Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Verjaardag Vancouver, Seattle Mariners & Whistler Crankworx!

Yo ho and a bottle o' rum!

Het is weer maandag. Begin van m'n 8e stage week hier in Raincouver! Sinds m'n laatste verhaal weer naar de US of A geweest, Whistler mountain bike festival, genoten van een live orkest in Stanley Park, en gewoon lekker genoten van m'n vrijheid in deze geweldige stad!!

M'n verhaal begint op donderdag 7-7-'11. Naast m'n standaard dagelijkse werkzaamheden op kantoor zoals, reisjes verkopen, praten, koffie drinken, praten, genieten van het mooie regen weer, praten en vooral veel praten, was m'n hoogte punt van de dag toch wel de afhandeling van 'De verloren fiets'. Als jullie je nog kunnen herinneren van m'n vorige verhaal had ik ooit, lang geleden een groepje van 25 internationale studenten rondgeleid door Stanley Park op de fiets, waarvan er eentje zo knullig was geweest om z'n fiets in de oceaan te laten vallen. Hij moest hier voor $350,-CAN betalen die ik moest op halen op z'n school (EF). Daarna naar de fietsen winkel gegaan om het geld te geven.

Vrijdag standaard dag. Heerlijk sushi gegeten wat hier super chill goedkoop is en super vers gemaakt word. We hadden ook nog een vergadering gehad over wat er moet gebeuren om alles hier een beetje georganiseerd te houden, aangezien er op dit moment 15 stagiares zijn, en we allemaal een beetje het gevoel hebben dat we niet echt veel uit voeren. Ze hebben teams gemaakt met elk 3 stagiares, die elk 3-4 scholen krijgen waar ze elke week een keer heen moeten en zelf dus ook voor moeten zorgen dat er wat klanten van die scholen komen op wat voor manier dan ook. Een tafeltennis/Wii toernooi, gratis pannekoeken uitdelen (zoals ik morgen, dinsdag, ga doen) of gewoon veel met studenten praten. Ik zit samen met een ZwitserseDuitser en een Fransman in 'Team Wolf'. 's Avonds gezellig met veel stagiares naar huis van onze baas om gezellig te chillen!

Vorige week zaterdag met wat collega's om half 2 in down town Vancouver afgesproken om te gaan basketballen. Toen iedereen er zo ongeveer was gaan lopen naar Yale Town (een rijke buurt) waar helaas alle basketbal velden bezet waren. Toen weer de halve stad door gelopen naar het oh zo mooie English Bay, waar er wel basketbal velden waren, maar waar de ringen weg waren gehaald.. dus dat had ook weinig zin. Toen maar besloten om naar de kapper te gaan, wat hoog nodig was. Daarna lekker goedkoop pizza gegeten met Braziliaanse collega.

Altijd de chillste dag van de week! Zondag! Lekker uitgeslapen, en om 2 uur naar Waterfront Station gegaan om een paar andere interns te meeten. Daarna naar Stanley Park gelopen voor gratis concert/festival in verband met de verjaardag van Vancouver. 125 jaar!! Jipeeh. Toen wij aankwamen was er een rare act bezig, maar niet veel later begon het Vancouver Symphony Orchestra te spelen. Voor 2 uur in het park genoten van bekende klassieke muziek met prachtig weer! Gelukkig ook weer lekker goed verbrand, had namelijk niet een zonnige dag verwacht toen ik m'n hotel verliet. 's Avonds lekker bij the Old Spaghetti Factory gegeten met een paar collega's.

Afgelopen maandag werd ik gebeld door m'n stage coordinator vanuit Nederland. Kort gesprekje, lekker nutteloos want alles ging prima, en dat wist ze ook! Maar het is verplicht, dus na 5 minuutjes praten weer op gehangen en mocht ik weer verder werken. McDonalds was m'n gezonde lunch na een saai school bezoek op een van de kleinste scholen in Vancouver. Weer een beetje gewerkt aan m'n stage verslag.

Dinsdag is pizza dag! In Vancouver is er een pizza keten 'Fresh Slice' die op dinsdag altijd pizza slices verkoopt voor $1! Altijd zeer goedkoop & smakelijk, ik eet er namelijk altijd 5.. 's Middags moest ik twee Franse klanten helpen die echt schhhhhhhhheit irritant waren. Ze wilde voor niets extra betalen maar ze wilde wel allemaal extra upgrades (betere zit plekken in bus, prive kamer, gratis maaltijden etc.). Uit eindelijk toch voor elkaar gekregen om ze voor al die dingen laten te betalen, dus ik blij. 's Avonds weer naar m'n baas z'n huis gegaan ivm goede verkopen die we als bedrijf hadden gedaan tijdens de Canada Day weekend. In totaal 6 bussen verkocht voor de Rocky Mountains terwijl het er aan het begin op leek dat we er maar 3 zouden verkopen. Dus lekker gratis hot dogs & drank! Beetje geWiiii'd, geDJ'd en gezellig gezijnd.

