Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Het Language en Culture Camp & aankomst in Wanaka

Hallo allemaal & welkom hier op mijn blog!

Zoals de meesten weten zit ik hier nu, in Wanaka, voor 1 jaar om naar een lokale High school te gaan. Voor mij is dat het Mount Aspiring College geworden! Ik kijk er erg naar uit om naar school te gaan want ik ga maandag meteen skien! Ik slaap alleen op een kamer met een prachtig uitzicht op de witte bergen. Het huis is gloednieuw. School begint hier om 8:25 AM en eindigt om 3:15 PM. De school heeft ongeveer 600 studenten (dat is ongeveer 1/8) van het totaal aantal inwoners van Wanaka. Ik zit hier nu op de bank samen met een Duitser, en Japanees? en de ouders naar het nieuws van vandaag te kijken. Alles is nu al relaxed dus dat moet wel goed komen.

Het vertrek vanuit Nederland, en de aankomst @ Auckland verliepen niet echt soepel. Mijn eerste vliegtuig vanuit Nederland was vertraagd dus moest ik overgeboekt worden. Na ongeveer 35 uur in vliegtuigen gezeten te hebben en op vliegvelden te hebben verveeld zag ik mijn koffer maar niet langs komen op de bagagebelt @ Auckland airport. Ik ging meteen naar de Bagage service en die vertelden me dat hij waarschijnlijk 1 of 2 dagen later zou aankomen.. Ook kwam ik er op het kamp achter dat de helft van de studenten op het Language en culture camp Duits waren. Dus ik kon ook mijn Duits nog een beetje opkrikken! De dag na aankomst gingen we een 'dode' vulkaan beklimmen. Het was echt prachtig maar vermoeiend ook wel. Ik was/ben namelijk conditieloos.. Maar na wat gezeur en gesjouw waren we eindelijk op de top! Op de top van de vulkaan kreeg de kampleider een telefoontje van Qantas om te vertellen dat mijn koffer later die dag waar dan ook gebracht zou kunnen worden! Dus mijn dag was helemaal goed.

De derde dag was nog sportiever, we gingen 3 sporten leren, netbal, cricket en rugby. Cricket is een saaie sport en netbal is te veel basketballerig dus rugby was m'n favoriete sport! Die middag kregen we wat vrije tijd en zijn we vrolijk wezen shoppen. Telefoon kaart kopen enzovoort (mijn nummer is: +642102759631). De vierde dag gingen we naar een echte sheep farm, en toen heb ik ook voor 't eerst een schaap geschoren zien worden. Na de farm gingen we berg beklimmen @ een indoor climbing wall. Door de sportieve dag van een dag eerder was het klimmen geen succes want ik had overal spierpijn! Tijdens het kamp hebben we ook les gehad. We leerden de mythes over de originele inwoners van Nieuw Zeeland (de Maori's), en we leerden meer over hun taal. De lessen waren nou niet echt boeiend maar wel nodig! De avond van de vijfde dag was super, het was namelijk culture night! Ik ging iedereen een basic Nederlandse conversatie leren en over dijken, klompen en molens praten! De Duitsers gingen met z'n 20'en sneeuwwitje na spelen met een Duits tintje.

Wij zijn ook naar een 'populaire' lokale markt geweest. Daar kon je eten kopen van mensen die leven in de Pacific en allemaal andere speciaal eten. Om 10 uur 's ochtends zat ik al aan de kip en varken.. Later die dag gingen we bowlen en poolen! Een dag later was het tijd om te gaan surfen! We gingen naar een van de beste en populairste surf stranden van Nieuw Zeeland, maar voordat we daar heen gingen gingen we nog naar een waterval lopen. Eenmaal op het strand aan gekomen zat ik in de eerste groep, dus we mochten vrolijk de boards gaan waxen! Toen we in het water waren was het echt SUPER koud en moeilijk om ook maar op je board te komen omdat je bevroren was. Maar voor de rest was het wel lachen om de rest ook te zien proberen om op hun/zijn board te komen.

