Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Snowcaving trip & puur genieten!

Hallo allemaal, de afgelopen 2 weken zijn weer voorbij gevlogen.. Leuke/vermoeiende dingen gedaan, maar helaas is ook (weer!!) het leren begonnen. Aankomende week is namelijk toetsweek..! Gelukkig maar 2 toetsen en beide op dezelfde dag.Voor de rest een super dag achter de rug vandaag. Gister ook trouwens. Er was donderdagnacht namelijk 25 centimeter nieuwe sneeuw gevallen op Cardrona. Dus dat betekend voor 50% van de leerlingen een 'powder-day' op vrijdag. Een powder-day houdt in: Ouders bellen om 10 voor 8 naar school om de student ziek te melden waarna het hele gezin nog geen 10 minuten later in de auto zit op weg naar Cardrona om een heerlijke dag sportief (dus gymleraren mogen trost op ons zijn, een schooldag opgeven om een hele dag sportief bezig te zijn!!). Dus eenmaal op de berg kom je ook de halve school tegen. Niet dat mijn school zo veel leerlingen heeft, maar Cardrona is gewoon klein. Volgens mij heb ik dat nu al 5 keer verteld dus ik hou daar nu maar over op. Vandaag ben ik namelijk begonnen met eigen pistes maken. Dus gewoon vrolijk tussen de enige twee pistes door kruisen en leuke stijle pistes doen. Sommige met meer succes dan de andere (zie: vallen.). Voor de rest snappen de meeste Kiwi's hier het voordeel van de Singles lane (onderaan de skilift bij de rij). Dus sommige mensen staan gewoon 15 minuten in de rij terwijl ik er vrolijk langs ski.

Ook afgelopen maandag (31-8) mee gemaakt wat een oude skilift allemaal kan. Namelijk het voor 1 uur niet doen. Na 45 minuten stond iedereen (ongeveer 500 man) onderaan bij die lift. Na wat diesel geroken te hebben en zwarte rook ophebben zien stijgen werd er omgeroepen dat de lift het die dag niet meer zou doen. Toen hadden ze alle bussen ingezet om ons (boze klanten) weer naar het middenstation te brengen. Maar aangezien de weg 30 minuten omhoog was veranderde de prachtige skidag in een nachtmerrie. De ski's die ik gehuurd heb zijn namelijk te zwaar. Maar goed zijn ze wel hoor :)! Eenmaal bij het middenstation aan gekomen bleek de lift het gewoon weer te doen. Dus in totaal in 2,5 uur tijd 3 heerlijke pistes gehad en 30 minuten geklommen. Voor de rest was het wel leuk hoor!!!!

De 24e van augustus was het dan eindelijk tijd voor de snowcave trip. Een 85 liter rugzak gepakt met chocola, chips & koekjes! Ohja, en kleren en slaapzak/slaapmat. Om 1 uur waren we na 8 kilometer langlaufen eindelijk aangekomen op de plek waar we de nacht door zouden moeten brengen. Dus het was tijd om de plek voor de snowcave uit te zoeken. Dat was eigenlijk het makkelijkste wat we die dag gedaan hebben. Daarna was het zweten geblazen omdat we een 6 persoons grot uit een sneeuwbank moesten graven. Na 4 uur graven &discussiërenvan hoe was waar en wanneer was de snowcave eindelijk af. Misschien lag dat ook wel aan het feit dat we met 6 jongens waren (de enige jongens in de totale groep van 22 man). De twee andere meisjes groepen deden er namelijk 3 uur langer over.. Maar onze snowcave was eindelijk af en we zaten rond 5 uur uitgeput aan ons dinner. Maar 1 tip aan alle andere arme mensen die nog moeten snowcaven (ooit?), het belangrijkste is een VLAKKE slaapplek. Ik was namelijk vergeten mijn slaapplek vlak te maken. Ik lag ook bij de uitgang, dus ik werd elke 2 uur wakker van de kou. Ik gleed namelijk elke keer weer naar de uitgang. (zeer goede uitleg..!). Maar oke, na het dinner was alles zeiknat en zeikkoud (is dat Nederlands)? Dus we mochten smokkelen en we gingen lekker warme chocolademelk drinken bij een vuur in een hut. Daarna gingen we night-skien. Aangezien de helft hoofdlampjes was vergeten (inclusief ik), was het geen succes. Maar grappig was het zeker! Elke 2 seconden hoorde je weer iemand vallen of schreeuwen. Maar het hele idee van het night-skien was warm & moe worden. Nou dat was ook zeker het geval. Niet dat ik goed heb geslapen die nacht... Maar de volgende morgen om 6 uur werd ik GEK van een druipplek vlak bij m'n hoofd en had ik besloten de snowcave uit te kruipen. Het leek windstil te zijn toen ik nog in de snowcave was, maar toen ik eenmaal buiten was kwam ik erachter dat het hard waaide & regende. Het was namelijk dinsdag. (We hebben na 7 weken hier een grap bedacht. Mijn groep gaat namelijk altijd op maandag skien, en tot nu toe is het alleen maar prachtig weer geweest op maandag. Maar tot nu toe 7 dinsdagen was het aan het regenen en/of waaide hard, of Cardrona was gewoon uberhaupt gesloten. Dus we gaven onze vrolijke vrienden van de dinsdaggroep de schuld.) Maar aangezien we op 8 kilometer afstand zaten van de 'bewoonde' wereld en we maar 1 telefoon bij ons hadden (onze leraar had ons verboden om onze mobieltjes mee te nemen omdat we eens 'zonder apparatuur van de natuur moesten genieten!!!!' En aangezien we allemaal van die brave studenten zijn luisterden we eens en had niemand een mobieltje mee). Maar oke, na 2 uur met 22 man in een kleine hut te hebben gezeten besloten we er maar voor te gaan. Door de regen en wind moesten we 8 kilometer vooral klimmen. Dus we kwamen zeiknat aan op school en had ik de rest van de dag maar geskipt. Maar als ik nu zo terug kijk naar deze trip was het echt geweldig

