Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Skiën, skiën, skiën.. en ohja! School.

Goedemorgen Nederland!

Het is weer eens zondag, ik had me de hele week voor genomen om nu op de ski's te staan, maar omdat ik vergeten was de skibus te boeken die me naar de skipiste zou brengen, lig ik nu nog op m'n bed van het uitzicht te genieten. Ik had me wel meer dingen voor genomen eigenlijk. Gister was ik van plan om foto's te nemen van Wanaka, maar het weer zat me niet echt mee. Dus dat is een week uitgesteld (SORRY ERIK!!).

School is zelfs hier school, dus huiswerk maken en optijd is de les komen! (Dat laatste blijkt voor mij hier een steeds groter probleem te worden

Frown
..). Ik had aan het begin geschiedenis als vak gekozen omdat ik dacht dat ze het over de geschiedenis (Ja, wel 180 hele jaren!) van Nieuw Zeeland zouden hebben. Blijkt het dat ze het over Charles de eerste en Queen Elizabeth hebben. Dat heb ik dus snel even omgewisseld naar stylish food. Dat stylish houd inderdaad in wat je erbij denkt. Het eten moet er smakelijk uit zien. En aangezien ik afgelopen vrijdag ochtend om 9 uur voor het eerst aan het 'koken' was, was dat smakelijk eruit zien een bijzaak. Dat was ook te zien aan de uitkomst. Voor de rest !moet! ik van m'n gastgezin een keer pannekoeken bakken, dus als iemand A.U.B. een makkelijk, maar toch smakelijk recept van pannenkoeken hier kan plaatsen (en/of) naar me toe kan mailen zou ik je eeuwig dankbaar zijn! Voor de rest heb ik me op school ingeschreven voor de examens. Gelukkig heb ik maar 2 vakken waar ik op geëxamineerd kan worden, dus dat moet wel lukken denk ik!

Ik heb me ook opgegeven voor de South Island Discovery Tour in de september vakantie. Dat houdt in dat ik een tour over het hele zuid eiland krijg, georganiseerd bij EF! Dus als het goed is ga ik weer allemaal mensen van het Language & Culture Camp herontmoeten. Tijdens dat kamp gaan we o.a. met een speed-jetboat over rivieren varen, met dolfijnen zwemmen en in een vliegtuig naar het (denken ze hier

Wink
) wereldbekende Franz Josef gletsjer. Een weer super leuke 11 dagen voor de boeg!

M'n school heeft wel iets weg van Zweinstein. De school is verdeeld in 4 groepen. En dan zijn er tijdens het schooljaar allemaal mogelijkheden om voor je 'huis' punten te winnen. De eerstkomende mogelijkheid die nu komt om punten te winnen is dansen! We hebben met het hele huis gekozen om Thriller van Michael Jackson te gaan dansen. En dan het huis die de zelfgekozen dans het beste uitvoert krijgt de meeste punten. Ik ben helaas wel bang dat onze uitvoering hier op gaat lijken: http://www.youtube.com/watch?v=hMnk7lh9M3o

Op school ben je voor de kleintjes een attractie als je uit het buitenland komt. Zo kwam er 4 dagen geleden een jongen naar me toe en die zei: Hello. Ik zei vrolijk Hey terug. En toen rende hij weg naar z'n vriend en zei: Kom maar op met die 5 dollar! Geen idee wat voor afspraak ze hadden gemaakt.. maar grappig is het wel :p

Afgelopen zaterdag was kon je het hier kerst noemen. M'n gastouders hadden een kerstfeest georganiseerd. Dat blijkt normaal te zijn hier, eind juli. Maar ik snap het wel, want als het echt kerst is, dan is er hier geen sneeuw en ook niet koud. Dus dan kan je ook niet de oh-zo leuke kerst muziek draaien want die slaat dan nergens op: 'Let it snow, let it snow, let it snow'.

Afgelopen maandag weer met school geskied. Het was echt de beste dag skien ooit! Zondag nacht was er nieuwe sneeuw gevallen en de zon scheen de hele dag. Het enige irritante van een dag skien met school is het sjouwen van al de spullen naar school. Best wel een gekloot om de spullen in de schoolbus te krijgen. Ik kan trouwens niet eens normaal staan in de schoolbus, hij is redelijk laag

Tongue out
.

