Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Fietstocht door Stanley Park, Canada Day & The Rocky Mountains

Eeeeeeeen hele goedewoensdagmorgen!

Lekker veel vertraging heeft het verhaal, maar dat komt omdat ik afgelopen weekend een 4 daagse trip heb gemaakt naar de Rocky Mountains. Nu weer lekker aan het werk na een lang weekend en een leuke week.

Vorige week maandag weer lekker gewerkt. Heerlijk super goedkoop sushi gegeten. Sushi hier is echt een van de goedkoopste dingen die je kan eten, vandaar dat ik het ook bijna elke dag eet omdat het in de rest van de wereld zo ontiegelijk duur is. Had 21 stukken sushi voor €4,-!!! Vers gemaakt waar we bij stonden en het was echt super heerlijk. School bezoek was weer weinig bijzonders, maar het blijft me verbazen hoeveel scholen er in deze stad zijn waar ik nog niet geweest ben na de eerste vijf weken. Voor de rest lekker uit gerust en heel gezond chips & cola gehad als dinner!

Dinsdag was een wat actievere dag. 's Middags als ontbijt pizza gegeten, 5 stukken voor €3,50 wat ook goed te doen is! Rond 4 uur moesten ik en Gerdieneke (Nederlandse collega) een groep van 25 internationals rondleiden op de fiets door Stanley Park. Aangezien het voor ons beide de eerste keer is dat we een groep moesten rondleiden op wat voor manier dan ook, was het redelijk spannend. Eenmaal aangekomen bij het fietshuurbedrijf er voor gezorgtdt dat iedereen een fiets had, en sommige een tandem, zoals voor mij het geval was, aangezien er twee mensen waren die nog nooit op een fiets hadden gezeten. Halverwege de rit viel onze ketting er af, en ik als hardcore fietser wist wel hoe ik dat moest fixen. Toen ik na 2 minuten klaar was met de ketting er op zetten bleek dat m'n handen echt super ranzig waren. Toen we weer bij de rest van de groep aangekomen waren, bleek dat een Braziliaan een foto wilde nemen van een paar vrienden, en daarom van zijn fiets af stapte. Hij zette de fiets tegen een stenen muur van 30 centimeter hoog, en die viel toen de Braziliaan omdraaide ook in het water. Het eerste wat ik wilde doen was mijn handen wassen in de oceaan (onze fietstocht ging bijna helemaal langs de Pacific Ocean). Toen ik via een stenen trappetje bij het water aan kwam en ik m'n handen aan het wassen was, bleek dat er opeens twee grote golfen op me af kwamen zonder dat ik het echt in de gate had. Er zat een grote rots naast me die er voor zorgde dat het water me echt vol op raakte. Ik dus zeiknat terug naar de groep om uitgelachen te worden, en er voor te zorgen dat het niet allemaal te lang zou duren. Onze oplossing was dat we gewoon maar door moesten fietsen en dat 1 iemand bij een ander iemand achter op moest. Eenmaal terug bij het fietsenhuurbedrijf met 1 fiets minder, alles geregeldtd met de mensen daar. Na een half uur praten en bellen met m'n baas was alles klaar en mochten we naar huis. Ik had het ook wel een beetje gehad. Het was wel super leuk, maar het was ook wel allemaal veel verantwoordelijkheid dat ik van te voren niet had verwacht. Aangezien we in totaal 3 uur bezig zijn geweest met het rondleiden van de internationals hebben we samen 30 dollar verdient! Dus dat brengt m'n totale loon van West Trek op $19,- in 5 weken!!!

Woensdag was leuk.

Donderdag was laatste werkdag van de week aangezien 1 juli, vrijdag, het Canada Day was. We werden naar een school gestuurd waar op het moment van onze aankomst een graduatie bezig was, dus we stonden daar een beetje raar te kijken toen iedereen elkaar vaarwel ging zeggen en begon te huilen. Eenmaal terug op werk lekker Top Gear gekeken en 's middags een collega geholpen met het ophalen van $4.000,-CAN. Toch wel een raar gevoel om met zo veel geld over straat te lopen! Toen ik eenmaal terug op kantoor was hoorde ik mensen praten over iemand die naar de Rocky Mountains zou gaan, maar die een operatie had gehad op die dag zelf, dus dat ze waarschijnlijk niet mee kon gaan naar de Rocky Mountains. Aangezien dat de enige mogelijkheid was om naar de Rocky Mountains te gaan aangezien de rest van de plekken verkocht waren, hoopte ik erop dat ze inderdaad een operatie achter de rug had en dat ze niet mee kon!! (Lekker lullig :-D).

