Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Sinterklaas, Rotorua & Kerst

Een hele goede eerste kerstmorgen Nederland!

Het is nu ongeveer 3 weken geleden dat ik voor het laatst iets op m’n webblog heb gezet dus ik vond het vandaag wel weer eens tijd om iets van me te laten horen! De afgelopen 3 weken heb ik weer veel gedaan maar voor dat ik weer begin wil ik jullie allemaal een super kerst wensen en de beste wensen voor het nieuwe jaar :-)!

De laatste week (30-11 -> 9-11) voor ik naar Rotorua ging waren weinig bijzonders. Sinterklaas gevierd met Anne en de laatste kerst cadeau’s/kaarten gekocht en opgestuurd! Dat was wel een karwei. Ik hoop dat alle kaarten zo onderhand zijn aangekomen! We hadden ook prizegiving gehad waar allemaal mensen muzikale dingen deden. Was een zweterige & lange avond, maar het was het zeker wel waard! Allemaal leuke optredens gezien & afscheid genomen van de year 13 studenten.

Op 10 december ging de wekker weer vroeg en stond ik rond 10 over 7 buiten het huis te wachten op de bus om me op te halen. Eenmaal in Queenstown aangekomen had mijn vliegtuig een fijne 50 minuten vertraging. Toen ik rond 1 uur toch op een of andere manier op tijd was aangekomen in Rotorua stonden daar twee vrienden op me te wachten. Meteen die dag ook voor het eerst een levende Kiwi (dier) gezien. De tweede dag hadden we weer een reis voor de boeg. We gingen naar het strand rijden waar we 3 dagen zouden verblijven. Lekker gebody board voor een paar uur en daarna een heerlijke Fish ’n Chips meal gehad! Dag later wilden we vroeg wakker worden om de hoge golfen te kunnen pakken. Helaas was het die dag bewolkt dus ik dacht.. door de wolken heen kan ik toch niet verbranden! Maar moeder natuur was het daar niet mee eens en m’n hele rug was rood na 1 uur gebody board te hebben. Was niet echt geslaagd.. De laatste dag in de bach (Nieuw Zeeland slang word voor strandhuis) maar een kwartier het uit kunnen houden in het water. Daarna via een prachtige kust route terug naar huis gereden waar we vrolijk met z’n alle 3 films hebben gekeken.. achter elkaar..!

Na een dag niets gedaan te hebben gingen we naar de Tarawera Falls lopen. Dat is een van de weinige ondergrondse rivieren in de wereld. Voordat we bij de waterval aankwamen (de waterval komt uit een rots, best wel grappig gezicht) hadden we nog heerlijk gezwommen in de rivier. Toen we thuis waren aangekomen besloten we met een rifle te gaan schieten. Eerst 20 lege cola blikjes neer gezet.. en een zielige witte teddy bear opgehangen en daarna was het tijd om mijn ‘kunsten’ te laten zien. Schieten in het echt met een ‘bijna’ sniper rifle (met loop) is toch wel wat anders dan al die jaren Halo, Halo 2 en Halo 3 spelen haha! De 16e was het om 9 uur wakker worden omdat we naar een geiser wilden die een keer per dag afgaat. Was een vet gezicht om een geiser te zien beginnen en dan na 5 minuten echt gewoon 10 meter omhoog te zien sproeien. Daarna liepen we een uurtje of 2 over een vulkanische plek die erg stonk. Na 2 uur m’n neus te hebben verkloot gingen we naar de hot pools waar we heerlijk hebben relaxed. Toen we besloten om weg te gaan had m’n gastvader het leuke idee om naar dorp te gaan. Ik besloot toen ook om naar de kapper te gaan.. Eerste keer in 5,5 maand. Ben er super blij mee dat ik eenmaal geweest ben want ik was onderhand een halve rocker geworden.