De negende dag was het dan zover.. BUNGY JUMPEN :-)! Eerst gingen we nog dodelijk saai naar een museum om onze Maori kennis nog wat bij te timmeren en daarna was het tijd voor de Skytower, het hoogste gebouw van Auckland. Eenmaal op die hoogte bleek Auckland toch wel een mooie stad te zijn! Na nog geen kwartier op 140 meter hoogte te zijn moesten we al weer weg omdat het tijd was voor het bungy jumpen! 20 van de 50 leerlingen gingen jumpen dus het was een grote groep. Toen we bij de Harbour bridge waren aangekomen begon het tot me door te dringen dat zelfs 40 meter hoog kan lijken.. Maar toen ik er stond en iedereen riep van 'YOU CAN DO IT!' (aangezien ik de 3e was die moest springen :-( ) dacht ik van oke naja dan moet 't maar! Eenmaal op je kop naar beneden vliegend richting het water is het zo een super vet gevoel.. het is gewoon niet te beschrijven..! Toen ik eenmaal weer vrolijk op vaste ondergrond stond was het echt een gevoel van NOG EEN KEER NOG EEN KEER.. Maar het was redelijk prijzig en er zijn nog genoeg andere mogelijkheden!

Die dag daarna was het weer lesdag. Het was de dag voordat we naar de Maori gingen dus het was nog even wat liedjes er in stampen en jezelf leren introduceren in het Maori's. Voor de lunch moest iedereen zijn of haar volkslied zingen. Het was een totale ramp. Ik kreeg een black-out na 4 zinnen, maar goed :-)! Na de lunch gingen we weer rugby'en, maar ik had een verkeerd shirt aan, dus ik wilde zo schoon mogelijk blijven dus van echt rugby kwam het niet, maar lache was het wel om telkens de bal te proberen te ontwijken enz..! De 11e dag was het tijd om naar de Maori's te gaan. De jongens gingen de haka leren (de strijd 'dans' van de Maori, als je tijd hebt youtube hem even, echt een super grappige dans als je hem zelf doet!)!

De laatste dag van het kamp was een leuke, sportieve, beetje verdrietig maar vooral gezellige dag! 's Ochtends kregen we uitleg over de EF regels van de twee personen die zeg maar alles voor EF regelen in Nieuw Zeeland. Om 1 uur was het tijd voor de laatste keer rugby. Dit keer had ik wel een goed shirt aan dus ik kon nu wel mee doen! Na rugby nog wat laatste inkopen gedaan en daarna de 'Big Show' voor bereidt. We moesten allemaal iets laten zien van wat we de afgelopen twee weken geleerd hebben. De jongens gingen de kampleider belachelijk maken, was echt super grappig, hijzelf vond dat ook dus dat was mooi! Na de show was het afscheid nemen en elkaars facebook in vullen! In zo'n facebook zat van iedereen een foto met wat ruimte zodat je bij iedereen je adres en e-mail erin kon schrijven enzovoort. Om 12 uur 's avonds was het tijd om te gaan slapen omdat ik 4 uur later weer wakker moest worden. Om 10 voor 7 zou mijn vliegtuig naar Christchurch vertrekken. Gelukkig begon dat al niet goed. Het vliegtuig had 1 uur vertraging en toen we eenmaal in de lucht zaten kregen we te horen dat Christchurch Airport gesloten was in verband met mist. We kregen dat te horen toen we in de buurt waren van Christchurch dus we mochten weer dat hele end terug vliegen naar Auckland omdat er ook geen plek was @ Wellington om te landen.. Toen we weer op Auckland waren kregen we een nieuw vliegtuig wat 3 uur later zou vertrekken direct naar Queenstown (eindbestemming & plek waar gastgezin zou staan wachten). Gelukkig vertrok dat vliegtuig wel op tijd en kwam ook op tijd aan.

Dus. Dat was het dan zo een beetje tot nu toe! Morgen om 7 uur weer op staan omdat het blijkt dat ik dan ga skien :D!

Ciao!

Reacties

Reacties

je vader

wauw! is dit mijn zoon????? geweldig leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

nicolette

Ha die Thomas,

Nou, je start is in ieder geval niet saai! Leuk om te lezen dat je al zoveel verschillende dingen hebt gedaan. Hopelijk is de start bij je "ouders voor 1 jaar" ook goed gegaan maar dat zal vast wel, het lijken me leuke mensen. Sneeuw morgen..! Wij hebben hier nu vandaag een soort herfst incl wind en regen en dat duurt me al te lang..! Veel plezier de komende dagen, ik hoop dat je op school snel je draai vindt. Gaat ongetwijfeld lukken!

Groet en tot mails, Nico

hravestein@hotmail.com

Thomas wat heb je 'n gezellig verslag geschreven en wat heb je al veel meegemaakt. Wij hopen dat je het bij je gastgezin naar je zin zult hebben en dat je het ook op de school leuk zult hebben.
gr. opa en oma

Thierry

Hey, echt vet dat je dit doet. Zou het zelf niet gedaan hebben en niet doen omdat het niks voor mij is om alleen daar te zijn, in principe maak je wel nieuwe vrienden daar en kennissen maar toch.
Wens je heel veel succes, maar moet wel goed komen;)

Spreek je!