Vrijdag kreeg ik om 8 uur een geweldig SMSje waar in stond dat ik mee mocht naar de Rocky Mountains. Om 10 uur begonnen met m'n spullen pakken waarna ik rond 12 uur stond te wachten op de bus om me op te halen. De komende 4 dagen zouden lange dagen. Veel uren in de bus en veel uren genieten van de omgeving. Na een uurtje rjiden kwamen we aan in een dorpje genaamtdt Hope. Aangezien het 1 Juli was, stond elk dorp op z'n kop om een parade, een festival of om wat dan ook te organiseren. Daar aangekomen kwamen we een typisch Canadeze politieman tegen in z'n 'Royal Canadian Mountain Police' pak. In totaal zaten er 55 studenten in de bus waar weer een goed aantal verschillende nationaliteiten tussen zaten. Tijdens de tweede stop bleek dat de toiletten gesloten waren, dus we moesten op zoek naar een andere plek. Eenmaal na wat advies van een paar locals kwamen we uit bij een prachtig meer waar we maar meteen een foto-pauze van hadden gemaakt. Toen we weer allemaal in de bus zaten vertrokken we weer richting onze eerste accomodatie. Tijdens de Canada Day avond werd er ook vuurwerk afgestoken in Valemount, het dorpje waar we sliepen. De hele dag werd ons wijs gemaakt dat het allemaal vet veel vuurwerk zou zijn, maar helaas was het na 3 minuten al voorbij.

Op zaterdag na een ontbijtje in het hotel, een korte stop bij de grootste berg van de Canadian Rocky Mountains, Mount Robson, en een mooi klein dorpje in de Rocky Mountains, Jasper, een stel mooie watervallen, een bezoek aan de Athabasca Glacier (Columbia Icefield) en twee super mooie meren, aangekomen in Banff. De glacier was een oude bekende van me. Gelukkig was hij nog steeds het zelfde (wit, groot, prachtig, indrukwekkend en super koud). Banff is een dorp in de Rocky Mountains wat ook wel bekend staat als het belangrijkste toeristen dorp in Canada. Eenmaal aangekomen in Banff hadden we 2 uur tijd om het dorpje te verkennen en te dineren. Lekker snel bij Subway gegeten waarna we de rest van de tijd nuttig gebruikten om de stad te verkennen. Daarna stonden een Rock'n'Roll pub en een night club op het programma. Helaas ook m'n spiegel reflex camera laten vallen waardoor hij nu kapot is.. naja, de lens alleen.. maar dat is al klote genoeg :-(!

Zondag wakker geworden, gordijnen open gedaan van de hotel kamer en het was prachtig weer, met prachtig uitzicht. Rond 9 uur zaten we ook in de Banff Gondola naar de top van Sulphur Mountain. Daar veel mooie foto's gemaakt van een Starbucks verslaafde eekhoorn, springende mensen die gekke gezichten trekken (ik vooral..), en veel van het uitzicht in het algemeen. Daarna naar twee mooie gletsjer meren. Prachtige kleuren hadden ze, maar ze waren ook sterfus koud. Een paar sprongen er in, maar ik bleef vrolijk aan de kant staan foto's te maken. Springen in een 3 graden koud meer is me toch iets te vrolijk. Daarna door gereden naar Golden, waar we in een motel sliepen. Naast het motel lag een groot grasveld waar we een campfire en barbecue hadden, waar we voetbal en volleybal speelden en drie line-dance dansen hebben geleerd. Voetbal en volleybal gingen wel redelijk. Line-dancing was een grote ramp. Gelukkig zijn daar weinig foto's van gemaakt!! Na het line-dancen weer met z'n alle rond het kamp vuur gekropen voor een paar 'enge' spookverhalen.

