Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

"Sales person of the week", life in Vancouver & B.O.B./Rihanna concert

Hallohallo!

Blabla weer een week voorbij, blabla wat gaat de tijd toch snel, blabla stage week 5 begint morgen. Sinds m'n vorige verhaal weer leuk veel mee gemaakt. Op werk gaat eindelijk alles een beetje vanzelf. Collega's blijven komen en gaan helaas, afgelopen week afscheid moeten nemen van een Braziliaan, maar we kregen er weer een Duitser en Irakeese Saudiër (?) voor terug! Vanaf morgen hebben we ook weer een Koreaan op kantoor.

Afgelopen maandag werden Gerdieneke (andere Nederlandse Utrechtse Tio'er) er op uit gestuurd om naar een internationale universiteit te gaan in plaats van een internationale school. Het verschil tussen die twee is dat de studenten aan de universiteit meestal 3 tot 4 jaar studeren (en dan hun bachelor halen), en op de school meestal maar een paar maanden blijven (en ze alleen maar Engels studeren). Dus het is een hele andere doel groep. De studenten op scholen zijn meestal meer geïnterreseerd in tripjes om de omgeving te verkennen dan de studenten op universiteiten omdat die altijd denken van 'Ach, ik heb nog 3 jaar de tijd, hoezo zou ik nu gaan?'. Eenmaal op de universiteit aan gekomen op maandag bleek dat er vrijwel niemand in het gebouw was op het moment (of dat iedereen les had), in ieder geval, we zagen niemand in de 'kantine' dus na een uurtje hielden we het weer voor gezien en beloofden we de volgende dag terug te komen. Dinsdag was het precies het zelfde verhaal, en woensdag niet veel beter. Dus helaas was die universiteit een beetje verloren energie. We gaan aankomende dinsdag of woensdag nog even langs kijken of er meer zielen in het gebouw zijn, zo niet, is het de poging niet waard geweest. Voor de rest waren er weer vrij weinig klanten geweest op kantoor.

Dinsdag naast het eerder genoemde universiteit bezoek niet echt veel gedaan. Het vermakelijkste was de goedkope lunch die we hadden ($1,- per pizza). Maar goed, het weer word steeds beter, dus er we krijgen telkens te horen dat zo gauw het echt zomer word er steeds meer klanten binnen komen. Verveel me echt de pleuris, en had ook geen zin om aan m'n stage verslag te werken, dus besloot maar om 'The Big Bang Theory' te kijken op internet.

Woensdag weer net als twee weken eerder een uurtje eerder op kantoor aan gekomen omdat ik weer pannekoeken moest bakken op een school. Het ging deze keer een stuk beter, en na twee uur pannekoekenbakker gespeeldtd te hebben en vooral veel pannekoeken naar binnen gewerkt te hebben weer naar kantoor gegaan. Tussen de middag moest ik voor 't eerst alleen achter blijven (elke dag moet er iemand op kantoor blijven voor eventuele klanten) terwijl de rest een school bezocht. Om 2 uur ging ik weer met Gerdieneke naar Farleigh Dickenson University (de universiteit). Na een zeer saai uurtje daar gezeten te hebben weer op kantoor terug gekomen. Eindelijk kwamen er een paar klanten. Ik mocht gelukkig ook een uurtje eerder naar huis omdat ik ook eerder begonnen was met werken.

Donderdag had ik besloten om met kortebroek en slippers naar werk te gaan. Halverwege m'n dagelijkse wandeling naar werk (van 15 minuten door downtown Vancouver) begon het redelijk te regenen, en ik had geen jas mee genomen. Sterfus koud aan gekomen op werk waar ook nog eens zoals gebruikelijk de airconditioner stond te loeien alsof het midzomer was. Tussen de middag mocht ik ook weer vrolijk alleen op kantoor achter blijven, en mocht ik wel 1! klant helpen. 's Middags gingen we met een groepje flyeren op straat. Als ik ergens toch een pest hekel aan heb is het wel flyeren op straat, maar goed. Eenmaal bezig ging het redelijk goed (voor zover flyeren goed kan gaan

Laughing
). Terug op kantoor besloten om met 5 collega's naar een concert te gaan (Rihanna, B.O.B. en ene J. Cole). Per persoon hebben we $32CAN betaald wat omgerekend iets van €23 is. Een prima prijs dus!

