Thomas werkt om geld te verdienen voor nieuwe avonturen :-).

Queenstown (x3), Diamond Lake & de Wanakareunion!

Goedewoensdagmorgen thuisfront! Sorry voor de 1,5 week vertraging in m'n verhaal!!!!!

Hoe gaat het met jullie?! Een goede/geslaagde/gezellige/mooiweerige & vooral leuke maand achter de rug? Ik sowieso wel! Veel gebeurd, en daarom heb ik ook geen tijd gehad om eerder weer een verhaal/boekverslag of essay te schrijven over mijn gebeurtenissen in dit geweldige land! Helaas is dit een van m'n laatste verhalen.. dus laat ik maar snel beginnen!

Met Outdoor Pursuits weer veel buiten gedaan (vandaar de naam

Wink
!). Vier weken geleden weer wezen rotsklimmen. Drie weken gelezen wezen mountainbiken. Vorige week wezen rotsklimmen en gister weer wezen mountainbiken. Rotsklimmen hebben we onderhand afgesloten. Gelukkig ook maar want de winter is eindelijk aangekomen. De bergtoppen zijn weer prachtig besneeuwd en meestal 's ochtends lijkt het wel alsof de hele wereld bevroren is. Eerste keer mountainbiken met OP was een leuke ervaring aangezien we gingen leren 'hoe niet van je fiets af te vallen als je over een jump (Nederlands?!) rijdt'. Eerste paar sprongen was het toch nog wel een beetje eng maar na een paar gouden tips (niet gestrekte armen.. zadel omlaag (!!) en vooral niet 1 meter voor je wiel uit kijken maar 3 of 4 meter want anders zie je de bomen te laat!) genoot ik er toch nog wel van. Mijn tweede praktijkfietsles deden we helaas geen jumps, maar zou het toch een hele missie worden. We zouden Mount Iron (300 meter hoge berg hier in het midden van het dal (voor foto's kijk naar albums van een paar maanden geleden)) op fietsen. Aan het begin dacht ik echt dat dat totaaaal niet zou lukken, maar volgens mij helpt elke dag 10 kilometer fietsen toch wel een beetje met een conditie op bouwen aangezien ik 1 van de 3 studenten was die de hele berg op had gefietst. De rest gaf ongeveer halverwege op en liep de rest omhoog. Dus ik was wel even trots op mezelf. Het opfietsen van die berg is eigenlijk makkelijker dan het lopen.

Ook tijdens de afgelopen maand besloten wat ik wil studeren & me er voor op gegeven. Dus voor de mensen die het nog niet weten, ik ben de komende drie jaar (hopelijk!!) te vinden @ TIO te Utrecht. Ik ga daar Internationaal Toeristisch Management studeren in het Engels aangezien ik nu echt geen verhaal/essay/examen meer kan schrijven zonder minimaal 1,000 schrijf/grammatica fouten er in te stoppen! Ook ga ik Duits & Spaans studeren dus dat gaat ook leuk worden!

Ook heb ik volgens mij opa's magische technische handen. Hoezo denk je nu? Met die uitdrukking op m'n gezicht stond ik ook 3 weken geleden toen ik na 3 uur in een restaurant te hebben gezeten met buiten een temperatuur van niet warmer dan 5 graden te hebben gezeten mijn gastbroer zijn scooter aan de praat kreeg zonder ook maar ooit eerder in m'n leven een scooter aan de praat te hebben gekreeg (naast dan dat ding wat jij had Erik waar ik je moest duwen.. maar dat telt niet oke!!). Whow die zin is niet logisch maar volgens mij komen jullie er wel uit. Ik was in ieder geval super trots op mezelf haha want hij had 't zelf 10 keer geprobeert en daarna deed ik wat en vroem daar ging ie. Hele avond trots op mezelf geweest!