Nou ik hoop dat m'n volgende verhaal wat interessanter wordt. Zal vast wel, want we gaan op m'n verjaardag een dagje naar Queenstown. Hopelijk weer bungyjumpen (als ik me goed voel) ga ik misschien de 134 meter doen. Maar laat m'n verjaardag nou net op een donderdag zijn....... dus dat wordt een donderdag niet naar school :p.

PS: De zon begint hier door te breken, dus er bestaat een kans dat er vanavond voor mij, (en dus zeg maar als jullie wakker worden op zondag) nieuwe foto's op deze site & Facebook te vinden zijn!

Stay tuned!

Reacties

Reacties

je moeder

ja Thomas,het school-leven zal ook daar gewoon zijn, met studeren en examens doen,maar daar heb je dus wat ervaring mee.Jammer dat je de ski-bus niet besproken had, volgende keer beter.
Leuk, kerst in juli, wij wachten nog een paar maanden

Erik!

Sorry, het recept van de Vuursche Boer is geheim, die mag ik helaas niet opsturen! Wat is de naam van je huis? Heb je dan eigen skies gehuurd voor dit seizoen, waardoor je die steeds moet meesjouwen? Merry Christmas en succes met koken!

Thomas

Naam van mijn huis is Pisa, en ja ik heb mijn eigen ski's gehuurd voor 't seizoen. Maar goed, je moet wat over hebben om 'gratis' te kunnen skien tijdens schooltijd! Haha

Shelby

Sjeemieneetje, 't klinkt echt als een compleet andere wereld joh. Leuke dingen doen met school enz. 20e was je jarig toch?
Naja, ik hoop dat je nog heel veel plezier daar gaat maken, en veel succes met je pannekoeken - zo moeilijk is 't niet :) -

Liefs, Shelby

hravestein@hotmail.com

Thomas,wij hebben toch geen medelijden met je hoor,je wordt iedere dag naar je school gereden,je hoeft niet eens te fietsen. Wat 'n verschil met de school in Baarn he,daar ging je niet zomaar skieen.
Wat leuk dat je al kerstmis hebt gevierd. Wij vinden je foto's en verhalen erg mooi. Opa en Oma

Roos en papa vanuit Griekenland

Hee Thomas! =]
Wij zijn wel jaloers dat je kan skien, maar hier in de zon in Griekenland is het natuurlijk ook super! =] Dit verhaal was btw ook best interessant hoor, =]. Terwijl ik ( roos ) nu naar groene bergen zit te kijken ,zit jij dus ( nu aan het slapen, ) tegen witte bergen aan te kijken, dat is hier wel moeilijk in te denken! Hopelijk spreken we je een keer op skype? Ik ben jaloers dat jij al kerst hebt gevierd, het is bij ons nog 141 dagen, maar ik ben nu alvast in de kerstsfeer. Dat heeft vast met jou connectie te maken.. ( derek, uri geller, you anderstand? )
Vrolijk kerstfeest? =D

xx
PS: Kun je mij ook ff zo'n mail van reismee laten sturen als je een nieuw verhaal hebt, want ik weet het niet altijd xD

nicolette Kunze

ha Thomas!

Het klinkt allemaal geweldig wat je daar doet! Tip: eet geen panne(n?)koeken voordat je gaat bungyjumpen...!
Hier alles ok, oud-hollandsch zomertje met zon, regen, wolken etcetc. Verder werk enzo (iemand moet het verdienen..!), beetje golf, in de tuin zitten (de schatjes van de buren zijn nog op vakantie) en dat soort zaken.

Hou je taai! groet, nico

Stephanie

Hee neefje,

sorry voor mijn late reactie, maar wij zijn pas net terug uit Oostenrijk ;)
Het klinkt nog steeds leuk wat je allemaal doet. En je bent daar tenslotte ook om wat te leren, dus dat schoolse hoort er gewoon wel bij ;)
Waarom hoef je op je verjaardag trouwens niet naar school? :o
Ik weet helaas geen pannekoekenrecept voor je, ik bak ze altijd met een pak :P
Veel plezier nog met je al je (wilde) plannen ;)
Ik ga nu even 4 dagen uitrusten van Oostenrijk om vervolgens weer naar Texel te gaan :D

Groetjes !! xx

Anouk

Hallo, ik las net even je blog. ik kreeg vandaag te horen dat ik volgend jaar ook een jaartje naar nieuw-zeeland mag gaan (hoera!). Hoe valt het mee daar?
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!