Tinka

Thomas!

Wat super leuk om wat van je te horen! Wat een leuk verhaal, en je hebt er ook al foto's op gezet, super leuk!!
Zo te horen heb je het goed naar je zin, dat is in ieder geval mooi! En wat heb je echt al super veel en leuke dingen gedaan, echt vet man!
Ik ben benieuwd naar hoe je gastgezin en school zijn, maar dat lezen we vast wel in je volgende verhaal!

Veel plezier daar!
xxx Tink

Fam. Rokebrand

Hey neefje! =D Wow, wat een verhaal meteen al.. het klinkt erg gaaf ^_^ kvind het nog steeds erg dapper dat je dit bent gaan doen. Veel plezier met skieeen en heb het onwijs naar je zin!
Groetjes!

Wilco

he gozer, klinkt allemaal heel educatief en erg verantwoord. Geniet ervan en we spreken wel weer op Skype

Erik!

Hey!

Mooi verhaal! Klinkt allemaal helemaal goed en we wachten op de eerste foto's op Facebook! =)
Cricket is veeeeeeel leuker trouwens, maar zolang de All Blacks verliezen van de Springboks (South Africa) is alles best in die sport, rugby..

Viel Spass!!

Anouk

Thomas!

Wat een super leuk verhaal! Fijn om te weten dat je het zo naar je zin daar hebt. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's.. Enjoy!

Liefs,
Anouk

Roos en mama uit Zwitserland.

Haihai
Wat een leuk verhaal. Exuses voor wat typfoutjes, maar in Zwitserland zitten een paar letters ergens anders.. Bungy Jumpen lijkt ^mij heel eng, maar jij vindt het blijkbaar erg leuk. =D.
Een japanner, bedoelde je??XD
Fijn dat het leuk is bij je gastgezin, ze zijn dus blijkbaar aardig, dat is mooi. Wij yitten nu op de camping in zwitserland, een erg mooie. Wij hebben al veel leuke dingen gedaan, maar niet zo spectaculair als jij. Veel sneeuw, zon en Nederlanders gezien.
Heb veel plezier met skieen, breek geen benen. Ik ga misschien nog paraglyden als we morgen het ergens zien. =D Have fun (apenstaartje (kan ik hier niet vinden )) school, =D We hopen te kunnen skypen(uitroeptken)
xx Roos ( en mama, maar die is ondertussen in de tent terwijl ik erg ongemakkelijk bij de receptie sta)

Stephanie

Hee Thomas,

wat maak jij veel mee! Ik vind het wel super leuk om allemaal te horen wat je gaat doen/gedaan hebt. Ik zit nog in Exeter, dus maak ook volop dingen mee (read my reismee.nl). Maar is bungyjumpen niet echt ontzettend eng? Ik zou het echt nooit durven :P
Maar., vanaf nu blijf je bij het gastgezin? En met welke nationaliteiten kom je in een gastgezin? En heb je al veel nieuwe vrienden gemaakt? ;)
Houd ons maar op de hoogte van al je leuke gebeurtenissen! En veel plezier met skieen!

Groetjes xx

Andre

Hoi Thomas,
Klinkt allemaal geweldig en geniet veel van de dingen die nig gaan gebeuren.
Groeten van ons allen uit Bennekom

Steven

Heu!

Ik dacht dat New-Zealand eigenlijk een best uitgestorven gat was, maar blijkbaar kan het daar ook super gezellig zijn. Gelukkig maar, want je moet nog heeeel lang!! ;)

Pauline

Hoihoi!

Echt leuk thomas.. ik ben jaloers!:) alhoewel.. ik zou het niet allemaal durven haha.. Maarja dat skiën.. heb ik eigenlijk ook wel zin in .. lekker in de zomer!
Geniet ervan.. en ik verheug me op je volgende verhaal!

xx

Mark

Hey Thomas! Leuk te zien dat je....
Ach iedereen heeft t al gezegt ^^'

In ieder geval, leuk je nog effe op msn gesproken te hebben!

Ik ben blij voor je dat alles toch goed is gegaan op de heenreis.. Stel je voor dat je daar staat, is je bagage weg o.O

Anyways, het is veelste laat nu... Slaap lekker ^^

Emma Go

Wat balen van die bagage zeg! :O Maar de rest is wel echt heel erg gaaf! Vooral dat bungeejumpen! :) :) :) Wil ik zelf ook nog een keer doen!
Ik wens je nog heeeel veel plezier & ik spreek je nog wel op msn ofzo! :)
xoxo, Emma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!