Drie weekenden geleden (21-5/23/5) weer besloten wat actiever te worden in de weekenden. Op vrijdag met een vriend de outlet track (langs de rivier die ongeveer naast m'n huis loopt) gefietst. Helaas halverwege 'opgegeven' omdat we een mooie plek zagen om foto's te nemen. toen we klaar waren met foto's nemen was het bijna donker dus super koud en besloten we maar naar huis te fietsen. Mooie foto's geworden :-D. Op zaterdag wakker geworden met het gevoel dat ik nog niet actief genoeg was geweest dus aan m'n gastmoeder gevraagd of ze me af wilde zetten @ Diamond Lake. Een mooi meer op ongeveer 45 minuten rijden afstand. Dus rond 12 uur stond ik aan het begin van de wandeling die ik alleen (gezellig met m'n iPod) aan zou gaan. Toen ik eenmaal bezig was met foto's maken kwamen er 3 mensen aanlopen die aardig aanboden om foto's voor me te nemen, dus ze nodigde me uit om met ze mee te lopen. Ik vrolijk ja gezegt en heb in plaats van 2 uur mee geschreeuwd met muziek gewoon lekker gesocialized. De wandeling zelf was een prachtige wandeling. Helaas had het erg geregend die week dus sommige trappen/bruggen waren weg gespoeld maar voor de rest was het wel te doen.. behalve dan dat ik sneakers aan had en het dus allemaal modderig was en ik 23093 keer bijna uitgleed. Het was de bedoeling om aan het eind van m'n wandeling naar huis te fietsen (ongeveer 20 KM heuvel op & af) maar gelukkig boden die 3 mensen me een rit naar huis aan en daar kon ik geen nee tegen zeggen.

Twee weken geleden op woensdag begon mijn 'Triple Queenstown Visit'. Mijn gastmoeder had namelijk een werkcursus en bood mij & m'n Chineese gastbroer aan om ons mee te nemen naar Queenstown en dat we dan ons zelf zouden vermaken in Queenstown. Daar kon ik natuurlijk weer geen nee tegen zeggen dus vrolijk weer de gondola op gegaan. Veel (misschien te veel..?!) foto's gemaakt aangezien het die nacht voor het eerst had gesneeuwd. Ook een nieuwe muts gekocht en voor de rest gewoon rond gehangen in Koninginnenstad. Dat weekend op zondag ook Mount Iron opgelopen om te zien hoelang het duurde om vanaf m'n huis naar de top te lopen aangezien dat ook een van de activiteiten zou zijn tijdens ons reunie weekend hier in Wanaka. Uitzicht was weer magischprachtig. Ook nog aardig wat dingen moeten regelen voor de reunie zelf. Zoals slaap plaatsen en activiteiten en eten en films etc. etc.

Afgelopen week op woensdag hadden we een tourism trip naar Queenstown. Om 8 uur ('s ochtends) op school aangekomen en rond 9:30 waren we in Queenstown aangekomen op onze eerste bestemming. Queenstown Resort College. Daar een rondleidinge gekregen van hoe en wat op die school. Zag er redelijk vet uit met allemaal pakken en adventure tourism kleding en foto's etc etc overal! Daarna met de gondola weer omhoog gegaan en daar 3 luge ritjes gehad! Het was die nacht zo koud geweest dat er zelfs sneeuw lag naast de luge baan (geen idee hoe hoog die berg met gondola is maar zeker niet hoger dan 300 meter). Dus was wel mooi, maar vooral ook ijzig! Op donderdag m'n ski pas gekocht en betaald voor het huren van ski's. Het begint eindelijk weer dichtbij te komen! Ook de kamers slaapklaar gemaakt voor m'n 6 vrienden die op vrijdag zouden komen!

Op vrijdag begon mijn Wanakareunion weekend dan! Na 2 maanden organiseren met EF, gastmoeders en andere onnodigemensen all over Nieuw Zeeland hadden we (6 vrienden, 2 jongens & 4 meiden) eindelijk groen licht gekregen. Iedereen vluchten/bussen geboekt en we waren allemaal super excited om elkaar weer te zien! Om 09:45 zat ik in de bus richting Queenstown Airport om m'n eerste drie vrienden op te halen die met de zelfde vlucht rond 12:20 aan zouden komen. Daarna met hun tot 5:40 in een dorpje vlakbij moeten rondhangen aangezien er geen eerdere bus terug ging. Mijn drie andere vrienden zouden allemaal op een ander tijdstip aan komen, maar het bleek dat ze allemaal in dezelfde bus zouden aan komen aangezien er eentje al zat in de bus die ons om 5:40 ophaalde vanaf Queenstown Airport, en we de andere twee ophaalde halverwege de terugreis. Dus het was makkelijker dan gedacht en we hadden weer gezellig bijgepraat in de bus! 's Avonds lekker pizza laten leveren en veeel gepraat en gelachen!