Op de 17e waren we rond een uur of 3 bij de luge (kennen jullie die nog? :p, had ik ook gedaan in Queenstown 4 maanden geleden ongeveer) en die een paar keer gedaan. Voor de gene die zijn vergeten wat de luge was, dat is met een karretje van de heuvel af crossen. ’s Avonds met 1 van de twee vrienden op konijntjes wezen schieten. Hij had er 2 dood geschoten en ik had het geweer niet eens aangeraakt die dag. Dus wees niet boos oké, Rosemarijn?!? Dag later gingen we naar town centre van Rotorua en zelfs daar stinkt het. Die hele plek stinkt gewoon non-stop, 24/7, for ever. Lekker bij McDonalds geontbijt rond een uurtje of 10 met 4 cheeseburgers en een milkshake en daarna de last minute Christmas presents ingekocht! Later die dag hadden we lekker gedinnert aan een prachtig meer waar we ons voor 6 uur hadden vermaakt. Mijn laatste dag in Rotorua hadden we weer op het strand door gebracht. Haast geen wolken dus lekker een dagje liggen bakken. Helaas ook weer wat verbrand. M’n voeten deze keer! Maar na 4 uur aan het strand te hebben gelegen besloten we een bronwater rivier af te gaan varen op een opblaasboot die lek was (blijkt.) En dat water was zo koud, dat ik sinds dien geen last meer heb gehad van m’n verbrande voeten (m’n voeten zaten de hele tijd in het ijskoude water). Maar het was ook wel een vet ‘avontuur’. ’s Avonds singstar gespeelt op de Playstation 2, en heb ik iedereen even laten zien hoe vaak Mr. Bus (m’n muziek leraar op HBL) Imagine van John Lennon heeft laten horen in de klas want ik haalde telkens de hoogste scores!

Als afscheidsmaaltijd hadden we een BBQ als ontbijt. Was echt heerlijk! Daarna werd ik rond 11 uur afgezet bij de plaatselijke I-site waar m’n bus 15 minuten later ging vertrekken. Ik had weer eens een leuke 6 uur lange busreis voor de boeg. Rond 5 uur aangekomen in Albany lekker weer Fish ’n Chips gegeten met een Nederlands dessert. Taaitaai, kruidnoten & lange vingers. De 21e gingen ik en Moritz naar Auckland city om te gaan winkelen! Twee shirts gekocht en shorts! Lekker ontbeten @ Starbucks. ’s Avonds rond een uur of 9:30 besloten we the Skytower in te gaan. Het was echt zo’n prachtig gezicht om op 190 meter hoogte (ongeveer) te staan en the City of Sails in het donker te zien. Daarna Burgerkind als late night snack en rond 11 uur namen we de bus naar huis.

Drie dagen geleden met m’n twee gastbroers naar Albany geweest. Ongeveer 3 uur in de shopping mall rond gehangen waarvan ook wel ongeveer een uurtje in de Appleshop. Eergisteren voor het eerst weer sinds 6 dagen internet gehad. In de bibliotheek, dat wel. Daarna lekker in een Japans restaurant uit eten geweest en daarna een film gekeken met Moritz. Gisteren was het Christmas Eve en dus rond een uurtje of 11 gingen we naar de ouders van m’n gastmoeder (also known as my gastgrootouders) en hadden daar een super roasted brunch. Daarna doorgereden naar vrienden en daar rond 6 uur een nog heerlijkere maaltijd gehad! Rond 8 uur zaten we in de kerk voor een Christmas Eve voorstelling. Was wel vet! De kerken hier in Nieuw Zeeland hebben totaal geen geschiedenis en zien er aan de buitenkant ook totaal niet uit als kerken. Het was ook een moderne bijeenkomst met een powerpoint presentatie en een hele band die muziek speelde. Op de terugweg ook vast gestaan in de enige file in Nieuw Zeeland. We reden langs een katholieke school waar net een (waarschijnlijk) kerst toneelstuk was afgelopen. De straat was niet gemaakt voor 100 auto’s at the same time. Aan allebei de kanten van de straat stonden her en der auto’s geparkeerd dus het was echt een puinhoop. We hebben daar zeker een half uur stil gestaan en auto’s taferelen uit zien halen die je anders niet van een 200 jaar oude Ford Fiesta verwacht. Daar lieten de Kiwi’s zien wie wel kan rijden en wie niet kan rijden. Moritz en ik besloten uit de auto te stappen en een beetje hogerop te gaan zitten en gewoon te genieten van auto’s vooruit achteruit vooruit achteruit vooruit BOEM.. verder vooruit kon niet, te zien rijden en totaal niets op te schieten en alleen maar schade te krijgen.

