Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Eerste paar weken van term 4

Een hele goedemorgen!

Om eerlijk te bekennen word ik hier elke dag gekker van het weer hier. Elke dag als het lijkt te gaan regenen blijkt de zon te gaan schijnen en het boven de 25 graden te worden. En elke keer als het een strak blauwe hemel is 's ochtends als ik wakker wordt komen de wolken meestal binnen 2 uur over de bergen heen kruipen waar dan of sneeuw of regen uit komt.. Zo werd ik een weken geleden wakker toen het gister een prachtige zonnige dag was geweest en alle bergen in de omgeving waren sneeuwwit. Toen het eenmaal een uurtje of 12 was begon de zon te schijnen en verdween de meeste sneeuw omdat het gewoon niet te harden warm was. En toen ik net in dorp was aangekomen (lopend) omdat ik de bus had gemist begon het opeens te regenen. Dus ik waarschuw iedereen die naar dit land komt, heb altijd zonnebrand creme, snowboots, paraplu en een warme jas in je rugzak zitten.

Hier in Nieuw Zeeland hebben ze een site met het zelfde principe als Marktplaats heeft, Trade Me. En aangezien ik na 3 maanden overal adverteren nog steeds geen fiets had kunnen kopen vond ik het tijd om die site maar eens te raadplegen. Helaas hebben ze hier in Nieuw Zeeland ook van die mensen die precies in de laatste 5 minuten je bod gaan overbieden. Dus op die manier heb ik de eerste twee fietsen die week ook gevonden, dus ik probeerde een andere manier. Gewoon de persoon e-mailen met 'accepteert u blabla prijs' en ja hoor. Eindelijk had ik een fiets gevonden voor een redelijke prijs! Helaas was ie wel helemaal op het zuidelijkste puntje van het land. Maar toen ik eenmaal het geld had opgestuurd was de fiets binnen een dag binnen. Het enige probleem was dat de fiets in stukken was omdat het anders te duur was om op te sturen. Dus ik heb zelf wat gesleuteld en uiteindelijk zat de fiets dan toch helemaal in elkaar en was ik redelijk trots op mezelf! De fiets fietst heerlijk dus ik kan eindelijk naar school fietsen! Het enige nadeel van dit land is dat het zoveel heuvels heeft. En aangezien ik al te lang niet gesport heb kwam ik na de eerste dag naar school fietsen (20 minuten heuvel op, heuvel af) helemaal dood moe aan.. dus ik ga denk ik eerst m'n conditie een beetje opkrikken voordat ik dat geintje weer uit haal want echt leuk is dat niet , op zo'n manier een schooldag beginnen! Maar all-in-all ben ik superblij met m'n fiets en kan ik eindelijk naar dorp fietsen!

Aangezien het skiseizoen is afgelopen doen we andere dingen met Outdoor Pursuits. Tijdens de eerste week zijn we wezen rotsklimmen wat wel grappig was. Het enige ding wat ik niet op prijs stelde was dat ik met m'n eigen schoenen moest klimmen omdat ze hier geen schoenen voor mij hadden in mijn maat! Ik had 't al een paar jaar niet gedaan dus ik was het helemaal verleerd maar het was wel weer goed om een lesje te krijgen in een hal met van die neprotswanden omdat we in februari of maart een echte berg gaan beklimmen met OP. De tweede week was een stuk minder vermoeiend maar dat vergde iets meer hersens wat mijn groep op dat moment blijkbaar niet had.. We gingen kanoenen op Lake Wanaka. En die dag waren de golfen redelijk sterk.. En al bij het water ingaan kwamen we scheef tegen de golfen in te liggen en waren we met z'n alle zeiknat. Omdat de golfen zo sterk waren had m'n leraar besloten om kano's aan elkaar te binden voor wat meer stevigheid. Maar ook toen zat het weer niet echt mee.. Het was echt prachtig weer toen we het water in gingen en dus besloten we op de terug weg een watergevecht te houden (met de paddels elkaar proberen nat te maken door op het water te slaan).. maar toen we eenmaal hadden besloten dat we allemaal te nat waren om nog door te gaan kwamen de regenwolken over de bergen zetten en binnen 5 minuten begon het lekker te regenen..Het was eigenlijk best wel een grappige voorbereiding op het wildriverkayakken wat we ook gaan doen volgende periode (februari-maart).

De donderdag van die week was ik een van de 8 gelukkige international students die een dagje mocht helpen op de sportdag van de basisschool. We waren de 'timers' van de 60 meter sprint. Het was een grappig gezicht om kindjes van 7-10 jaar de 60 meter sprint te rennen alsof hun leven ervan af hangt. Ook een paar Nederlanders tegen gekomen die nu al een paar jaar hier wonen. Nederlandse accenten zijn wel makkelijk herkenbaar tussen al deze Kiwi's, maar m'n Nederlands moet ik af en toe (naast elke 2-3 weken hier een boek schrijven) wel een beetje op stand houden (is dat Nederlands?)!