Woensdag had ik een nieuw leuk projectje gekregen. Er komt weer een groot belangrijk weekend aan voor West Trek, eind juli is er weer een lang weekend waar de internationale studenten twee dagen extra vrij hebben (vrijdag en maandag) waardoor ze dus naar de Rocky Mountains kunnen gaan (die gaat van vrijdag tot maandag) zonder dat ze een dag school missen. Ik mocht de power point daarvoor maken aangezien ik veel mooie foto's had gemaakt tijdens m'n eigen Rocky Mountains tour en ik me volgens m'n baas een beetje verveelde. Aan het eind van de dag was de power point al af, en vond iedereen hem geweldig! Weer sushi gegeten als lunch, altijd lekker & gezond!

Donderdag regende het katten en honden. Ik dacht dat ik wel gewoon met slippers en korte broek naar werk kon lopen, maar na 2 straten lopen kwam ik er achter dat ik dankzij m'n slippers allemaal ranzige troep opspatte op m'n benen en broek. Dus ik weer terug naar m'n kamer rennen om kleden en met schoenen een tweede poging gewaagd. Op werk eenmaal zeiknat aangekomen omdat ik geen paraplu heb. 's Avonds werd ik door een collega uitgenodigt om naar een bar&grill te komen in Vancouver. Daar lekker Leffe & Hoegaarden bier gedronken waarna we afscheid moesten nemen van twee andere collega's die terug naar hun eigen land moesten.

Vrijdag een dagje niet hoeven werken op kantoor, maar in plaats daarvan moest ik rond 10 uur met Jessica (onze public relation manager) naar Prospect Point (het noordelijkste puntje van Stanley Park), om daar een BBQ te organiseren voor 120 studenten. Ik ging als eerste mee om alle spullen uit de auto te laden, waarna ik 40 minuten de spullen moest bewaken totdat ze weer terug kwam met 4 andere stagiares. Lekker gesport, gegeten en gechilled met een groot aantal studenten. Om 3 uur na veel eten te hebben voorbereid, veel water ballonnen te hebben gemaakt & gegooid, en alles weer ingeladen te hebben zat m'n dagje er weer op en mocht ik naar huis! Maar vroeg gaan slapen omdat ik had verwacht & gehoopt dat het een vermoeiend weekend zou worden.

Eergister, zaterdag, weer een goede bodem gelegdt door te brunchen bij McDonalds voordat ik de bus instapte om naar Seattle te gaan! Na een busreis van 3 uur aangekomen in het oh-zo-mooie Seattle waar we 1,5 uur vrije tijd hadden. Lekker een late tweede lunch gehad op Pike Place Market waarna we met de bus naar Safeco Field reden. Daar aangekomen hadden we intotaal 44 kaartjes. In totaal waren er maar 15 mensen mee op de tour, dus we gingen proberen om de andere 29 kaartjes te verkopen aan mensen op de straat. Zo gauw we de kaartjes om hoog hielden kwam er een neger op ons af die ze wel allemaal wilde kopen voor 10 dollar each. Wij proberen voor $300,- aangezien we ze voor 10 dollar each hadden gekocht. Uiteindelijk heeft ie er $300,- voor betaald. Gelukkig gebeurde dat allemaal heel snel, dus de wedstrijd begon precies toen we op onze plekken gingen zitten. We zaten echt op prachtige plekken, hoog in het stadion met geweldig uitzicht op Seattle. De wedstrijd zelf was vrij saai, de beelden die je op TV ziet zorgen er voor dat het er allemaal interresant uit ziet, maar als je een wedstrijd van 3,5 uur gaat kijken in het stadion is het allemaal saaaaaaaai. De eerste hit van de wedstrijd was wel een home-run. Om de wedstrijd wat leuker en spannender te maken hadden ik en een collega gewed op wie er zou winnen voor $5,-. Ik was voor de Texas Rangers, en die hadden ook met 5-1 gewonnen! Dus ik had leuk $5,- winst. Zelf ook nog een mooie Seattle Mariners pet gekocht. Om half 11 was de wedstrijd afgelopen, en rond half 2 reden we Vancouver binnen. Ik sliep rond half 3 pas, en om kwart voor 7 ging m'n wekker weer.

Gister heerlijk weer naar Whistler gegaan aangezien er de Canadian Open bezig was voor down hill mountain bikers. De Kokanee Crankworx. Rond 8 uur 's ochtends zat ik in de bus. Weer gestopt bij de Brittania Mines en de twee watervallen die ik al gezien had. Rond 12 uur waren we in Whistler aangekomen, waar ik 3 uur had genoten van de wedstrijd die bezig was. Mooie jumps gezien, leuk mensen zien vallen. Helaas regende het ook wat er voor zorgde dat het allemaal zeer modderig was. Whistler zelf blijft een prachtig dorpje. Ook nog even naar de 'memorial' gegaan voor de Georgier die dood was gegaan tijdens de training voor bobsleeën tijdens de Olympics vorig jaar. Voor de rest weer naar het prachtige Lost Lake gegaan, met de shuttle deze keer aangezien het lekker regende. Daar leuk gefrisbee'd, en genoten van de prachtige natuur van Canada. Voor de rest besefte ik me pas even hoe chill ik het hier heb in Vancouver. Ene dag zit ik in Amerika een honkbal wedstrijd te kijken en de volgende dag zit ik in het mountain bike & ski walhalla van de wereld. Leuk leuk!

