Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

A&P Show & Mt. Roy & Crown Range

Goede(zaterdag)morgen deze keer! Er is hier namelijk een nieuwe regel in het huis dat internet op zondag uit gaat!

Hopelijk hebben jullie drie leuke weken achter de rug. Ik in ieder geval wel!

[lang verhaal, sorry verveel me dus ik ben maar uitgebreid gaan schrijven :-D]

Dinsdag twee weken geleden had onze Outdoor Pursuits leraar gekozen dat we een lesje zouden gaan boulderen in plaats van het normale rotsklimmen. Boulderen is zonder veiligheid touw en zonder helm van plek A naar plek B gaan. Beetje zelfde principe als rotsklimmen alleen ga je hierbij niet hoger dan 2 meter van de grond. Het erge daar van is dat je weet dat je niet ‘veilig’ aan een touw vast zit als je valt maar dat je gewoon echt valt als je uitglijd, dus je gaat vanzelf meer kracht gebruiken met je vingertoppen en tenen.. en laten die dat nou niet gewent zijn. Het was opzich wel een super dag, de zon scheen volop dus de rots die we beklommen was ook bloedheet. Daarom besloten we na afloop van het boulderen ook met z’n allen de rivier in te springen om af te koelen. (3 dagen later had ik nog last van zeer gevoelige vingers haha dus ik hou het liever bij rotsklimmen! Is dat eigenlijk een woord? Rotsklimmen? Mijn Microsoft Word zegt dat het woord niet bestaat..)

’s Avonds hadden we een ILC dinner. Het was een barbecue, zeg maar een BYO (bring your own) dinner en hier hebben ze er een grappige naam voor ‘Pot Luck’. Ze hadden daar ook een groot springkussenkasteel. Ook weer wezen zwemmen in de koude rivier maar het was zeker een geslaagde avond. Na een tijdje liepen we allemaal grappige ‘verdedig het kasteel’ spelletjes te doen omdat er te veel kleine kleuters waren.. Een dag later kwamen de ouders van Gill die afgelopen woensdag weer zijn vertrokken.

Op zaterdag diezelfde week gingen Jan, 2 andere Duitsers en ik naar de jaarlijkse Agricultural and Pastoral Show om te kijken wat er te doen was. Ze boden op die show van alles aan. Van Nederlandse appeltaart (die echt te smullen was) tot BMW X5s & schapen. Ze hadden daar ook allemaal wedstrijden. Een jack russel race die op een grappige (misschien wel de enige, maar ik had er nog nooit een gezien) manier werd gehouden. Een paard liep als een gek voor ze uit met een dood konijn (ja Roos HORROR THRILLER OGEN DICHT) achter zich aan en daar achter renden een stuk of 25 jack russels te rennen voor hun leven. Was echt een super gezicht. Het was te snel over dus ik heb er helaas geen foto’s van.. Ook had mijn school er een stal staan waar foto’s hingen. Wel geteld stond ik op 4 van de foto’s daar. Voor de rest later die dag de spa weer terug gesjouwd naar zijn oude plekje hier thuis. Want die hadden we verstopt voor de gemeente die langskwam om het huis goed te keuren en hier in Nieuw Zeeland moet je 250 euro ofzo betalen om alleen al een spa te hebben. Op zondag had ik zin om te gaan bakken dus besloot ik een Nederlandse appeltaart te bakken. Hij was zeer geslaagd en was helaas binnen 1 dag op. Het duurde 3 uur om hem te bakken. Geen idee wat normaal is aangezien het de eerste taart ooit was die ik heb gebakken.

Vorige week vrijdag voor de derde keer deze term (duurt nu al 8 weken) de bus genomen naar school aangezien het voor het eerst een beetje pokke weer was.. Maar goed, een dagje ‘makkelijk’ naar school gaan is ook niet verkeerd.. Dat makkelijk staat tussen aanhalingstekens omdat ik blijkbaar in de bus bekend sta als ‘the biker’ (de fietser) en allemaal 10 jarige kindjes gingen vragen hoe ik toch elke dag naar school kan fietsen..

Dagje later gingen Jan en ik naar Queenstown want hij wilde een tour boeken naar Milford Sound. Naja aangezien Queenstown mijn lievelingsstad is ging ik vrolijk mee. Voor de 934e keer de luge bovenop de berg genomen en ook weer genoten van MacDonalds en Starbucks! Voor de rest nog wat rondgehangen bij het meer want het was echt een mooie dag tot op een gegeven moment we 20 minuten lopen waren van de eerste schuilplaats het opeens ging regenen.. (zeer goed geformuleerd..!) Bij hem thuis ’s avonds nog ‘the day after tomorrow’ gekeken omdat ik me kon herinneren toen ik het op mijn 10e (?) verjaardag thuis keek ik het echt een super film vond.. Nu die film 7 jaar oud is en ik hem nog een keer heb gezien was het een beetje slaapverwekkend. Op de terugreis naar huis nog even naar Nederland gebeld want het is super goedkoop! 1 Eurie voor 1 uur bellen.. volgens mij is het zelfs duurder om vanuit Nederland naar een ander Nederlands nummer te bellen.

