :D

Tot Skype/facebook!' xx

Erik!

Daar gaat de klassering van Vancouver als meest leefbare stad (na Zurich) van de wereld. Ik hoop dat ze die daders pakken en een enkele reis up north geven, die 'mensen' ben je liever kwijt dan rijk. Naar de Seattle Mariners ga je nog wel een keer, don't worry! :p

je moeder

Zo, ijshockeyfan, je hebt weer heel wat meegemaakt deze week, hoogte- en dieptepunten. Zo'n dag als woensdag wil je natuurlijk nooit meer meemaken, en dit was nog maar een reactie op een sportwedstrijd uitslag!!! Elders in de wereld is er echte! oorlog.
Heel wat anders nu, ik ben benieuwd naar evt. foto's van jou op een surfboard.
Vandaag, 21 juni, 1ste dag van de zomer. Daar is nog weinig van te merken hier, een motregen de hele ochtend, misschien zien wij de zon nog vanmiddag.
Ik hoop dat je daar een beter begin van de zomer hebt.
Veel plezier deze week

Wilco

weer een mooi verslag, mocht je ooit niet weten wat je wilt doen met je leven, dan kun je reisverhalen gaan schrijven, erg leuk om te lezen....enjoy

Stephanie

Je hebt weer veel meegemaakt deze week! Ik ben benieuwd naar de foto's, maar die zullen deze week ook wel komen? Mijn moeder vertelde over wat er in Vancouver gebeurd was, wel heftig als je weet dat er familie in de buurt zit. Hopelijk pakken ze die mensen snel! Jammer dat je niet mee kon met die ene tour, maar dit had je nog niet gezien! Is het surfen voor herhaling vatbaar? Je maakt meer mee dan de meeste van ons in het koude, regenachtige Nederland. Hopelijk wordt het weer wat beter en krijgen we hier ook een mooie zomer ;). Ik spreek je snel weer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!