Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Abseilen, BBQ'en @ Lake Wanaka & Mt. Roy!

Een hele goedemorgen Nederland!

Twee maandagen geleden was het tijd voor de laatste activiteit met Outdoor Pursuits van het jaar. We gingen abseilen. Abseilen is in plaats van rotsklimmen waarbij je omhoog gaat, naar beneden vanaf een rots.. Gelukkig werden we wel 'gezekerd' door onze leraren.. maar alsnog moet je jezelf en de touwen vertrouwen. Maar eenmaal over het engste puntje heen (de eerste paar stappen) viel het allemaal wel redelijk mee en ging het best soepel. Dag later besloot ik maar weer eens een keertje naar school te fietsen. Was nog steeds niet een groot succes maar ik moet er maar aan wennen.

Op woensdag kwam eindelijk m'n lang verwachte tennisracket aan. Meteen uitgeprobeerd op het 'buurttennisveld'! Helaas waaide het zoals het hier nu al 2 maanden doet vet hard dus mijn tenniskunsten kwamen er niet echt uit.. maar het voelde weer goed om voor het eerst sinds 4 maanden weer eens te tennissen! Dus dankje mama :-)! Op dezelfde dag kwam ook een kookboek aan met makkelijke Nederlandse recepten en heb weer lekker lopen klungelen in de keuken. Borstplaat & wentelteefjes gemaakt! Laat ik het voor de rest maar niet over mijn kookkunsten hebben want die had ik volgens mij op woensdag op school laten liggen nadat ik klaar was met de laatste stylish food klas waarin we een pizza hadden gemaakt die overigens super smaakte! Want afgelopen donderdag ging ik hier thuis pepernoten maken met Anne.. en ik had het woord bakmeel een beetje verkeerd vertaald.. namelijk naar baking powder (bakpoeder). Dus we deden vrolijk 125 gram baking powder in het mengsel in plaats van bloem.. en alles was na 15 minuten kneden nog steeds sponsig. Dus ik dacht ik proef het even.. EN HET WAS HET SMERIGSTE WAT IK OOIT HEB GEGETEN. Volgens mij was het echt puur gif want na een koud glas cola zat de smaak nog steeds in m'n mond. Toen kwam m'n gast moeder binnen want ik had een half uur eerder aan haar gevraagd waar de 'baking powder' was.. en het eerste wat ze vroeg.. 'Why did you need that much baking powder by the way' (vertaling: Waarom had je zoveel bakpoeder nodig, bij de weg) en ik zei.. staat in het recept! En toen legde ze alles uit en ik kon mezelf wel slaan van domheid. Maar daarna probeerde we het opnieuw met de goede hoeveelheid bakpoeder & meel! En ze smaakte prima. En ohja, ik zet wel even wat foto's op deze site zodat ik kan laten zien hoe nuttig stylish food is. <kuch>

Maar goed, terug naar vorige week..! Op zaterdag gingen we even 'snel' boodschappen doen. En eenmaal terug bij de auto bleek dat we een lekke band hadden. Moritz (Duitse gastbroer) en ik dachten, naja die vervangen we toch even. Allebei zonder bandenvervangingervaring was het ons toch vrolijk gelukt. Toen we probeerde weg te rijden klonk het van 'KRGRRRGKSTSRRKRRRKSTSGT' en we dachten 'WAT NU WEER?!'. Bleek dat ze hier in het oh zo technische land genoemd Nieuw Zeeland een verkeerd reserve wiel in de auto hadden gelegd. Of we kunnen onze Japanse vrienden de schuld geven.. het was namelijk een Toyota.. Maar goed. Toen maar even de Nieuw Zeelandse versie van de ANWB gebelt en die zouden er over een uur aankomen. Moritz en ik hadden het vrolijk gehad en liepen naar huis. All in all duurde het leuke 'snel' boodschappen doen een uurtje of 1,5 omdat het even duurde voordat we er achter kwamen dat het reserve wiel tegen de rem aan liep wat dat leuke geluid veroorzaakte. Maar goed, nu kan ik tenminste ook wielen verwisselen in plaats van alleen maar schoon maken! Dag later was het heerlijk weer en besloot ik even m'n oh zo geliefde baantje van Nederland een eer aan te doen (is dat Nederlands??) en ging ik hier de auto van m'n gastmoeder schoon maken. Nou die auto was echt toe aan een wasbeurt. Volgens mij was dit de eerste keer dat ie schoongemaakt zou worden sinds hij uit de fabriek is.. wat volgens mij zo'n 1293 jaar geleden is. Zo vies hebben ze ze niet in Nederland. Maar na een goede 2 uur boenen was hij van binnen en buiten weer aan het glinsteren.