Laughing
! Voor video van snowcave zie de video sectie van deze site, net als een te grappige video van een vriend die een 180 probeerde te maken op langlauf ski's.

Voor de rest ook weer naar de bioscoop geweest. Naar 'the Hangover'. Als jullie die nog niet gezien hebben raad ik hem jullie vooral aan! Over films gesproken.. aankomende week is 'film-week' voor de ILC (international language centre) studenten @ MAC (Mount Aspiring College). Dus we krijgen een onderwerp aangewezen en dan moeten we hier ergens in de buurt van Wanaka daar een maximaal 5 minuut durende film over maken. En dan zijn donderdag de oscar uitreikingen, haha.

Ook hadden we afgelopen donderdag (27-8, sorry voor deze nonchronologische volgorde!!!) m'n verjaardag hier gevierd. Dus zoals beloofd een Nederlands ontbijt (gemaakt door m'n Duitse vriend!), daarna naar Queenstown om iedereen m'n golfkunsten te laten zien op de indoor minigolf baan en om een overheerlijke hamburger te eten. Toen we thuisaankwamen na een slaapverwekkende terugreis, ja iedereen lag te slapen behalve de bestuurder, stond er kaasfondue (hij was zeker niet zo goed als die van u hoor oma!) op het menu met appelflappen als dessert. Om eerlijk te zijn heb ik die appelflappen nog steeds niet gehad, dus ik ga daar zometeen even achter aan!! Want ik wil ze wel proeven, appelflappen door een Kiwi gemaakt!

Oke, dit was het weer voor deze twee weken! Nieuwe foto's staan er binnen nu en 30 minuten op! Maar aangezien het nu 7 uur 's ochtends bij jullie is maakt dat niets uit!

Fijn weekend allemaal en groetjes vanuit Nieuw Zeeland!

Reacties

Reacties

Mama en Erik!

Je hebt echt mega veel geluk met je gastgezin, super aardig wat ze allemaal hebben gedaan voor jouw verjaardag. 8 kilometerlanglaufen in de regen, kon dat wel met de spierpijn van het graven + heenweg? Heb je al een idee voor die film, want die oscar moet mee naar huis hè!!

Ciao...

Anouk

Hee Thomas!
Wat een leuk verhaal weer! Jij maakt je tijd daar wel vol volgens mij. Leuk!

Liefs,
Nouk

nicolette Kunze

ha Thomas,

Nou, Erik heeft inderdaad serieuze concurrentie wat leuke dingen doen betreft..!! Zometeen wedstrijd: snowcave graven versus zwemmen tussen schildpadden? Het klinkt allemaal inderdaad geweldig, ook voor jou gaat Nederland te klein worden straks!

Hier alles ok. Mooie nazomer, vandaag bijna 30 graden! Jammer alleen dat er gewerkt moet worden, zat de hele dag in Rotterdam. In de airco...Maar ja, wie weet is het weekend ook nog mooi!

Tom van G is hier begonnen met de zoveelste doch ook laatste verbouwing: de badkamer en twee wc's. Gister de koevoet erin en vandaag is alles al kaal. Over een maand moet alles klaar zijn, dan nog de schilder en dan zijn we uit de rommel. De tuin schuiven we maar even door!

Volgend weekend gaan we naar Maastricht, vrijdag hebben we daar een trouwerij. Weekend daarna motorweekend, weekend daarna naar Terschelling. Dus een hoop leuks in het verschiet!

Paul hansma heeft sinds gister als het goed is een hondje, een Jack Russell van 12 weken. Als we hem zien willen we er ook vast een! Maar eerst na NZ weer een nieuwe Puk, liefst met gelijk een zusje erbij.

Het straatfeest (alweer twee weekend terug) was erg leuk, met heuse frietkraam! Er zijn kinderen die 5 zakken op hebben..! En dan ook nog ijs in onbeperkte mate!

Nou, allemaal een beetje " hart van Nederland" nieuws maar spannender kan ik het even niet maken. Have fun de komende weken en tot mails!

Groet Nico

Oscar

Sorry mama en Erik, Thomas neemt het Oscar-beeldje niet mee naar huis.
Het goede bericht is echter dat de het winnende Oscar-beeldje wel mee naar Nederland gaat....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!