Het is hier nu eerste kerstdag en m’n gastgrootouders komen zometeen weer deze kant op voor een Early Tea. Daarna vanavond moet iedereen een eigen dish (maaltijd) maken. Ik ga een ‘Salade a la slechtstekokindewereld’ maken! Komt allemaal goed :-)!

Het weer: De zon schijnt volop, totaal geen wolken te zien. De New Zealand Christmas tree bloeit volop (Pohutakaua). Dat is een normale boom, maar die altijd rond 25 december z’n bloemen laat zien. Het zijn rode bloemen en het is echt een prachtig gezicht. Temperatuur is ongeveer 25 graden Celsius dus dat beloofd weer een snikhete dag te worden!

Jullie allemaal een super fijne en hopelijk witte eerste kerstdag gewenst!

Merry Christmas and a Happy New Year!

Thomas.

PS: Aangezien ik de afgelopen dagen geen internet heb gehad wil ik bij deze Wilco & Rutger (nog) feliciteren!

PS2: Foto’s komen over ongeveer een maand. Internet is niet snel genoeg om foto’s up te loaden!

PS3: Laat aub ook weer een reactie achter! Dank

Reacties

Reacties

Erik!

Leuk verhaal weer, ik denk dat een kerst in NZ ook wel super mooi is om een keer mee te maken!

Muchas gracias voor dat top kerst cadeau, ik zorg dat hij een prominente plek onder mijn Springbokken pet krijgt!!

[i]imagine...[/i]

Roos

Okay, jij hebt niets geschoten goedzo *applaus* Ik wil toch wel eens ff die vriend van je spreken, wat een beul $()#W($. Doe eigenlijk maar niet, zulke mensen wil ik niet kennen XD..

Kerst in de zomer, lijkt me apart gevoel. Maar wel leuk om een keer mee te maken! Bedankt voor je armbandje, ik heb hem meteen omgedaan (:. En ik wil toch wel eens die geschiedenis weten.. ( kuch. )

Nog veel plezier in NZ, met kerst, jij ook fijne kerstdagen ^^ ( had heul veel tijd om dat te zeggen aan de telefoon.. )
xx

Anne

Heee Thomas!!!

Wat een cool verhaal!!!
Jij hebt je in ieder geval niet verveelt :P
25 graden pfff jaloers hoor!!
Het sneeuwt hier nu....
Heel erg bedankt nog voor je lieve/grappige kerstkaartje! :D

Hele dikke kus Anne

Stephanie

Allereerst: FIJNE KERST! Maar kerst hier is toch wel wat anders dan de kerst daar :P Hier is 't rond de 3graden met veel sneeuw en 't begint ook te regenen. Maar we hebben een witte kerst ;)
Al ben ik de sneeuw en de gladheid wel zat ;) Maar weer een leuk verhaal joh! Maar ik wist niet dat jij kon zingen?:P En je moet ook niet in een boot gaan zitten die lek is :P
Maar ik vind het wel goed dat je niet een konijn hebt geschoten! Haha wij hadden al een kiwi gezien in Avifauna, veeeeeeel eerder dan jij :P
Maar nog veel plezier daar en ik ben benieuwd naar de foto's!

Groetjes je nicht

mama

Ook jij en je gastgezin fijne feestdagen en een super 2010.Anne is een week geleden hier geweest,leuk haar gesproken te hebben en dank voor de speciale kerstkado's uit new zealand.
Wij hebben hier een echte witte kerst in Nederland,niet voor te stellen dat jij elke dag op het strand bent en veel sportieve wateractiviteiten meemaakt,je zal wel bruin worden(vergeet het gat in de ozonlaag niet).Eindelijk ben je dus naar de kapper geweest,het was ook hard nodig.
Ik ben blij dat je deze kerst bij je gastvrije gastgezin bent,en ook je gastgrootouders ontmoet,geniet van deze speciale zonnige kerst met new zealandse gebruiken en maaltijden,maak een mooie foto van de new zealand christmas tree met rode bloemen,ben ik heel benieuwd naar.
Jij dus ook een gezellige kerst,wij missen jou hier thuis,gelukkig schrijf je leuke verhalen en spreken wij je af en toe op skype,
groeten en kerstkus, mama