Afgelopen maandag reden we rond 12 uur vanuit school naar het meer met m'n OP klas om gezellig te barbecuen. Was gezellig en het weer zat ook weer mee! Op dinsdag was het de laatste dag van de year 13 students dus die gingen een 'assembly' organiseren. We hebben hier elke week een assembly. Dat houdt in dat de hele school op woensdag in de gymzaal bij elkaar komt en dat er dan de 'belangrijke' mededelingen worden gehouden. Ook weer een plus punt voor het Mount Aspiring College. Gewoon gezellig bij een komen en dan een uur het volkslied & schoollied zingen en voorstellingen zien van onder andere de schoolband enz.

Woensdag was de laatste schooldag van mijn jaarlaag. Rond 12 uur verzamelden we in een grote klas lokaal waar we allemaal ons 'raport' kregen. Rond half 1 verlieten we de school weer en liepen (ja lekker gezond dit keer:D!) naar het meer om weer een barbecue te houden. Onze school directeur ging ook mee. We besloten eerst een potje touch rugby te spelen (vriendelijke variant op de normale rugby) en daarna gingen we cricket spelen. De school directeur deed vrolijk mee terwijl hij gewoon in pak was. Grappig gezicht. Een man in pak zien rennen met een rugbybal! Voor de rest gewoon lekker gezond en elkaar in het meer gegooid. Toen ik thuis kwam en het raport liet zien aan m'n gastmoeder zei ze toen ze alles gelezen had spontaan 'This is the best report which has ever been in this house!' (vertaling: dit is het beste rapport dat ooit dit huis heeft betreden). Dat was wel een grappig gevoel aan gezien ze al een dochter heeft die al van school af is en een zoon heeft die al 2 jaar naar deze school geweest is.

Afgelopen vrijdag was de eerste activiteit van het ILC end-of-year-program. We gingen Mount Roy beklimmen. Een berg die iedereen als eerste ziet zo gauw je Wanaka binnen rijd. Wanaka is 300 meter boven zeeniveau en Mt. Roy was 1800 meter hoog. Dit hield in dat we een redelijke hoge berg te gemoet hadden. Zonder oefening is het ons toch allemaal gelukt om bovenaan te komen en heb ik (volgens mijn mening) de tot nu toe mooiste foto's genomen hier in Wanaka! Het duurde 4 uur en 3 minuten om boven aan te komen met volgens mij iets meer dan 1 uur pauze.. en het duurde niet langer dan anderhalf uur om beneden te komen. Dit was volgens mij wel een goede voorbereiding op de Kepler Tramp die over 2 dagen gaat beginnen. Een 3 daagse wandeling die volgens horen nog mooier en nog spectaculairder is. Als ik m'n leraren moet geloven is die wandeling makkelijker dan Mount Roy dus dat is ook een opluchting!

Gister ochtend werd ik wakker en het eerste wat bleek was dat mijn voeten de wandeling van vrijdag niet zo spectaculair en leuk hebben gevonden want ze deden gruwelijk veel pijn.. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de verkeerde sokken aan had :-D! Lekker de rest van de dag op m'n bed gestudeerd voor de wiskunde en economie examen van morgen! Het is eigenlijk allemaal nog redelijk lastig, haha. Maaar komt wel goed! En als het niet goed komt dan merken jullie dat vanzelf wel want dan schrijf ik er niets over in m'n volgende verhaal..!