Op zaterdag gingen we naar Queenstown waar het weer weer prachtig was en waar we besloten om te gaan midget golfen indoors. Daarna 'gezellig' naar McDonalds gegaan en daar geluncht! Toen we klaar waren met eten besloten de meiden te gaan winkelen .. natuurlijk .. dus de overgeblevenen gingen vrolijk souveniershops in en we vermaakte ons daar voor ongeveer 2 uur. Na een hoop geshop gingen we naar het park in Queenstown waar we voor de zoveelste keer te veel foto's hebben genomen (sommige lijken verdacht veel op High School Musical DVD omhulsel foto's) en waar we ook weer veel hebben gelachen en veel hebben genoten van de omgeving. Toen het donker was en het bijna tijd was om naar huis te gaan weer terug gelopen naar de ophaal plaats in Queenstown en vrolijk fastfood gehaald voor dinner! De terugreis allemaal in slaap gevallen na een dag lopen. Gelukkig werden we gratis thuis afgezet dus we konden, na natuurlijk nog wat gesocialize hier in huis, snel naar bed.

Op zondag was het de bedoeling dat ik ze Wanaka zou laten zien. Maar het weer liet dat helaas niet toe.. Dus we chillde die dag maar hier thuis waar we het eten voor het avondeten (wat een midwinter Christmas dinner) moest worden klaar hebben gemaakt en het huis nogmaals kerstachtig hebben versierd. Het vreemde was wel dat het na een tijde ook echt kerstachtig ging voelen met sneeuw op de bergen en kerst muziek op en veel mensen in huis. Die dag ook foto's uitgewisseld van de tours en van de afgelopen twee dagen. Toen na monopoly te hebben gespeelt met 7 man iedereen aan tafel zat (12 studenten en 1 moeder) had ik toch echt wel een trots gevoel in m'n buik van dat het allemaal gelukt was met het organiseren! Tijdens het eten heerlijk met kerstliedjes meegezongen (Driving home for Christmas, Last Christmas etc. etc haha) en elkaar NOG beter leren kennen. 's Avonds mochten we tot 12:30 opblijven om een soort van afscheid weer van elkaar te nemen. Super geslaagd weekend tot dan toe!

Op maandag ging de eerste helaas om 7:15 's ochtends al de deur uit :-(! De tweede volgde rond 10 uur.. Daarna met de overgeblevene ontbijt gegeten en besloten wat te doen met de overgebleven halve dag. We hadden gekozen om naar een restaurantje te lopen dichtbij en daar te gaan lunchen rond 1 uur en dus hebben vier vrienden die er nog waren toch nog wel een beetje kunnen zien van de omgeving. Daarna gewoon thuis gebleven en youtube filmpjes gekeken, muziek geluisterd en gechillllld! Om half 3 werden helaas drie andere vrienden op gehaald. Om 5:40 verliet de laatste m'n huis. Afscheid nemen is nooit leuk maar goed! We zijn allemaal binnen een maand weer thuisthuis dus ach.. veel valt er niet aan te doen.. behalve dan nog meer 'reunies' te organiseren in Europa

Undecided
! Die avond was het helaas weer rustig in huis aangezien er 'nog' maar 6 mensen aan de eettafel zaten tijdens het dinner!

Gister na een super ubercool teringleuk en keigaaf weekend 'gewoon' weer naar school gegaan! Weer bezig geweest met m'n Cambridge Advanced English van volgende week woensdag! Tot nu toe al m'n oefentests gehaald dus dat moet wel goedkomen!!

Nou dat was het weer! Hopelijk was het ook deze keer weer interessant genoeg om te blijven lezen! Laat ook weer een reactie achter alstublieft! Ik moet nu snel gaan, ga namelijk naar een bijeenkomst in Lake Wanaka Centre waar over een boek gepraat gaat worden. De auteur van dat boek leeft namelijk in de middle of nowhere. De weg die het dichtstbij is, is nogsteeds 2 dagen lopen verweg! Dus dat gaat hopelijk wel interessant worden! Misschien zelfs wel zo interessant dat ik 't boek ga kopen! Naja we zien wel!

Groet vanThomas the Kiwi.

PS: Foto's komen of vanavond of morgen (mijn tijd)!

Reacties

Reacties

Petra

Weer een mooi verhaal om te lezen thomas, wat een ervaringen zal jij mee naar huis nemen. ongekende technische en organisatorische talenten, top! Veel succes met je cambridge engels! en tot heel binnenkort,

Erik!