Op zondag gingen Joshua (Kiwi vriend) en ik Mount Roy beklimmen. Die had ik in November al met de ILC beklommen en dacht dat het zeker de moeite waard was om het nog een keer te doen! Na 3 uur klimmen klimmen fotos maken en klimmen waren we eindelijk op de top. Was echt een prachtige dag met een wolkendek boven ons hoofd. Zorgde voor een paar mooie foto’s! Toen we hem in November beklommen duurde het volgens mij 5 uur het beklimmen dus ik was zeker verbaast dat het nu zo snel ging.. ligt vast aan al het fietsen dat ik doe :-D! Na 1,5 uur downhill te hebben gelopen waren we eindelijk weer op Lake niveau aan gekomen. Het begon ook precies op dat moment te regenen. All-in-all was het zeker weer de moeite waard en als het goed is ga ik dat ‘bergje’ volgende week zondag weer beklimmen! Enige minpuntje van die dag was dat ik boven op de berg de ergste kramp van m’n leven had.. duurde 20 minuten voordat ik eindelijk weer normaal kon lopen haha.

Afgelopen maandag hadden we een regionale feestdag. Otago anniversary was het. Geen idee wat de reden erachter is, maar ik vond het wel chill! Rond 10 uur kreeg ik een telefoontje weer van Jan die vroeg of ik mee wilde naar Queenstown (weer!) voor lunch. Binnen 0,01 seconde zei ik ja en nog geen uurtje later zat ik weer aan de ‘oh zo goed voor je gezondheid’ cheeseburgers @ Maccies :-D. In totaal dat weekend er 10 van op, dat is volgens mij een persoonlijk record..! Later die dag ook nog Mount Iron beklommen (voor de 5e keer) met Jan omdat ie dat nog nooit gedaan had. Op dat moment zittend op die berg (heuvel.. naja voor Nederlandse maten is het een berg omdat ie 300 meter hoog is :-D) besefte ik me eigenlijk pas hoe vet dat weekend geweest was. Want van te voren had ik besloten lekker uit te gaan slapen, maar om 7 uur wakker worden en dan een dag druk bezig zijn is ook niet verkeerd.

Op woensdag deel II van m’n Wiskunde test gemaakt (vorige week donderdag begonnen). Ik doe statistics waar ik totaal 100% helemaal niets van snap. Maar ik heb er wel een goed gevoel over (die drie woorden komen je wel bekend voor toch mama, haha). Helaas had ik al een wiskunde test dit jaar gemaakt en die had ik een beetje slecht gemaakt omdat ze het zelfs in dit landje flikken om tijdens de lessen andere dingen uit te leggen dan wat ze werkelijk in de test stoppen :-)))! Toen ik thuis was weer vrolijk bezig geweest met mijn film, ‘Thomas goes Kiwi’. Ik heb nu 3 van de 8 delen af (elk deel niet langer dan 10 minuten). Hopelijk krijg ik de rest ook nog af voordat ik thuis kom want anders moet ik jullie gaan vervelen met 7000 fotos en 10 uur film :-D.

Gisteren (vrijdag) rond 6 uur opgestaan omdat Jan en ik vrolijk een dagje school gingen skippen. Om half 8 zaten we in de bus richting Queenstown. Halverwege stapten we uit. Dat was ook op het hoogste puntje van de Crown Range (weg tussen Wanaka & Queenstown). Daar aangekomen rond 8 uur besloot ik weer naar Nederland te bellen maar helaas niemand nam op :-(. Na een heerlijk Frans ontbijt boven op de berg met een prachtig uitzicht op Queenstown (baguette, pesto & camembert) gingen we maar aan onze 45 kilometer lange tocht beginnen. De eerste 10 kilometer was binnen 10 minuten gedaan ongeveer aangezien we die eerste 10 kilometer een gemiddelde hadden van 65 km/u. Was echt zo vet en zo snel om door de bochten te gaan. Halverwege bij het dorpje Cardrona een super lunchpauze gehad. We gingen namelijk naar het Cardrona Adventure Park. Daar deden Jan en ik een ritje in een Agro 8x8 (8 wielaangedreven ding). Was echt een super krachtig ding. We gingen hellingen op van die bijna loodrecht omhoog gingen en we reden ook bijna verticale hellingen omlaag. Ook ‘reden’ we door rivieren en over halve bomen. Was echt een super ervaring. Aan het einde vertelde de chaffeur dat de motor dezelfde was als die van een maaimachine haha. Daarna weer onze tocht vervolgd op de fiets want we hadden nog 25 kilometer vlak te gaan met sterke tegenwind. Eenmaal in Wanaka aangekomen besloten we om de golfbaan te reserveren voor morgen (dus voor vandaag). Om 8 uur hadden ze nog plek dus we hadden weer een vroege morgen voor de boeg.

