Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Filmproject, Mt. Iron & Leavers Dinner

Goedemorgen Nederland!

Laat ik dit verhaal maar weer eens op chronologische volgorde schrijven;

Precies 2 zondagen geleden was het hier vaderdag, en ging ik ook voor de derde op een volgende dag de berg op om te skien. Helaas was het die dag te winderig dus alles was ijs. Maar aangezien het altijd 45 minuten rijden is van en naar Cardrona hadden we besloten om het er het beste van te maken en toch nog 3,5 uur geskied. Een dag later was het tijd voor het film project. De plaatsen werden verdeeld en we moesten allemaal vragen maken voor een interview (wat mijn groep later besloot om helemaal niet in de film te doen..). Maar mijn groep kreeg 'Wanaka Beerworks' aangewezen. Rond 2 uur mochten we naar huis en toen besloten een paar Duitsers en ik af te gaan slaan op de driving range (golfen). Nou volgens mij hebben de eigenaren ons daar liever niet meer, want 4 van de 6 kon totaal geen bal slaan. Maar leuk was het zeker. Op dinsdag en woensdag hebben we de film in elkaar gezet en er een passende soundtrack ondergezet. Voor die passende soundtrack hebben we ook de oscar gewonnen! Maar zeer educatief is de film niet, want er wordt vrij weinig in uitgelegd en er zijn vrij saaie beelden in te zien. Maar hebben we wel een oscar gewonnen!!

Op donderdag was het tijd voor economie en wiskunde toets. Tijdens de lessen had ik er altijd wel een goed gevoel over, maar zelfs hier in Nieuw Zeeland kunnen ze de toetsen net als in Nederland 10x moeilijker maken dan waar de stof eigenlijk over gaat. Naja ik ben best wel blij met het resultaat, maar het is en blijft Engels, en als ze dan opeens woorden gaan gebruiken die ik niet ken, dan zet ik er een mooie vraagteken achter en ga door met de volgende vraag.. ;-). Maar dit is wel een goede les geweest!

In de afgelopen twee weken ook weer twee hele goede films gezien! State of play en public enemies. Dus als mensen nog naar de bios willen en deze films nog niet gezien hebben, kan ik deze twee zeer aanraden! Maar state of play was dus vorige week vrijdag, en op die dag gebeurde er ook nog wat anders.. m'n gast ouders hadden toen besloten te gaan scheiden. Het verhaal daar achter is niet interessant genoeg om 2 pagina's aan te besteden! Maar aangezien de helft van mijn meubels in mijn kamer van hem waren was mijn kamer weer voor 3 dagen leeg :-( Een redelijk triest gezicht, maar goed. Voor de rest gaat het hier wel aardig naast dat ik zijn fiets nu niet meer kan gebruiken (de rest van de fietsen zijn te klein..) dus nu moet ik echt een eigen fiets kopen. Ik loop onderhand al 3 maanden te zoeken naar een fiets zonder succes.. Komt goed hoop ik! Oke nu weer over op vrolijk nieuws:

Vorige week zaterdag met m'n Duitse vriend Ole de berg hier in het midden van het dal beklommen. Nou toen bleek ook weer even dat ik totaal geen conditie heb, haha. Maar wat prachtig is het daar. Aan de ene kant het meer, en aan de andere kant zie je boerderijen en de ski piste! Echt te geweldig gewoon (zie foto's voor verduidelijking). Op zondag ging ik weer naar Queenstown omdat ik had besloten dat ik nieuwe kleren nodig had. Dus ik ging de leuke kledingwinkels op zoeken en ik ben wel redelijk geslaagd. Het enige nadeel is toch wel dat Queenstown 118 kilometer verderop ligt en het altijd een uur duurt. Maar dat is een goede mogelijkheid om even bij te slapen.

Op maandag was het weer de bedoeling om met Outdoor Pursuits te gaan skien, maar omdat het te hard waaide besloten de lifties (de mensen die bij de liften werken) de liften te sluiten, maar toen waren we al halverwege de berg en ik voelde me kotsmisselijk. Dus toen we op school waren aangekomen meteen een rit naar huis gevraagd, en gelukkig ook gekregen. Daarna helaas, maar het was wel nodig, de twee dagen daarna thuis uitgeziekt..

Donderdag was wel weer een leuke dag! Weer naar school gegaan en met een andere Duitse vriend, Ali, 'moesten' (naja, wilden eigenlijk meer, lekker 2 uur van school skippen) we een optreden filmen van 5, 6 en 7 jarige kindjes in het plaatselijke theater. Was echt super grappig. Ze speelde de Grote boze wolf. Echt grappig om van die kleine kindjes beter Engels te horen spreken dan je zelf kan..! Die avond was het tijd voor het Leavers Dinner. 5 Vrienden gaan namelijk naar huis. Dus we (alle internationals) werden uitgenodigd om eerst een duik in de hot spa pools te nemen en daarna heerlijk te eten. Tijdens het eten moesten de leavers een speecht geven. Was echt super gezellig die avond, maar ook wel emotioneel (@ Erik; nu weet ik hoe je je voelde toen je vorig jaar telkens zij dat het zo klote is om je vrienden weg te zien gaan :s).