Nu weer lekker aan het werk, het regent EINDELIJK niet meer, en ik ga over een half uurtje weer naar een school om gezellig te praten met studenten. Voor de rest ben ik van plan dit weekend naar Victoria te gaan voor 2 dagen, en lekker te genieten van m'n maandje wat ik hier nog te gaan heb. Volgens mij zitten jullie nu ook allemaal ergens in het buitenland te genieten van de zon. En zo niet, hopelijk hebben jullie genoten van jullie vakantie of gaan jullie nog genieten van jullie vakantie! Laat ook weer een reactie achter! De foto's ga ik er zometeen op zetten (het zijn er niet heel veel deze keer.)

Toot de volgende keer maar weer! Houdoe!

Thomas

Reacties

Reacties

Erik!

Haha, damn, zo veel sushi eten. Dat wordt een dure hobby als je terug bent in NL... Irritante Fransen zijn ook bekend hier, ze floten Hushovd zelfs uit nadat hij een heldendaad had verricht in de Tour...
Seattle: baseball kijken is juist erg leuk! Mits ze winnen natuurlijk, ik vond die 3,5 uur echt een spectakel en heel Amerikaans, maar als je afgedroogd wordt door een paar Texanen kan ik begrijpen dat het langweilig wordt.
Whistler: Bah van het weekend lieten ze die dodemansrit van die Georgier gewoon zien bij de NOS zonder waarschuwing, wat een afschuwelijke beelden zijn dat toch dus mooi dat je die memorial dinges heb gezien :p!
Goed om te horen dat je trouwens nieuwe dingen verzint om te doen want met zn 15en daar zitten is natuurlijk erg proppen...
Wanneer heb je voor het laatst groente gegeten? En dan niet die blaadjes sla bij McD of de stukjes avocado in de sushi???

je moeder

Leuk voor ons om nog steeds de enthousiaste verhalen te lezen die jij zo kleurrijk opschrijft. Seattle, Whistler, BBQ's, lekkere lunches en gezellige avonden met mede stagiares, vervelen zul jij je daar niet.
Ik ben benieuwd naar je power point, kunnen wij die hier ook zien?
Dus ook bij jullie daar in Vancouver is het nog niet echt zomer, ook af en toe een regenbui. Daar hebben wij hier ook veel last van, een regenbui duurt hier wel eens bijna 24 uur.
Veel plezier bij je reis a.s. weekend naar Victoria, en maak nog maar mooie foto's, wie weet, een nieuwe hobby?

Ivo

Weer een mooie week achter de rug merk ik!

Wat ik me afvraag, heb je ooit tijd om adem te halen?!?!
Je bent namelijk altijd bezig zo lijkt het!

Veel plezier nog de resterende weken en ik spreek je over 2 weken ofso weer!

Petra

Zoals je het beschrijft lijken het hele drukke dagen, met veel fastfood maaltijden. Kook je ook wel eens zelf?
Leuk dat je een powerpoint hebt gemaakt, je foto's zijn echt prachtig. En het verhaal leest elke keer weer zeer prettig. Hier ook veel regen gehad de afgelopen weken, dus dat hebben we wel gemeen. Hopelijk is het op ons vakantie-adres wat mooier weer. Veel plezier nog de komende weken.
groeten en veel plezier

Je vader en zus

Wij zitten ook in hele andere cultuur waar de dames echt nog verstopt worden. Egypte is wel erg warm dus wat dat betreft hebben we iets ander weer en Caïro is ook als stad ietsje rommeliger dan Vancouver. Jordanië is wat dat betreft echt wat beter! Wel zeer spectacuair in een hotel tegenover de pyramides! Nog een warme dag en dan homepage zweet home!

Roos

Gezooooooond bezig!! Wij leven hier al twee weken op brood, rijst en kip.

Wel supervet om zo'n game in Seattle mee te maken!! En Whistker blijft mijn favo Canadese plek (: volgens mij wordt het nog moeilijk voor jou om te kiezen later: Vancouver of Nieuw Zeeland.. Of blijf lekker hierrrrrrr! :D ik 's sprreek je nog wel op skype - ben wel blij dat je bijna weer terug komt.. Mis je! (:

opa en oma

Wat ben jij toch 'n geluksvgel dat je zulke leuke dingen
meemaakt.Wij dachten dat je er heen was om te werken,maar wij geloven dat je nog nooit zoveel sportwedstrijden en concerten hebt meegemaakt dan in Vancouver.Geniet er maar van,nu kan het .Wij zijn benieuwd of je nog aangekomen bent van al dat eten.
gr. opa en Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!