Eergister, vrijdag, was een super chill dagje. Eerste paar uur vrij weinig uit gevoerdtd. Zoals altijd, waarna ik 20 minuutjes naar een school moest. Eenmaal weer terug op kantoor werden alle stagiares bij elkaar geroepen omdat hij iets 'belangrijks' wilde bespreken. Hij had een grote envelope in z'n handen, en niemand wist wat er ging gebeuren. Opeens begon hij te praten over hoe hij alle stagiares een beetje wilde stimuleren om enthousiaster te zijn zelfs nu er niet zoveel klanten zijn op kantoor. Op de envelope stond 'Sales person of the week'. Ze hadden afgelopen week alle verkopen in de gate gehouden van wie verkocht er het meest (en er waren nog meer factoren die wij niet te horen krijgen huilerdehuil). In de envelope zat een certificate waar de datum op stond van afgelopen week en dan blabla sales person of this week is.. 'Thomas Merkus'. Ik stond met m'n mond vol tanden omdat ik voor m'n eigen gevoel totaal niet veel had verkocht. Maar ik was hoe dan ook super blij. Het certificate is ondertekend door de office manager en marketing & sales manager dus jipeeeh! Das 1 binnen. Elke week word er 1 uit gedeeltdt, dus hopelijk win ik er nog een paar (ja je word er hebberig van, MEER MEEER MEEEER, of misschien is dat gewoon omdat ik Nederlands ben.. who knows). Na werk met z'n alle gezellig naar een restaurant/pub achtig iets gegaan en gezellig paar uur gepraat/gegeten/gelachen en een rugby wedstrijd gekeken tussen Nieuw Zeeland en Australië van 1985. Daarna nog even gezellig op een mooi strand (English Bay) gechilled waarna ik het wel genoeg vond en naar m'n kamertje terug ging.

Gister ochtend werd ik wakker, deed m'n raam open en zag regen. Het was 9 uur en ik had geen idee wat ik zou moeten doen in een stad als het regent. Na een (eindelijk goed functionerend) skype gesprek met moeders en Erik maar Erik zijn advies opgevolgd en naar een Nederlandse winkel gegaan net buiten Vancouver. Naja het was een trein reis van een half uur, maar het was het zeker waard. Samen met m'n Nederlandse collega lekker speculaas, chocolade reep en stroopwafels gekocht. Toen maar terug gegaan naar Vancouver. Daar heerlijk gegeten bij 'The Old Spaghetti Factory' waarna we maar richting Rogers Arena liepen. Rogers Arena is het ijshockey stadion waar de Canucks de afgelopen paar maanden veel hebben geijshockeydtd, maar wat nu vooral gebruikt word voor concerten. Toen onze groep eenmaal compleet was het stadion naar binnen gegaan. Eenmaal aangekomen bij de gate waar we naar binnen moesten, werd tegen ons gezegt dat het concert niet was uitverkocht, dus als we wilden we even naar de 'Ticket Master' moesten gaan om te kijken of we gratis upgrades konden krijgen. En ja hoor, ze hadden 6 plekken over die veel dichter bij het podium waren, en naast elkaar zaten. We hadden ook even aan iemand gevraagd hoeveel zij hadden betaald om daar te zitten, wat bleek, ze hadden 3 tot 4 keer meer betaald dan wij. Super mooi dus

Laughing
! Toen ene J. Cole eindelijk klaar was met z'n herrie op het podium kwam B.O.B. En om even eerlijk te zijn, was het concertje wat hij deed al de €23 waard. Hij speelde 7 bekende liedjes waaronder Airplanes en Price Tag. Toen na een half uurtje podium verbouwen kwam Rihanna het podium op. Na iets van 12 geweldige liedjes en optredens (2 uur lang) was het concert helaas afgelopen. Precies 4 weken eerder naar U2 geweest, en nu Rihanna. Geen idee welke artiesten er over 4 weken spelen, maar over 2 weken is Katy Perry hier. Dus hopelijk kunnen we weer voor €23 naar een concert!

Het hele weekend (en komende week) is er al een Jazz festival aan de gang in Gastown (de buurt van Vancouver waarin ik woon). Gister ook al even rond gelopen daar en van de chille muziek genoten, en vandaag had ik nog totaal geen plannen. Gerdieneke en een Zwitserse collega hadden ook nog geen plannen, dus we besloten om gezellig van de jazz muziek te genieten. In down town Vancouver was er ook een multiculturele jaarmarkt bezig. Mensen zien dansen, halve varkens draaiend boven vuur zien hangen en vooral veel, veel, veel mensen gezien. Het was echt druk. Het was ook mooi weer, wat het echt abnormaal warm maakte. Hopelijk zorgt dit weer ervoor dat komende week meer klanten komen. Aankomende vrijdag is het Canada Day. De 'geboorte' van Canada. 1 Juli is de dag dat Canada onafhankelijk werd verklaard, dus het word een gekkeboel hiero. Hopelijk ben ik dan op de Rocky Mountain tour die van vrijdag tot maandag gaat..! Lekker 4 dagen er tussen uit naar de Rocky Mountains en gletsjers en meren bezoeken en met gondolas naar de bergtoppen gaan en van het uitzicht genieten.