Gisteren met Moritz (gastbroer, uit Duitsland (gohgoh)) ook Mount Iron (de berg in het midden van het dal) beklommen en lekker nog meer foto's gemaakt. Weer van het uitzicht genoten. 's Avonds dus naar de tweede film geweest en daarna vanaf de bioscoop naar huis gelopen. Dat duurde ongeveer een uur. Maar wat is het hier toch prachtig, zelfs @ night. Je ziet de sterren zo duidelijk! Redelijk jammer dat ze niet op dezelfde manier zichtbaar zijn in Nederland ivbm al het licht van alle steden, dorpen en plaatsen..

Vandaag naar 'Have a shot' geweest. Daar kan je pijl en boog schieten, kleiduiven schieten, op van die 'targets' schieten op 30 meter afstand met geweren en golfen. Dat golfen was ook op een driving range met allemaal televisies en tonnen. Als je een televisie scherm breekt met een golfbal krijg je 40 dollar, en als je een bal in een ton krijgt krijg je 10 dollar. Echt grappig. Dat kleiduif schieten was met een echte shotgun. En nu snap ik eindelijk hoe al die mensen zich voelen op al die youtube filmpjes dat ze een stap achteruit moeten zetten door de kracht van zo'n wapen. Het is echt een knal geluid. Maar goed, ik kon er totaal niet mee om gaan want ik misde alle 10 de kleiduiven. Dus dat konijnenjagen wat ik van plan was moet ik nog maar even uitstellen.. Ja Rosemarijn, ik weet dat het zielig is voor die beesten, maar ze zijn hier een plaag. De overheid heeft zelfs graag dat je gevaarlijke toeren uit gaat halen om konijnen over te kunnen rijden. Want het zijn er zo veel.

Eindelijk is de laatste week van de periode dus aangekomen, en dat houdt in dat volgende week de South Island Discovery Tour begint. Dus het volgende verhaal komt over 3 weken. Met als het goed is een verslag van: zwemmen met dolfijnen, 'schommelen' op 120 meter hoogte, helikopter vlucht over de Franz Josef gletsjer, shotover jetboat (met ?100? kilometer per uur over een rivier varen), misschien de skydive, en waarschijnlijk een wild water rafting ervaring rijker!

Geniet allemaal van het nazomerse weer in Nederland!

Een fijne zondag nog verder en groetjes vanuit Nieuw Zeeland!

Reacties

Reacties

Patty

Hee!

Nou, vooruit hier dan eindelijk een reactie. Echt geweldig wat je daar allemaal doet :). Me is een little jaloers! Supergaaf al die verhalen, lijkt echt een totaal andere wereld, zal denk ook zo wel voelen.. Je zal wel aardig gespierd terugkomen van al dat geskie en geklim van je ;).

Nou have fun nog en geniet ervan! Maar dat komt wel goed geloof ik..

xx

Anouk

Wauw, wat heb jij het naar je zin daar! En als ik zie wat je de aankomende 3 weken gaat doen, valt m'n mond open van jaloezie, haleluja..
Nou heel erg veel plezier met alles en over 3 weken ga ik hopelijk je volgende verhaal weer met veel plezier lezen.

Liefs, xx

Rooss

Ha Broer!

Hmpf, zwemmen met dolfijnen.
Ik kom even overvliegen om mee te doen! :-dp.
En die arme konijntjes*huil*. Konijntjes kunnen
geen plaag zijn!
Maargoed, leuk verhaal maar weer.
Heb je al uitslagen van die toetsen?

xx

Erik!

Hahaha, wat een prachtig verhaal weer Thomas! Vooral dat de regering wil dat je knijnen doodrijd is grappig :p! Hoop dat de SIDT geweldig wordt, maar dat zou wel!

je vader

nou goed om te lezen dat je het nog steeds erg naar je zin hebt. Wij kijken ontzettend uit naar ons eigen bezoek naar NZ, gaan we ook al die wilde dingen doen alleen niet schommelen.....

groeten!

Ivo

Klinkt allemaal supergaaf wat je door doet Thomas ^^
Ik wou dat ik jaartje naar Australie/NZ kon..

Ciao

Tinka

THOMAS!!!:D

Het is ook echt niet te geloven wat jij allemaal meemaakt!! Ik ben zoooo jaloers!!! Met dolfijnen zwemmen/helicopters/skydiven, hou op!!! En dan zitten wij hier in het stomme Nederland!!:P Vind je dat wel normaal, ons een beetje jaloers zitten maken!:P
Ik hoop dat in je gezin alles ook snel weer op orde is na zo'n stomme scheiding:(!
Mooi dat je trouwens weer helemaal beter bent:)!
En wat een super leuke dingen doe je ook op school, met filmprojecten en zo!
Super leuke foto's ook!!
Alles is eigenlijk gewoon leuk! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, en ben ook heeeeel jaloers maar dat zei ik geloof ik al, hahaha!:P
Have fun! (maar dat gaat zeker goed komen!)

Liefs!

Stephanie

Hee neefje (waar ik nu mee aan 't bellen ben) :P
Wat een ontzettend boeiend verhaal weer ;) Maar ik moet toch zeggen dat ik public enemies niet zo'n goede film vond (ik vond hem eigenlijk ontzettend saai), maar het is mogelijk om een andere mening te hebben natuurlijk ;)
En wat stom dat je gastouders gaan scheiden!
Verder vind ik het idee dat je konijnen gaat schieten vreselijk :P Gelukkig zit ik in NL en hoef het niet te zien ;) die lieve kleine schattige konijntjes (A)
Veel plezier met die tour die je gaat doen en ik kijk al uit naar je volgende verhaal!

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!