Vanochtend stonden we dus om 8 uur bij de balie @ Wanaka Golf Club om te gaan golfen. Was echt perfect golfweer, zeker niet te koud, beetje wind en de zon was nog niet door gebroken dus het zou ook niet te gauw te warm worden. Ik moest helaas liegen over m’n leeftijd.. ik zei dat ik 18 was. Hij vroeg niet om ID kaart dus we kregen vrolijk een golf car mee. Golfen ging nou niet echt super, maar goed ik heb het ook maar 2 keer gespeeld in de afgelopen 9 maanden. Het rijden in die golf car was wel grappig. Krachtige dingetjes die lekker kunnen slippen! Na 3,5 uur waren we klaar met 18 holes en zijn we weer een golf ervaring rijker. Het is hier echt spot goedkoop om te golfen. Jan en ik betaalde samen 100 dollar (50 euro) voor 2 green fees (voor 18 holes), 2 halve sets (dus samen 1, maar die man achter de balie liep te zeuren dat we er niet 1 mochten delen..!!!) en de golf car. In Europa betaal je volgens mij alleen al 50 euro voor het golf karretje :-)! Nu lekker relaxen thuis en morgen UITSLAPEN. Te lang niet kunnen doen!

Volgende verhaal is over 3 weken als ik weer terug ben van mijn North Island Discovery Tour die loopt van 7 april tot 17 april! :-D Super veel zin weer in! Staan vette dingen op het programma dus verwacht maar nog een lang verhaal.

Als je geen haast hebt laat ook weer een reactie achter (en bedankt @ iedereen die dat ook altijd doet!), vind ik altijd super om te lezen! Dank

Fijn weekend allemaal en groetjes vanuit het Nieuwe Zeeland!

Thomas

Reacties

Reacties

je moeder

Wat een mooi verhaal weer,Thomas.
Klimmen zonder helm en touw,schoolbarbecue,je eerste appeltaart bakken,je wekelijkse reis naar Queenstown (voor een hamburger en heerlijke koffie),een supersnelle afdaling op je fiets (gelukkig niet gevallen) en al die beklimmingen van de bergen in de omgeving ( met prachtige foto's),ritje over de golfbaan in een golfcar en golfen.en ja, jou 'goede gevoel over een repetitie of examen',dat komt mij nog heel bekend voor.
Ook deze weken geniet jij dus duidelijk elke dag weer van het goede leven in New Zealand.
Ik hoop dat je het komende studiejaar hier in Nederland naast je studie (welke studie?) ook zo sportief blijft.
Zonnige voorjaarsgroeten van je moeder

Erik!

Ja, Thomas, je moet hier ook zo sportief blijven, want laat mij eens even opsommen wat je hier allemaal wel niet kan doen in dit 'geweldige land', ik kom toch al snel uit op fierljeppen en kaatsen, of je kan ook de Soesterduinen beklimmen OMG.. Nee hoor, blijf maar lekker daar!!!!1

Hahaha, super mooi dat ze je kennen als de fietser, wie weet heb je een gat in de markt gevonden en willen ze allemaal een fiets in hun sok bij de volgende kerst cadeau uitdeling. Veel plezier morgen tijdens de internetloze zondag!

Anouk

Hee Thomas!

Wow, lang niets meer van je gehoord. Maar ik begrijp het ook wel, man wat doe jij veel zeg! Sportieve reis dus na al die verhalen te lezen. En nu ga je er weer eens 3 weken tegen aan gooien, heerlijk! En verder op school? Of is dit een onderdeel van je school?

Nou, heel veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

X

Roos

Wat een geweldig verhaal toch maar weer! En dat golfkarretje, dat hadden we in ehm, Italie ofzo toch ook? Toen gingen we ook slippen, vrij geweldig ;). Maar goed, k ben blij dat je het zo leuk hebt!

Volgende week begint hier de Dies, maar die wordt nogal onderbroken door de 538 schoolawards! Ze zijn trouwens hier wezen '' checken '', en k hoop zo dat we gaan winnen, onze school zag er leuker uit dan andere keren! We zijn trouwens ook tweede geworden bij de AI. ( k weet niet of dit je boeit, k meld het maar ff! )
&& verder hoop ik dat je nog heeel veel plezier hebt!

GEGROET.

xx

je vader

Nu doen wij gelukkig ook leuke dingen zoals Napels bezoeken en Pompei bekijken. En vervolgens denken we met Pasen toch nog even te gaan skien, je weet wel: waar je mee begonnen bent. Verder hier langzamerhand voorjaar. Je oude school begint nu echt gesloopt te worden, gymzalen plat en zo, je weet niet wat je ziet. Op kantoor iedereen druk en van de week overgestapt op Office 2007. Iedereen van slag ;-). Probeer maandag morgen even te skypen want jij kan dat morgen blijkbaar niet.....

tot horens dus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!