Haha, je verhaal kan je nu ook al 'liken' via Facebook, lachen dit =/.
Mooi dat het allemaal zo goed is gegaan met die reunie organiseren?! Vroeger konden we al trots zijn als je alleen zonder hulp naar Den Dolder zou kunnen rijden... Goed zo kerel!! Blijkbaar doet NZ je goed, ik zou daar dus gewoon blijven, niet terug komen en lekker een leuk leven leiden/lijden? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over welke van de 2 voorgaande werkwoorden ook al weer de goede is.

Anyway, ik ga nu stemmen, ook belangrijk, voor onze toekomst. Helaas zijn de vooruitzichten opeens niet meer zo rooskleurig dus chances are dat het weer 4 jaar kut wordt..

Wilco

Thomas, dat klinkt alsof je weer heerlijk genoten hebt met veel activiteit. Dan zal een domper worden om terug in het platte Nederland te komen. Nog heel veel plezier de komende maand and enjoy

Rosemarijn

Wauw, toch maar mooi dat die reunie gelukt is (:. Wel een beetje jammer van je nederlands ja, 12:30?
Volgens mij toch echt 00:30 - of je bent tot half 1 's middags opgebleven (:

Maar goed, geniet nog een maand daar, inclusief je Camebridge examen, ga nog lekker skiën, - maak je daar btw kerst mee? - en heb nog een super tijd daar!
Echt leuk wat je daar allemaal meemaakt, dus geniet er nog even van, voor je het weet zit je hier weer tegenover me op de computerkamer.. (:

xx

nicolette Kunze

Ha Kiwi!
Weer een hoop gebeurd daar, mooi zo! Live life to the max!
Hier ook spannend, zo er zijn bijvoorbeeld weer asperges. Oh nee dat is al weer bijna over. Nou ja, altijd goed voor diverse wijnovergoten etentjes zoals je zult begrijpen...
Verder hier en daar examenstress, voor jou al weer lang geleden! Langzaam aan komen de vakanties in beeld, ik ben druk doende iets in Toscane en een tweede ding in Umbrie te vinden. We zijn wat laat dus valt niet mee, zeker niet als je wat noten op je zang (nuts on your song/sang?) hebt. Nou ja na dat Cam(-e! foei Roos!)bridge examen weet jij wel beter!

Dit weekend staat in het teken van Zeeland: weekendje weg met Tammo en Katja. Weten niet of dat doorgaat want K ligt weer in ziekenhuis. Volgend weekend vrijdag die asperges met een man of 12/14 hier, zaterdag naar verjaardag Max en Abel en zondag uitrusten. Weekend erna Concert at Sea, afgelopen weekend zat je vader in Portugal. Je snapt dat het lastig is tijd voor al dat werk te vinden, terwijl dat toch ook echt moet!!! Je vader heeft volgende week weer zo'n toetsing en is daardoor niet te genieten. Zal blij zijn als dat over is!

De tuin gaat nu echt gebeuren. De boel is helemaal ingemeten en het wachten is nu op een plan. Plus offerte. Het is maar goed dat je bijna op het eind van je jaar zit anders had je terug kunnen komen..!

Qua auto ben ik aan het kijken naar een X1 of toch weer een 3-Touring. Je vader gaat voor optie 1. Weet het nog niet, hij is wel errug groot en opgeblazen misschien? We hebben tenslotte al een PC-Hoofttractor nietwaar.

De oranjekoorts is hier nu flink aan het toeslaan, hele wijken (niet hier natuurlijk) zijn bevlagd en versierd. En de verkiezingen ook nog vandaag, ik moet zo nog stemmen en weet het nog steeds niet. Tijd voor een rondje stemwijzer!!!

Have fun maar weer en succes met je examen!!

Groet, Nico

PS Erik heeft gelijk, je bent meer Kiwi dan pieper dus blijf toch lekker daar!!

je vader

Nou, als je als eerste het verhaal leest maar dan geen tijd hebt om te reageren maar moet gaan werken blijkt dat daarna alles al is verteld. Je moet trouwens niet alles geloven wat Nicolette opschrijft: zo is Zeeland helaas van de baan, ben ik altijd te genieten en de oranje slingers voor de straat nog verstopt liggen.
Maar goed even over jouw verhaal: het is heerlijk om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat alles lukt. Geweldig trots ben ik erop, nu nog even dat Engels examen halen!
Ik sluit mij bij Nico en Erik aan: NZ is echt jouw land. Maar als vader zeg ik: kom eerst hier maar je TIO halen en bedenk dan wat je wilt: NZ is er dan ook nog wel.
Verstandig om de opleiding in het Engels te gaan doen want de t en d vliegen je om je oren in je verhaal zonder dat ze vaak op de goede plaats staan ;-).