Naja ik ben het hele verhaal al een beetje inspiratieloos, heb volgens mij nog nooit zolang gedaan over zo'n kort verhaal. Hopelijk boeide het jullie wel, zo ja, laat AUB weer een reactie achter over het weer in Nederland, of iets anders boeiends.

Zij die om 9 uur 's avonds gaan slapen, groeten u.

Thomas

Foto's zijn online

Reacties

Reacties

Rosemarijn

Woei - ben ik ook eens de eerste die mag reageren. ( Want wie staat er nu om 8.00 op id vakantie.. juistem?)

Maaaar, klinkt weer helemaal leuk daar! Rihanna is natuurlijk echt suuuuuupervet! En B.O.B. ook. Maar Katy Perry is zó slecht live, zeg je zelf ook altijd.. Of ze playbackt gewoon, kan ooooook (:.

The Old Spaghetti Factory... was dat dat ene restaurant waarvan ik denk dat het die is? (oei.. die was moeilijk)
iig, is dat dat restaurant waar wij vaak aten in Canada? (:

Gefeliciteerd met je Sales person of the week certificaat, misschien krijg je daar pluspunten voor van TIO? Het weer in Nederland: warm (:
&& ik ga donderdag waarschijnlijk weer naar petticoat, want er is een aanbieding voor maar 10 euro
( wij zijn wel een sale-familie eh..)


NOGMAALS DANKJEWELLL :D:D:D
en tot skypes/facebooks/twitters (ohnee dat heb je niet -.- ZELFS PAPA HEEFT HET! )

xxxx

Ivo

Echt niet normaal hoe makkelijk jij naar al die concerten gaat daaro, en voor geen geld ook pff, jaloers!

Wel mooi van je sales person of the week, staat weer mooi op je CV ;)

Veel plezier in de Rocky's en misschien bij Katy Perry!

Erik!

Misschien handig om de titel van je blog te veranderen. In de Engelse taal betekendtd namelijk het gezegde 'to go west' dat je dood gaat of dat je helemaal kapot gaat. Volgens mij zeiden ze dat gisteren op Top Gear (mbt MG, een brits automerk) en ook mijn bron (http://idioms.thefreedictionary.com/go+west) proves my point!

Mmmm, lekker, Old Spaghetti Factory food :-)!!

Stephanie

Ik heb eindelijk tijd om te reageren. Dit was dus een iets minder boeiend weekje voor je? Al is zo'n prijs van je stage natuurlijk wel super ;) Win je er verder nog wat mee of is het alleen de 'titel'? Ik ben jaloers dat je voor zo weinig geld naar zo'n concert kan!
Ik vond het wel een beetje vreemd om Gerdieneke te lezen :P
Hier is het momenteel 32 graden en volle zon. Gelukkig heeft je nichtje de hele week nog tentamens en papers, dus ze kan niet van dit weer genieten. Ik heb wel naar de mars der beschaving gekeken, dat was een protest op het Malieveld tegen de bezuinigingen voor kunst en cultuur. Er waren zooooooooveel mensen, met allemaal kruizen op hun kleding.. best creapy ;)
Enjoy nog de komende weken! En goed je best doen hé, dan krijg je volgende week die titel weer :P
Ps. Old Spaghetti Factory Food, kan je daar alleen pasta eten of ook andere dingen? ;)

je vader

mooi verhaal weer! wij zijn hier druk met een bacterie, Griekenland en andere belangrijke zaken. Inmiddels is onze buurman de kolonel weer terug van zijn stage! en om je toch een beetje jaloers te maken: wij gaan donderdag met de hele straat lekker zweefvliegen! en nee niet tegelijkertijd in een vliegtuig. En nu nog twee weekjes werken dan gaan Rosemarijn en ik lekker ook weg!

je moeder

Wel een wat late reactie van mij op het verhaal van deze week, gefeliciteerd met je certificaat voor sales person of this week. Inmiddels weet ik dat je dit weekend weer iets leuks gaat doen, 4 dagen naar de Rocky-mountains, veel wandelen etc. Geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!