Afgelopen week was ik weer een beetje bioscoop verslaafd. Naar 3 films geweest en ze waren alle drie prima! Inglourious Basterds, The taking of Pelham 123 en 'This is it'. Het opvallende was toch wel dat ik toen ik nog thuis was (lees; Baarn) zag ik zelfs nog reclames over de film 'the taking of Pelham 123' en hij is hier eindelijk in 'premiere' gegaan! Maar voor deze 3 films hier in Wanaka heb ik hetzelfde betaald als wat je in Nederland voor 1 film moet betalen.. te vreemd gewoon dat het hier zo spot goedkoop is om naar de bios te gaan! Voor alle Michael Jackson fans is 'This is it' een aanrader (dus niet voor jouw Erik, en Michael Jackson is niet een verkleede aap!!). Gisteren hadden alle internationale studenten een dagje vrij. Aangezien er 111 Japanse studenten waren gearriveerd eerder deze week en gister hun laatste dag was, had de school een Mathletics georganiseerd. De Japanse studenten gingen samen met de year 10 studenten van m'n school 's ochtends sporten doen (vandaar de letics in het woord) en 's middags moesten ze allemaal een wiskunde toets doen (vandaar de Math in het woord!). Dus alle ILC (internation language centre) students moesten helpen met de toets (wat intotaal 1 uur duurde) en hadden de rest van de dag vrij :-)! Dus lekker aan het meer gezeten en lekker gelunched @ Subway (Nieuw Zeelandse versie van McDonald's).

Nu is het weer eindelijk weekend na een 3 daagse week op school en heb ik nog maar 9 schooldagen te gaan dit jaar. Daarna begint op 16 november de examentijd en ook precies op de eerste dag heb ik m'n enige twee examens! Daarna begint het leuke gedeelte van de examens.. wandelen, rotsklimmen, paintballen, kanoenen & surfen met het ILC :-)! En daarna begint de 2 maanden vakantie waarin ik nog meer dingen ga doen! Maar dat lezen jullie over 3 maanden allemaal wel, er moeten nog wel een paar dingen 'geheim' blijven!

Maar dit was het weer! Een iets wat minder interessante update dan de laatste keer, maar ik vond het weer tijd voor een nieuw verhaal :-)!

Een fijn weekend allemaal en groetjes vanuit het zonnige Nieuw Zeeland!

Reacties

Reacties

Erik!

TURBO TURBO! Ben alweer jaloers op dit verhaal...

Leuke uitleg van dat mathletics trouwens, lag wel voor de hand =)

Thomas

Haha ik probeerde dat 'Turbo turbo' ook ergens in m'n verhaal te stoppen maar ik vond er geen goede plek voor!
Voor mensen die het niet begrijpen moeten naar youtube gaan en dan kabouter wesley in typen!

Erik!

Trouwens, voor diegene die Thomas in meisjes outfit willen zien, FACEBOOK is your chance. ofzo

Thomas

ach houd toch je mond haha, ik ga wel even snel alle tags verwijderen

Erik!

Ze zijn toch opgeslagen op de harde schijf van deze PC!

Thomas

Het is beter voor jouw gezondheid als dat een grap is :-) haha

Erik!

Ik ga sowieso nog wel 8 veilige maanden tegemoet, regardless my decision.

Thomas

Je bedoelt 8 dagen :p? Want zolang doet de post erover (kuch poederachtige vorm van swineflu kuch), maar ik heb wel even je adres nodig in Groningen, om andere redenen!

Anouk

Hi!

Ik had al het een en het ander gehoord van je, maar leuk om de rest ook te horen.

Have fun, maar dat lukt wel zo te merken!

Liefs, x

Roos

Nice story, again (:.
Heb je dan al eerder rots-geklommen? ( of wat het voltooid deelwoord daarvan ook is )
Xx

Wilco

he gozer, ik zie dat je weer druk met studeren bent en nauwelijks tijd krijgt om iets leuks te doen..:)
wel knap dat je je fiets in elkaar hebt gekregen, opa zal wel trots op je zijn ( of heeft ie geholpen via Skype ?)
Succes met de zware 9 dagen school voor de rest van het jaar.

Stephanie

Hee neefje,

tis wel weer leuk om een nieuw verhaal te lezen hoor. Je doet echt heel veel leuke dingen, zo te lezen! En vonden de kids van die sportdag het ook leuk dat je mocht helpen? :P
Ik ben nog steeds jaloers op al je activiteiten, al klinkt wildwater kanoën toch best eng.
Inglorieus basterds is goed he?! Ik ben er een tijdje geleden heen gegaan, al vind ik hem wel gewelddadig. Have fun verder, succes met je examens en tot skypse!

Ciao!

je vader

mooi verhaal weer man. nog twee maanden en dan zien we het zelf! en dat kleding advies laat ik maar even voor wat het is!

mama

Leuk om jou verhaal te lezen,al gaat je nederlandse taal wel snel achteruit.De zomer is hier zo goed als voorbij,bijna geen blad meer aan de bomen,herfst-stormen , onweer en regen in aantocht,net zoals Sinterklaas trouwens,wij zullen jou hier missen op sinterklaas-avond(al denk jij mid-zomer echt niet aan sinterklaas hier).Leuk zo'n fiets van het bijna meest zuidelijke bewoonde gebied van deze aardbol,knap van jou dat je deze fiets rijklaar hebt gemaakt.En nu dus je conditie verbeteren,goed plan voor al je zomerse activiteiten die je gaat doen.
Leuk voor jou dat je Nederlanders bent tegengekomen tijdens de sportdag van de basis-school.Goed idee om je moedertaal wat op peil te houden(ipv op stand te houden)
Succes met de voorbereidingen voor je 2 examens,jammer voor jou dat ze op èèn dag zijn,maar ik weet dat je het kan(dat heb je afgelopen jaar laten zien),good luck

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!