De nacht van zondag op maandag was nogal kort, om half 2 lagen we te pitten waarna om 6 uur alweer de wekker ging voor ontbijt. Niet veel later zaten we weer met z'n allen in de bus voor de lange terug reis. De eerste stop was na 2,5 uur bij 'The Last Spike' wat een bijzondere plek is voor Canadezen. Het is namelijk de plek waar de laatste 'spijker' is geslagen om de trein route van oost Canada naar west Canada te voltooien. Dus volgens sommige Canadezen is dit de plek waar Canada 'één' werd. Daarna weer een leuke 1,5 uur in de bus gezeten waarna we aankwamen in Kelowna voor lunch. Een nietveelzeggend plaatsje in de middle of nowhere. Daarna weer een leuke 4 uur (met 1 toiletpauze) in de bus gezeten. Toen eindelijk in Vancouver aangekomen. Daar namen we afscheid van elkaar. Toen naar huis gelopen, kamer gefatsoeneerd en m'n bed in gedoken.

Vanochtend lekker naar werk gegaan, waar ik meteen al te horen kreeg dat ik 'vrij' had, waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had. Dus lekker een dagje gewerkt terwijl het helemaal niet hoefde. Vrij saai dagje achter de rug. Ik kom net terug van de bioscoop waar ik met 4 collega's 'Bad Teacher' heb gezien. Redelijk slechte film.. maar goed. Het was dinsdag avond wat in hield dat alle bioskaartjes de helft van de prijs waren!! Morgen is het alweer woensdag, halverwege week 6. Over 4,5 week komen er twee Canadeze vrienden naar Vancouver die ik heb ontmoet in Nieuw Zeeland. Op dit moment druk bezig met het bedenken van leuke dingen om te doen. Naja nu is het in ieder geval weer bed tijd! Een super weekend achter de rug, en mogen er nog vele volgen!!

Wees gegroet,

Thomas

Reacties

Reacties

je moeder

Ik ben blij dat je in ieder geval wel een goede lunch hebt daar, sushi en pizza etc., over je avondeten hebben we het nog wel eens, cola en chips!!!Probeer nog eens pannenkoeken te bakken, hoe vaker je het doet, het zal steeds beter gaan. Alweer een enthousiast verhaal, dit was wel een super weekend, wel met veel reistijd, maar dan kom je ook ergens.
Ik ben benieuwd naar de foto's, jammer van je fototoestel, misschien kan je hem daar laten maken.
Ja, je bent dus alweer halverwege je stage-vakantie-Vancouvertijd. Als wij allemaal terug zijn van zomervakantie, zit jou tijd daar er ook op.
Geniet er nog maar van, het zal dan wel weer wennen zijn, echt aan de studie.

Roos

Been there - seen it - done that.
( Banff en die gletsjer dan.. ) Herkende het nog precies van de foto's (= En wat gebeurt er nu met die fiets - hoefden jullie niet te betalen? Naiiisss!

ZONDE van je lens! Wel weer een topweekend gehad dus - ik ook want ik sta met freek bartels op de foto (YAAAAAY!).
Ik verheug me erop als je terug bent, het is nu toch wel heel erg lang heel erg stil tegenover me. Maaaaaaaaar daar staat tegenover dat ik non-stop mijn eigen muziek kan draaien, zo lang als ik wil 's ochtends id badkamer kan zitten en maar voor twee hoef te tafel dekken ( drie is veel meer moeite, right?!)

BUT if you're back.. i get my rihanna t-shirrrrrrrrrt. :DDDDD (happy)
DUS, nog heeeeel veel plezier, dat lukt volgens mai wel (=

Roos

en BTW - volgens mai eet jij elke avond daar cola en chips.

Erik!

@ up, Freek wie?
@ Thomas, ik ben blij dat vooral afgelopen woensdag een mooie dag was! Goedkope sushi had ik daar niet kunnen ontdekken dus goed gedaan :p En hoe kan jij zeggen dat Kelowna een nietszeggend plaatsje was? Ik dacht dat je daar die dual-Master opleiding kon doen met een school in NZ, wat je wilde!?

Opa en Oma

Thomas wat ben je toch 'n geluksvogel dat je zulke mooie plaatsen mag bezoeken.Hoe was het op 'n tandem te fietsen? Ik geloof graag dat het toich wel 'n hele verantwoording voor jullie was om met zoveel mensen te gaan fietsen,maar het is gelukt.Wat leuk dat je vrienden uit N.Z. gaat ontmoeten.Bedankt voor je mooie verhalen en tot het volgende verhaal maar weer. gr. Opa en Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!