Nu geniet van de laatste weken. Hier mis je niet zoveel: regen, AFM toets, Erik blij met de winst van zijn ballen partij en een onregeerbare situatie.

Erik!

Ballenpartij?! Volgens mij is de partij waarvoor papa heeft gestemd veeeeeel meer een partij van de elite... Ik stem gewoon voor de partij die er voor zorgt dat wij weer een gezond economisch land worden. Helaas ligt (129/150)% van de NLers dwars. Ook tijd voor mij om maar te verhuizen denk ik...

LOL waarom plaats ik dit hier?!

je moeder

Wat schrijf jij toch lange verhalen,wat maak je veel mee daar.Fijn dat je nu echt weet wat je volgend jaar hier gaat studeren,ook weer een uitdaging.Misschien op de fiets naar TIO Utrecht om je opgebouwde conditie goed te houden,vanuit Baarn ietsje meer (ahum)dan 10 kilometer.En natuurlijk beginnen met rijlessen,als je dat leuk lijkt.
Goed hoor,als je Opa`s technische handen hebt,misschien zijn ze wel erfelijk.
Succes met je Engels-examen a.s. woensdag,je kan het,dat weet je.
En heb je dat boek nog gekocht van die man die ver weg woont in the middle of nowhere?
gr. en kus,mama

Tinka

Hee Thomas!

Wauw, wat heb jij weer veel meegemaakt zeg! Het is echt oneerlijk, zit ik hier in dat saaie Nederland...!:P Ik ben echt nog steeds super jaloers! Wat leuk dat je een reuniëweekend heb kunnen regelen! Het klinkt allemaal echt super leuk. Wel gek dat jij dan nu in de kerstsferen bent en sneeuw hebt, haha!
Ik wens je nog heel veel plezier daar, voor de laatste weekjes! Wij kunnen namelijk al beginnen met aftellen geloof ik (nog maar ongeveer 3 weekjes toch?)?! Succes met je toetsen en geniet er nog lekker even van!!!
En trouwens wat leuk dat je ook in Utrecht komt studeren!!!:D TIO, leuk!!

Liefs Tinka

Stephanie

Hee Thomas,

tuurlijk zijn jouw verhalen de moeite waard om te lezen, ik moet alleen wel bekennen dat ik het de afgelopen tijd te druk had en daarom kon ik nu pas je verhaal lezen/commentaar geven.
Maar wat een gek idee dat het daar al winter is, hier begint de zomer net (als was het vorige week in Londen nog mooier weer dan hier in Nederland).
Haha, je bent wel vaak trots op jezelf he? ;) Maar ik vind het wel heel stoer dat je al die enge dingen doet (zoals mountainbiken, wat volgens mij heftiger is dan in Nederland).
Waar is de TIO precies in Utrecht? Ik heb gister mijn eerste dag gehad op de uni, en ik zit wel redelijk dichtbij het centrum (athans mijn rechtsgebouwen). En Duits en Spaans erbij? Zozo, als je hulp nodig hebt met Duits, ik heb er net eindexamen in gedaan :D
Haha, socializen is toch veel leuker dan in je eentje wandelen? En ik vind het wel knap van je dat je het struikelen hebt bijgehouden :P
Wat zijn luge ritjes trouwens? (zal wel een domme vraag zijn, sorry :P)
En wat leuk dat eindelijk die Wanakareünie doorging, en mooi om te lezen dat je het zo leuk hebt gehad. En jullie zien elkaar vast nog wel een xtje in de toekomst!
En ik moet wel toegeven dat de foto's idd wel wat weghadden van HSM, als je nou de achtergrond veranderd in een rood doek met gele glimmende letters is het helemaal compleet!
Waarom versierde jullie het huis trouwens met kerstversieringen? Tis juni, en nog lang geen december ;)
En veel succes met je cambridge examen, ik heb vorige week Delf examen gehad (de Franse variant), dus ik moet nog ong een maand wachten op die uitslag. Ik duim voor je! Duim jij ook een beetje voor mij, voor de uitslag van morgen?

Groetjes,
je nichtje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!