Anouk

Hee Thomas,
Wow wat heb je al weer veel meegemaakt. En die 3 weken vliegen weer eens voorbij. Inderdaad zoals iedereen al zegt, een hele andere soort kerst meegemaakt dan dat wij dat hebben gedaan. Maargoed, verschil moet er wezen.;)

Geniet jij ook nog maar van de kerstsferen daar en alvast een goed oud&nieuw gewenst!

Liefs, xxx
Anouk

opa en oma

Wij wensen jou in dat verre land ook mooie kerstdagen.Wat fijn dat je zo'n lieve gastmoeder hebt,
ook al zul je je eigen moeder wel missen.Knap van je dat je alleen maar op colablikjes geschoten hebt.Er is in dat land toch heel wat te zien dat hier niet is. Je maakt ook heel veel mee.Wij wensen je voor 2010 nog heel veel geluk en 'n goede gezondheid en succes met je studie
gr.opa en oma

Ingeborg & Steven

Ha die Thomas!
Hartstikke bedankt nog voor je leuke kerstkaart! Wat leuk om weer uitgebreid over je belevenissen te horen. Het lijkt bijna wel een jaar vakantie! Als je het over Christchurch hebt, krijg ik wel een beetje heimwee (zegt Ingeborg). Verkopen ze er nog altijd van die lekkere "stuffed potatoes"waar je dan verschillende toppings kunt uitkiezen??
Leuk dat je al die Nieuw Zeelandse kerst-tradities kunt meemaken, al blijft het raar om Kerst in een bermuda en met 25 graden te vieren. Wat fijn ook dat je zulke fijne gastouders hebt!
Inderdaad zul je nu wel de kracht van de zon hebben leren kennen aan het andere einde v.d. wereld! We zijn benieuwd naar je nieuwe kapsel en de rest van je verhalen.

Wilco & Rutger

He Thomas, we kunnen niet wachten op de foto's ( met name de nieuwe coupe haha ). Ook jij goede kerstdagen ( veel te laat) en een mooi 2010 toegewenst. Jouw kaart was de eerste kerstkaart die binnen kwam, heel attent. Rutger is inmiddels 9 jaar geworden, en verwend met een BMX. Die moest ik eerst zelf in elkaar zetten ( ik leef met je mee ) maar alles zit er op ( en blijft zelfs vastzitten). Hier schommelt het weer heen en weer. Na een goede week sneeuw is alles weg, maar er komt een nieuw frontje aan en veel vorst. Dus dat wordt schaatsen !!!
tot de volgende keer, we hebben weer lekker kunnen lezen .....

anke

ook jij de beste wensen!! je kaart kwam keurig op tijd voor de kerstdagen! super weer wat je allemaal meemaakt. bodyboarden, geweldig, heb je een eigen board en dan van die kleine flippers aan?
en ja die foto van je nieuwe coupe.....
gr Anke

En vermaak je nog maar voor de tijd die je daar nog hebt.

Petra

Hoi Thomas, de beste wensen voor het nieuwe jaar. Mijn goede voornemen is vaker reageren op je verhalen (...sorry) Nog bedankt voor de kerstkaart,
Wat heb je weer heerlijk veel meegemaakt. In December aan het strand liggen, dat is voor ons hier echt niet voor te stellen! Op dit moment vriest het hier ook overdag en is de schaatsbaan van Baarn alweer open. Afgelopen zondag hebben we voor het eerst een rondje geschaatst. Leuk om weer te doen. Van het weekend gaan we kijken of we op het Pluizemeertje al terecht kunnen.
Een echte kiwi gezien en ja dat schieten... ook ik ben blij dat jij geen konijntje hebt geschoten. (Het is dan toch alsof je op Miffy schiet. ..) Op blikjes schieten lijkt me wel lachen, je komt nog als een echte cowboy thuis. Veel plezier nog de rets van de vakantie en tot mails.
gr Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!