That's it for now!

Groetjes vanaf de andere kant van de wereld!

Thomas

Reacties

Reacties

mama

Ook dit keer weer een mooi verhaal,Thomas.
Het duurt dus maar 1 week om een tennisracket op te sturen naar de andere kant van de wereld,makkelijk dat je geen lid hoeft te zijn van een tennisvereniging om daar te tennissen.Succes met al je bak- en kookkunsten, heel leerzaam.
Superleuk,al die barbecues en gezamelijke activiteiten voor alle studenten,daar heb je d'r nu al meer van meegemaakt dan 5 jaar op HBL.
Ik ben trots op jou,dat je zo'n goed rapport hebt.
Geniet van je komende zomervakantie en blijf mooie foto's maken van alles wat je daar doet,dan genieten wij hier ook een beetje mee.

Erik!

Denk je dat het hier in NL allemaal heel slecht geregeld is, blijk je in NZ eerst een eindrapport te krijgen en daarna pas de toetsen? En, kan je al het kiwi lied zingen in Maori?

Roos

Jij het beste rapport? Nerd.
Neehoor, voelt zeker wel goed? (:. Ik wou dat onze
school meer was als de jouwe, het enige spectaculaire wat wij meemaken is dat er een hondje een paar weken geleden rondliep en dat een keer de leidingen sprongen. Niets bergbeklimmen, abseilen of lange wandelingen.. Maar dat heb je natuurlijk ook aan het landschap te danken, want hier een driedaagse wandeling door de Baarnse bossen lijkt me erg saai!
Maar goed, geniet nog maar 9 maanden ( nog zoo lang :( ). En veel plezier nog!

opa en oma

Wat heb je weer veel meegemaakt,er zal niet veel vet op je lichaam zitten van al die sportieve aktiviteiten.
Heb je daar geleerd om meer te eten,wel leuk dat je zelf kookt soms.knap van je rapport hoor.Wees wel voorzichtig en geniet .

Tinka

Weer te vette verhalen Thomas!:D
Je foto's zijn ook echt té mooi (check dat streepje op de -e, wat een uitvinding:P)! Vooral ook van die wandeling, WAUW!
Je hebt echt de leukste school ever!:D Echt leuke dingen die je allemaal doet met school!
Wat zou ik nog meer voor leuke dingen zeggen?:P
Dat je een topkok aan het worden bent denk ik?:P En dat ik het wel echt knap vind dat je een goed rapport hebt, toetsen in het engels lijken me niet zo'n pretje!?:D En dat je veel leuke verhalen moet blijven schrijven, zo blijf je mooi je Nederlands oefenen!;) haha!
Have fun!

xxxxx

Ivo

Thomas met het beste rapport.. wie had dat nou gedacht ;)
Nah grapje, vet weer hoor, mooie berg daaro bij Wanaka.. Wou dat ik weer op zomervakantie was in de bergen nu ik dat zo zie bij jou..

Maarja, weer een mooi verhaal uit je 'pen' getoverd, misschien moet je maar schrijver worden.. ;))

Adios!

Do

Hey neefje! Zo, even je verhaal weer bijgelezen, dat was hard nodig =p (excuus, erg druk met school) en zo te lezen gaat school bij jou erg goed ^_^ kben trots op je! Kijk maar uit, zometeen willen ze je daar houden omdat je het gemiddelde school-niveau zo opkrikt =p
En de mensen waarmee je daar bent klinken ook echt heel tof! Je hebt maar mooi geluk.. en nog steeds respect voor je durf om dit te doen =). Heel veel plezier de komende tijd, ik BELOOF je volgende verhaal eerder te lezen dan ik nu deed, en je hebt je examens vast goed gemaakt!

xx do

Do

Owja, en nice job on the pepernoten xD

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!